Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä pidän hiljaisuudesta, puoliso haluaa kuunnella radiota

Vierailija
27.10.2019 |

Tuo radio olisi varmaan päällä 24/7 jos se olisi hänen päätettävissä. Itselläni taas korvat väsyvät kuuntelemaan jatkuvaa musiikkia ja puhetta. Aamuisin varsinkin haluaisin olla ihan täydessä hiljaisuudessa. Kuulokkeilla kuuntelu ei kuulemma ole sama asia, itse en suostu korvatulppia kotonani pitämään. Ärsyttävää kinata tällaisesta asiasta!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ainoa oikea ratkaisu on, että joka toinen päivä radio saa olla päällä ja joka toinen päivä se on kiinni koko päivän. Näin molemmat joustavat yhtä paljon.

Vierailija
22/26 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei radio mitään, mutta kun pitää kuunnella kammottavaa musiikkia, ja kuulokkeilla ei voi kun "se ei ole sama".

Joopa joo. Kun vielä asuin yksin, mulla soi aina se ”kamala musiikki” taustalla. Nykyään sitten voin kuunnella oikeasti vain työmatkalla autossa.

Mitenkäs se onkaan, että aina se musiikkia kuunteleva joutuu tekemään sen kompromissin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko se olla niin hiljasella, että sua ei haittaa mutta miehelläs on sitä "taustahälyä"?

Vierailija
24/26 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsuudenkodissa oli aina radio päällä silloin kun heillä oli vielä parempi kuulo. Siellä oli päällä rinnakkaisohjelma ja kanavauudistuksen jälkeen radio suomi.

Mun mies haluis pitää taustameluna telkkaria tai radiota. Mutta hän pitäisi päällä jotain radion mainoskanavaa tai musiikkikanavaa, joita en voi sietää. En kestä hänen valintaansa autoradiossakaan. Siksi vallitsee hiljaisuus.

Kun mies aja autoa yksin, sillä on aina radio päällä. (Tiedän, kun usein unohtaa sen päälle ja kun lähden ajamaan, se pölähtää päälle.)

Meillä kuski päättää mitä musiikkia kuunnellaan vai kuunnellaanko ollenkaan. En pidä miehen musiikista, mutta kiltisti kuuntelen, jos en ole ajovuorossa ja taas mies kuuntelee minun musiikkiani. Yleensä pitkillä matkoilla ajetaan saman verran tai minä hieman enemmän. 

Tuo on minusta täysin väärin, että sinun takiasi autossa on täysi hiljaisuus. Olet epäreilu, kun et halua tehdä kompromissia. 

Vierailija
25/26 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelee kuulokkeilla tai ei kuuntele.

Nautin hiljaisuudesta ja en katselisi moista.

No ei toista voi kokonaan kieltää kuuntelemasta niin kuin haluaa, on tämä hänenkin kotinsa! Ap

Minusta voi kun asia on ratkaistavissa niinkin helposti että hommaa hyvät kuulokkeet. Ja voihan hän kuunnella ilman silloin kun on yksin kotona. 

Minä en pidä hiljaisuudesta ja sen takia haluan taustahälyä. En kyllä radiota alkaisi kuuntelemaan kuulokkeilla. 

Vierailija
26/26 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten teidän täytyy vain erota, jos kerran ette saa sopua aikaiseksi...  Tai sitten teette kompromissin: 50-50 hiljaisuus ja radio. Radionkaan ei varmaan tarvitse olla kovin kovalla? 

(Itse en kyllä voisi elää yhdessä sellaisen ihmisen kanssa, joka haluaa että on koko ajan taustahälyä, oli kyse sitten musiikista tai puheesta. En kestäisi. Tästä en edes voisi tehdä "reilua" kompromissia, sillä olen erityisen herkkä melulle ja epämiellyttävälle musiikille. Ehkä kyseessä on jonkin sortin misofonia.)