Mistä tunnistaa yläluokkaisen henkilön?
Kommentit (74)
Ai Suomessa vai suomalaisen? No esim sukunimen perusteella jos on suomenruotsalainen.
Kyllä on. Asun alueella, jossa heitä on, mutta tunnistaminen on vaikeaa. He eivät nimittäin pröystäile rahoillaan niin kuin uusrikkaat. Samalla alueella asuvat uusrikkaatkin, mutta yläluokkaiset liikkuvat hyvin pienissä piireissä ja karttavat julkisuutta ym. Itse olen ylempää keskiluokkaa kotitaustaltani.
Hyvästä käytöksestä ja kielitaidosta.
Louis Vuitton. Fendi. 600 tykkäystä. Shamppanjaa. Matkailu. Insta.
Ulkoisesti ei juuri mistään mutta Wannabe-yläluokkaisen tunnistaa siitä, että itse on mielestään maailman paras. Muiden mielestä aivan itseään täynnä ja haluaa aina sanoa viimeisen sanan. Esim. Alexander Stubb.
He elävät vankina. Heiltä puuttuu vapaus.
Mä pidän yläluokkaisena sivistynyttä ja toisia hyvin kohtelevaa ihmistä. Muita luokkia en tunnusta kuin henkisen.
Sukunimi. Käytös jne. Suomenruotsalainen sukunimi.
Asunto Hgin kalleimmalla alueella. Esim Eira, Ullanlinna, Katajanokka. Tai omakotitalo merenrannalla.
Suuret tulot. Sijoituksia. Osaavat monta kieltä, Suomi, ruotsi, englanti minimissään. Kalliit autot. Luxusmatkat. Purjevene. Tyttärillä oma hevonen.
Postilaatikosta puuttuu sukunimi turvallisuuden takia.
Kodissa on varashälytin. Seinillä aitoa taidetta. Kesämökki luksuspaikassa.
Miehet: ei kuseskele nurkissa. Käyttää kyselemättä kortsua.
Naiset: ei juo situkkaa Pertsan pubissa. Ei ole joka kuvassa huulet törröllään. Kaikilla lapsilla sama isä.
Näillä sitä voi jo aika pitkälle tunnistaa. Tosin "Suomen yläluokka" on aika hauska sanapari.
Yläluokkalaisen tunnistaa siitä, että se ei käy enää alakoulua.
Asuu yleensä ulkomailla. Ei postilaatikkoa, vaan portti ja sitä lähimpänä palvelusväen asunto juoksevien asioiden hoidon helpottamiseksi.
Levittää hiuksiinsa runsaasti briljantiinia.
Laita siihen sivistynyt?