Miehen lapsuudenkaveri pyysi aikanaan vain miestä yksin kummiksi
Nyt n. 10-vuotiaalle pojalleen.
Pyyntö oli vaivaannuttava, että vain mies olisi kummi, mutta en minä. Vakiintunut pariskunta oltiin jo silloin, mutta ei vielä naimisissa. Mies ei muista/ hoida mitään lahjoja, minä hoidan.
En sekaantunut asiaan, mutta pidin epäkohteliaana ja epäkorrektina tapana erottaa pariskuntaa. Oikein huuto, että ei kiinnostakaan tutustua teihin ja oletamme että eroatte.
Mies ilmoitti, että ei kiitos. Että ei halua tulla yksin, vaan tulemme yhdessä jos tulemme. Tämä on ollut hyvä päätös, ja näihin ihmisiin emme ole olleet sen jälkeen juuri missään tekemisissä.
Itse etsin lapsellemme joko naimisissa olevan parin ja molempia pyydetään, tai sinkun jos haluaa yksinäisen ihmisen. Ketään en lähde erottamaan tai yksin pyytämään. Noloa!
Kommentit (5)
Meidän lapsella on vain kaksi kummia, minä ja mies kumpikin valittiin yksi, ja siinä tuli sitten "erotettua" kaksi pariskuntaa.
Pyysi kummiksi sen, jonka paremmin tuntee. Ihan normaali menettely, niin olemme mekin tehneet.
Eikä kukaan loukkaantunut, olemme hyviä ystäviä edelleen ja kummi muistaa kaikki juhlat.
Tjaa. Minua ei ole koskaan pyydetty kummiksi. Exää sisaruksensa kyllä pyysi joskus, mutta ei minua. Olin aina ulkopuolinen.
No mitä väliä, tuli se erokin sitten, joten ihan hyvä näin.
Meillä on molemmilla lapsilla kolme kummia, sukulaispariskunta + ystävä. Minulla on kaksi kummilasta ja puolisoni on näistä toisen kummi. En ymmärrä ajatusta miksei parisuhteessa oleva ihminen voisi olla kummi ilman puolisoa.
Minun miehen kaveri pyysi vain minua kummiksi. Suostuin.