Pimeydestä valittajat, olette säälittäviä
Eikö teillä ole valoja? Kaupasta saa jo todella kirkkaita lamppuja. Te vaan valitatte valittamisen ilosta. Tämä pimeys tässä vuodenajassa on ollut jo niin kauan kun pallo on pyöriny, joten miks nyt vasta valitatte?
Kommentit (12)
On niin ihanan hedelmällistä valittaa asiasta jolle ei voi mitään. Poismuutto on mahdollisuus mutta valittajathan ovat tunnetusti sitä passiivisinta porukkaa jotka saavat tyydytystä jokapäiväisestä marinasta.
Itse asiassa pallon pyörimisestä aiheutuu vuorokausivaihtelut. "Pimeys" eli pidempi ajanjakso, jolloin on hämärää tai pimeää, johtuu maapallon liikkeestä auringon ympäri. Joten ollaanpa täsmällisiä ilmauksissa.
se pimeä saisi olla aamulla eikä illalla. Valot auttaa aamullakin,
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, kyllä ne valot saadaan sinne aamuunkin päälle, ja lasten koulumatkoihin ja koululuokkiin...
Säälittävä olet sinäkin ap tehtaillessasi näitä typeriä aloituksia.
Keksi joku muu aihe, joku omaperäinen ja uusi.
Vierailija kirjoitti:
On niin ihanan hedelmällistä valittaa asiasta jolle ei voi mitään. Poismuutto on mahdollisuus mutta valittajathan ovat tunnetusti sitä passiivisinta porukkaa jotka saavat tyydytystä jokapäiväisestä marinasta.
Itseasiassa tämän marinan aloittivat ne valittajat, jotka eivät jaksa kääntää kellon viisareita kahdesti vuodessa ja haluavat nyt muutosta. Poismuutto on tässäkin asiassa se mahdollisuus. .
Vaikuttaa siltä että ap tässä uli-ulisee...
Mä saan valot ihan mihin vuorokaudenaikaan vaan päälle. Ei mua kiinnosta se valoisuus. Voisin asua ihan hyvin pohjoisessa kaamoksen ajan eikä olisi ongelmia. Alkaa vaan mitta täyttymään tosta teidän "kun on niin pimeää, yhyy yhyy"-valituksesta. Vaikka kelloja ei siirrettäiskään niin se olis jokatapauksessa pimeää jo aikaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, kyllä ne valot saadaan sinne aamuunkin päälle, ja lasten koulumatkoihin ja koululuokkiin...
Kuules, katuvaloja on taajamissa. Kaikki eivät niissä asu.
Lisäksi: aivot tahdistuvat aamuisen päivänvalon mukaan. Iltavalo saa sisäisen kellon jätättämään. Tämä on biologinen, mitattu fakta.
Onko järkevämpää tehdä tieteeseen ja numetotietoon vai mäntin fiiliksiin perustuvia päätöksiä?
Mänttihän ei edes käytä aivojaan.
En valita pimeydestä, koska olen niin valoisa luonne :))
Vierailija kirjoitti:
Parastahan olisi se kun yöllä olisi aina valoisaa,olisi paljon kivempaa nukkua kun Aurinko paistaisi aina yöllä silmiin jostakin verhonraosta.
Pimeys on ihanaa. Syksy on ihanaa aikaa lueskella, katsoa telkkaa, tehdä hyvää ruokaa, laittaa takkaan tuli, ottaa nokoset ja vain olla.