Rehellisesti: jos et tarvitse miestä...
...vaikuttaako tämä vaatimuksiisi esim. ulkonäön tai seksuaalisen sytyttävyyden suhteen?
Esimerkiksi kuvitellaan että lapset on tehty, sinulla on hyvä ammatti ja rahatilanne, laadukas ja maksettu asunto.
Ovatko kriteerisi korkeampia kuin tilanteessa jossa haluat saada lapsia tai rahatilanne on eron jäljiltä heikko ja asustelet kaupungin vuokra-asunnossa?
Aika moni nainen on palstalla ilmaissut että tuossa ensinmainitussa tilanteessa hän ei tarvitse miestä mihinkään ja on mieluummin yksin ellei huippua löydy.
Kuitenkin aina kun mies ilmaisee saman asian, se kiistetään...?
Kommentit (35)
Minulla on suht hyvä tilanne elämässä ja tuntuu etten oikeasti tarvitsisi miestä mihinkään.
Kriteerini ovat nuoruusvuosilta muuttuneet siten että ulkonäöllä ei olisi enää oikeastaan mitään väliä. Tarvitsisin kumppanin, joka olisi luotettava, hauska ja ymmärtäväinen mutta ulkonäöltään mies voisi olla melkein mitä vaan.
Toinen muuttunut kriteeri olisi miehen suht hyvä taloudellinen tilanne tai ainakin näkymä. Mitään päivät läpeensä aattellisista syistä työtöntä kaljankittaajaa en suostuisi katsomaan vaikka tyyppi olisi kuinka ihana. Ihmisellä pitää olla tavoitteita, päämääriä ja itsekuria. Nuorena näitä suostui vähän katsomaan läpi sormien, nykyään ei niinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät välttämättä tietoisesti.
Mutta onhan se asia kiistatta noin.
Verrataan vaikka 26-32 lapsia haluavien naisten pariutumishaluja muun ikäisiin jotka eivät vielä/enää halua lapsia. On siinä ero.
Kyllä se perhevietti vaikuttaa paljon siihen kuinka helposti nainen mieheen ihastuu.
Enemmän vaatimuksia asetetaan miehelle jonka kanssa perustetaan perhe ja hankitaan lapsia.
80% miehistä täyttää ne vaatimukset.
Pienempi osa täyttää vaatimukset joita asetetaan kevytsuhteissa.
Fakta.
Höpö höpö. Minun vaatimukseni parisuhteeseen täytti vain yksi mies. Sama koskee muita naisia. Vain hyvin harva kelpaa parisuhteeseen. Ei kukaan huoli 80% miehistä. Ongelmasi on, että et tajua, että me olemme erillisiä ihmisiä, joilla on erilainen maku. Siksi niin monelle löytyy kumppani. Vaikka minä en heitä olisi huolinutkaan. Eivätkä muut naiset minun miestäni.
"Ongelmasi on, että et tajua, että me olemme erillisiä ihmisiä, joilla on erilainen maku."
Juuri tästä syystä se parisuhteen löytäminen onkin helpompaa.
Mun rima olisi noussut varmaan jo pilviin, jos olisin sinkku. Lapsi paitsi tehty myös kasvatettu, velaton elämä, talous kunnossa, varaa vähentää työntekoa. Aikamoinen ihmemies saisi olla, että ottaisin arkeeni, enkä välttämättä saman katon alle enää lainkaan.
kriteerit olis ainakin lasten isää etsiessä huomattavasti korkeammat kuin muuten, koska siihen rumbaan ei halua ryhtyä väärän tyypin kanssa + toki hyvistä geeneistä miehen puolella on iloa myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verrataan vaikka 26-32 lapsia haluavien naisten pariutumishaluja muun ikäisiin jotka eivät vielä/enää halua lapsia. On siinä ero.
Kyllä se perhevietti vaikuttaa paljon siihen kuinka helposti nainen mieheen ihastuu.
Enemmän vaatimuksia asetetaan miehelle jonka kanssa perustetaan perhe ja hankitaan lapsia.
Fakta.
Höpö höpö. Minun vaatimukseni parisuhteeseen täytti vain yksi mies. Sama koskee muita naisia. Vain hyvin harva kelpaa parisuhteeseen. Ei kukaan huoli 80% miehistä. Ongelmasi on, että et tajua, että me olemme erillisiä ihmisiä, joilla on erilainen maku. Siksi niin monelle löytyy kumppani. Vaikka minä en heitä olisi huolinutkaan. Eivätkä muut naiset minun miestäni.
Et sitten tajunnut?
Kukaan ei puhunut siitä moniko mies kelpaa sinulle parisuhteeseen, vaan siitä kuinka moni kelpaa jollekin naiselle.
Ja se on 80%.
Kevytsuhteita saa huomattavasti pienempi osa miehistä, koska siinä kriteerit on enemmän samat (komeus + viihdyttävyys), ja alle 80% on noissa kärkiluokkaa.
Ei henkisesti terveille miehille kelpaa vain joku nainen. Hekin etsivät sitä oikeaa. Eikä se heti onnistu kaikilta.
En ymmärrä mitään ap:n sössötyksestä.
Huonoa en huoli tässä ap n kuvailemassa tilanteessa, mutta en oikeastaan hyvääkään. Minulla on todella aikaa vievä ura, johon suhtaudun intohimoisesti. Lisäksi laaja ystäväpiiri. Tähän päälle pari lasta 50% ajasta, niin ei minulla ole aikaa millekään parisuhteelle. Olen ollut 13v sellaisessa ja koen, että tämä itsenäinen elämä sopii minulle tällä hetkellä paljon paremmin. Koskaan en ainakaan muuta enää miehen kanssa yhteen.
Tällä hetkellä minulla on kevytsuhde nuorempaan mieheen, pidetään hauskaa ja nähdään kerta viikkoon. Tuntuu, että sillekin on vaikea löytää aikaa :)
Elämä on tosi ihanaa, enkä kaipaa parisuhdetta.
Mä olen persaukinen kolmekymppinen työtön lapseton ikiopiskelija. Munasoluista pitäisi kuulemma stressata. Sosiaalinen elämäni ei ole mitään loistokasta, harrastuksissa ei ole mitään erityisen kiinnostavaa, psykiatrisia diagnooseja riittää. Olen aika kivannäköinen kokonaisuutena, mutta vaan jos mut haluaa nähdä sellaisena, vikoja löytää etsimättäkin. Jos pitäisi tehdä sellainen kartoitus vahvuuksistani ja resursseistani, olisi vaikeaa keksiä edes yhtä aineellista tai konkreettista listattavaa.
En silti tarvitse miestä? Olen enimmäkseen tyytyväinen ja iloinen, mulla on riittävästi kaikkea mitä tarvitsen, enkä kaipaa elämääni mitään sellaisia suuria muutoksia joita en jo ole hiljalleen ajan mittaan toteuttamassa. Halutessani voin tehdä lapsenkin yksin. Olisi typerää ottaa tähän mies joka ei osaa olla hyvä kumppani tai jota en oikeasti halua. Ei se parantaisi mun elämääni kokonaisuutena, haittaisi vaan. Ja kyllä, olen kaikesta huolimatta valikoiva enkä näe mitään syytä miettiä odotuksiani uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fakta.
Voi jeesusmaaria taas... Olen elämäni aikana tavannut reilut 80 miestä, jotka ovat kelvanneet seksiin. Alle kymmenen sellaista, jotka olen huolinut myös parisuhteeseen. Yhden, jonka kanssa halusin jopa lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fakta.
No, sinä et onneksi tule saamaan kumpaakaan, et tapailu/FWB/yhden yön suhteita etkä parisuhdetta, koska jälleen kerran mieluummin vänkäät täällä mammapalstalla aiheesta kuin olet jossain, missä naisiin voisi tutustua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fakta.
Et sitten tajunnut?
Kukaan ei puhunut siitä moniko mies kelpaa sinulle parisuhteeseen, vaan siitä kuinka moni kelpaa jollekin naiselle.
Ja se on 80%.
Kevytsuhteita saa huomattavasti pienempi osa miehistä, koska siinä kriteerit on enemmän samat (komeus + viihdyttävyys), ja alle 80% on noissa kärkiluokkaa.
Siinä mies taas märisee irtop*llun perään. Eikö sinulle ole tullut mieleen, että vain osa naisista haluaa irtoseksiä, mutta parisuhteen haluaa lähes jokainen?
Ap on ruma isonenäinen pappaiässä joka katselee itseään kauniimpia ja ihmettelee kun kerään ei kiinnosta,
Jos asia ei olisi näin, ei hän olisi vauvapalstalla ulisemassa vaan kaatamassa rakkaalleen lisää kuohuvaa iltapuuhailujen jälkeen;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fakta.
Voi jeesusmaaria taas... Olen elämäni aikana tavannut reilut 80 miestä, jotka ovat kelvanneet seksiin. Alle kymmenen sellaista, jotka olen huolinut myös parisuhteeseen. Yhden, jonka kanssa halusin jopa lapsen.
Minäkin aina ihmettelen tuota palstamiesten ns. järjenjuoksua. En itse tiedä yhtäkään naista, jolle kelpaisi harvempi mies panosuhteeseen tai irtoseksiin kuin parisuhteeseen. Eikö asian voi päätellä jo näin: parisuhteessa harrastetaan seksiä, mutta kevytsuhteessa taas ei tehdä kaikkea sitä mitä parisuhteeseen muuten kuuluu. Siispä parisuhdekumppanin pitää "kelvata" useampiin tarkoituksiin -> häntä kohtaan on korkeammat vaatimukset.
Mistä te palstamiehet revitte näitä todellisuudesta täysin irrallaan olevia väitteitänne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fakta.
Minäkin aina ihmettelen tuota palstamiesten ns. järjenjuoksua. En itse tiedä yhtäkään naista, jolle kelpaisi harvempi mies panosuhteeseen tai irtoseksiin kuin parisuhteeseen. Eikö asian voi päätellä jo näin: parisuhteessa harrastetaan seksiä, mutta kevytsuhteessa taas ei tehdä kaikkea sitä mitä parisuhteeseen muuten kuuluu. Siispä parisuhdekumppanin pitää "kelvata" useampiin tarkoituksiin -> häntä kohtaan on korkeammat vaatimukset.
Mistä te palstamiehet revitte näitä todellisuudesta täysin irrallaan olevia väitteitänne?
Ei voi päätellä noin.
Parisuhteeseen just sulle ehkä kelpaa 1% ja seksiin 10%. Mutta ne
Mutta enemmistö niistä jotka ei kelpaisi just sulle parisuhteeseen, kelpaa jollekin muulle.
Kun taas seksiä saa muiltakin se sama 10%.
Eikö tuo ole loogista? Seksikumppanille on yleensä samat toivomukset (komeus, viihdyttävyys), elämänkumppanilta halutaan eri asioita (joku haluaa ulkonäköä, toinen menestystä, joku haluaa jämäkän perusäijän, toinen sosiaalisen kaupunkilaismiehen).
Kysynnän ja tarjonnan lakikin vaikuttaa. Ehkä perusmies kelpaisi, mutta kun tarjolla seksiin on niitä komistuksiakin.
No nyt kun lapset on tehty, ei ole enää mitään paineita löytää ketään. Asia olisi täysin eri jos olisin lapseton ja haluaisin lapsia, koska kello tikittää.
Kriteerit miehelle on tiukat, koska sen lisäksi että pitää sopia minulle, pitää olla sopiva myös minun lapsilleni. Voin kuitenkin elää ilmankin parisuhdetta, joten voin sanoa että mieluummin olen yksin jos ei huippua löydy. Onhan tässä loppuelämä vielä aikaa löytää joku.
Ja ne kriteerit käsittää sitten aika paljon muutakin kuin ulkonäön; toki miehen tulee olla fyysisesti omaa silmää miellyttävä. En minäkään haluaisi olla miehen kanssa joka pitää minua rumana, mitä sellaisesta tulisi?