Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liian kiltti ihminen - Mitä kaikkea olet suostunut tekemään, ettei toiselle tulisi paha mieli?

Vierailija
26.10.2019 |

Tunnistatko olevasi liian kiltti? Mitä kaikkea kauheaa / omituista / hauskaa olet tehnyt, ettet vain loukkaisi ketään, olisi vaivaksi kenellekään tms?

Itse havahduin joku aika jumppatunnilla, kun rupesin himmailemaan ja tekemään liikkeitä väärin tietoisesti. Tähän oli syynä vieressäni ollut huonokuntoinen vanhempi rouva, joka ei tahtonut pysyä mukana menossa. Ajattelin, että hänelle ei tule paha mieli, kun näkee, että en minäkään pysy.

Yritän nyt nelikymppisenä päästä eroon tästä hullusta miellyttämisen tarpeesta ja kiltteydestä. Mietin myös, mistä ihmeestä tämä kumpuaa?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut helkkarin kalliin kirjan, kun myyjä näytti yhtä kiusaantuneelta kuin minäkin. Peruin tilauksen melkein heti sähköpostilla kun hän oli lähtenyt. Kävi siis ovella kaupittelemassa. Myös jehovan todistajien oppeihin kuluu aina muutama minuutti kun tuossa ovella käyvät.

Vierailija
22/42 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut lehtiä, ettei myyjälle tule paha mieli. Olen istunut kirkoissa ja kapakoissa, etten pahoilta toisen mieltä. Antanut tarvitsevalle rahaa. Kuljettanut omalla autollani ihmisiä ilman korvausta. Nyt en enää tee niin. Ei minullekaan kukaan tee mitään palvelua ilman korvausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin parisuhteessa 7 vuotta ihmisen kanssa, josta en oikeasti edes pitänyt. Olin liian kiltti sanoakseni että en halua seurustella hänen kanssaan.

Vierailija
24/42 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttanut monta kertaa menemisiäni ja aikatauluja, jotta olisin miehelle mieliksi. Maksanut menoja ja antanut miehen päättää mm. sisustuksesta jne. Sietänyt haukkumista ja minun ulkonäköni arvostelua negatiivisessa mielessä. Sietänyt miehen flirttiä muille naisille ja antanut miehen viettää päiviään ja öitään miten lystää..

Vierailija
25/42 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin että aion olla vapaaehtoisesti lapseton, koska moni täällä palstalla kertoi lasten olevan ärsyttäviä ja äänekkäitä (kyllä, osa ihmisistä ottaa tän paikan jutut tosissaan). Nyt sattumalta kerroin asiasta miehelleni. Mies vähän torui ja sanoi että aina joku ärsyyntyy minusta, eli kannattaa olla kuuntelematta muiden mielipiteitä.

Vierailija
26/42 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittänyt ymmärtää ihmisiä oman hyvinvointini kustannuksella, uupunut töissä koska en ole osannut sanoa ei, pitänyt kiinni ihmissuhteista koska olen uskonut hyvyyteen vaikka on kuinka paljon pahaa tehnyt. Jättänyt sanomatta asioita joita olisi pitänyt, koska olen ajatellut seuraamuksia joita sivullisille tulisi, vaikka en niistä olisi vastuussa ja olisin kyllä itsekkin ansainnut oikeuden. Aivan liian paljon.

Aivan samat! Olen kokenut burn-outin jo pari kertaa kiltteyteni vuoksi. Myös minä olen uskonut hyvyyteen ja ollut liian hyväntahtoinen esim kuunnellessani erään mt-tapauksen kuormituksia, joita hän syötti niskaani jatkuvasti. Ei syyttänyt minua, mutta kun en ymmärtänyt kieltäytyä kuuntelemassa häntä. Ehdotin monesti ammattiauttajaa. Nyt sain suhteen viimeinkin poikki - ehkä jopa rumasti sanomalla muutaman suoran sanan hänen käytöksestään, mutta edelleen olen tolaltani ja epävarma, olisiko kuitenkaan pitänyt lopettaa hänen kuuntelemistaan, vaikka järki sanoo että olen oikeassa.

Vierailija
27/42 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut mukana ties missä järjestötoiminnassa. Ei olisi jaksanut, ei olisi kiinnostanut, mutta kun ei osaa sanoa ei.

Ja turhia huonekaluja, kirjoja, vaatteita yms. Olen ottanut vastaan, kun "sulla varmaan ois käyttöä."

Mulle myös työnnetään muiden vanhoja kamoja, jos mulla varmaan on käyttöä niille. Samoin tein monta vuotta hyväntekeväisyystyötä käyttäen omaa aikaani ja rahaani runsaasti. Luulin että edes kiitettäisiin, mutta mut heitettiin kieron vinoilun kera ulos porukasta. Ei suoraan, mutta nolattiin niin näkyvästi, etten olisi enää voinut jatkaa. Oli pakko lopettaa, koska muutkin olisivat lähteneet kiusaamaan luvan kanssa.

Järkkäsin aikoinaan yrittäjäveljelleni yhden työn. Sanoin, että voisit varmaan ostaa mulle uuden kahvinkeittimen kiitokseksi. Olin haaveillut Moccamasterista. Tiesi tämän. Hän tuli Moccamaster-laatikon kanssa. Se sisälsi siis uuden laatikon, jonka sisällä oli heidän oma rikkinäinen keittimensä! Kansi halki ja kannusta puuttui pala reunasta. Mutta kuulemma toimii muuten. Oli ostanut itselle uuden ja työnsi mulle vanhan keittimensä.

Vierailija
28/42 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edustanut rakastamani naisen häissä ja katsonut vierestä, kun tämä lupautuu toiselle.

Vierailija
29/42 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostunut lähes kaikkeen, mitä läheiset ovat keksineet kysyä tai pyytää, ja jos olen joutunut kieltäytymään, tuntenut siitä syyllisyyttä.

Vierailija
30/42 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju. Tuttua tuo, että näet vaivaa ja käytät rahaa, jotta joku sovittu juttu toteutuu. Sitten yksi vain vetäytyy jollain hämärällä selityksellä. Meillä on kaveriporukassa yksi tällainen, joka toistuvasti tekee ohareita. Yksi kesä järkätttiin mökkireissu, onneksi mukana oli monta henkilöä. Hän ilmoitti epämääräisestä sairaudesta alle tunti ennen lähtöä. Myöhemmin päivitti Facessa mitä oli tehnyt mökkireissun sijaan. Tämä on hälle täysin tavallista toimintaa. Hän pyörittää valtavaa kaveripiiriä ja valikoi aina kermat päältä. Ei häpeile yhtään. 

Vierailija
31/42 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alihinnoitellut työni. Pahin esimerkki on tämä kun suostuin eräälle firmalle tekemään töitä 30 €/h + alv. Mun alkuperäinen tuntihinta oli 50 € + alv joka on sekin törkeän halpa. Tämä asiakas alkoi raivota minulle ja kertoi yrityksensä menevän konkurssiin ja lisäksi uhkaili tuhoavansa urani, jos en suostu tekemään kolmellakympillä.

No, eivät lopulta sitten maksaneet mulle mitään, ovat protestilistalla. Nyt olen ilman töitä ja maine on mennyt.

T. freelancer-graafikko

Vierailija
32/42 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juhlissa seurustellut ihmisten kanssa joista en oikeastaan pidä, ihan yleisen tunnelman säilyttämiseksi. Myöhemmin olen harmitellut kun ei ollut yhtään mukavat juhlat. Nykyään olen kaikille ystävällinen, mutta hakeudun mukavien seuraan. Veikkaan että yleinen tunnelma on riiittävän hyvä näinkin.

Vierailija
33/42 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teeskennellyt orgasmia. Tilannut lehtimyyjältä lehden. Vaiennut mielipiteestäni keskustelussa ettei siskolleni tulisi paha mieli. Luvannut mennä töihin vapaapäivänä.

Näistä olen onneksi jo kouluttanut itseni pois.

Vierailija
34/42 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin koulussa seuraa välitunnilla tytölle josta en oikeastaan välittänyt mutta jota kiusattiin ja hyljeksittiin. En ole katunut vaikka en ehkä aito ystävä ollutkaan.

Joskus olen mennyt treffeille jonkun mahdottoman kanssa koska en ole halunnut aiheuttaa pettymystä. Mutta sänkyyn en koskaan mennyt vain kiltteyttäni.

Vierailija
35/42 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen näytellyt orgasmia kymmeniä kertoja, ettei miehelle tulisi paha mieli. Enää en näyttele ja pidän tätä kyllä yhtenä kypsän, aikuisen naisen merkkinä.

Hienoa, samaa mieltä ja uskon monen naisen tähän samaistuvan. Miksi se pitäisi näytellä, kyllä jos mies välittää haluaa hän antaa sen orgasmin tai edes yrittää. Mahtava asenne, seksuaalikasvatus voisi mielestän myös paneutua tähän, että se seksi on molemminpuolista nautintoa.

Sulla on jo lähtökohta ihan pielessä, jos mielestäsi mies antaa sen orgasmin.

Vierailija
36/42 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin miesystäväni vetää mua peppuun, vaikka en itse halunnut.

Vierailija
37/42 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole koskaan käyttäytynyt väkivaltaisesti. Vaikka jälkeenpäin ajatellen ehkä se olisi ollut ihan tarpeellista. Mutta se ei ole minun tapani toimia ja ihan hyvä niin. Väkivalta koskaan ratkaise mitään loppujenlopuksi.

Vierailija
38/42 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ole koskaan käyttäytynyt väkivaltaisesti. Vaikka jälkeenpäin ajatellen ehkä se olisi ollut ihan tarpeellista. Mutta se ei ole minun tapani toimia ja ihan hyvä niin. Väkivalta koskaan ratkaise mitään loppujenlopuksi.

Ja kun kuolen ja en ole tehnyt synti, jumala antaa minulle uuden paremman elämän.

Vierailija
39/42 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ollut lapsuuteni ja nuoruuteni mahdollisimman harmiton, että vanhempien elämä olisi helpompaa

- tyytynyt ihan liian surkeaan palkkaan ja olemattomiin työehtoihin, koska työnantaja toimii hyvän asian puolesta ja pärjäänhän minä näinkin

- kieltäytynyt omista työtehtävistä, jotta voisin pitää lupaukseni ja ottaa lapsen kaverin meille kylään niin että hänen äitinsä pääsisi töihin

- suostunut ostamaan ihan karmean kämpän (minulla oli epäilykseni mutta muut muka tiesivät paremmin) ja karmeuksien paljastuttua kärsinyt tappiot nahoissani, koska myyjäperheellä oli ollut vastoinkäymisiä elämässään 

- tinkinyt omasta vapaa-ajasta, että voisin tukea niitä, joilla menee huonosti

- antanut aivan liian usein periksi lasten toiveille

Vierailija
40/42 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut koko ikäni narsistiäitini terapeuttina ja joutunut kuulemaan jo lapsena asioita, joita ei olliut mahdollista lapsen käsitellä. Tuloksena olen todella ahdistunut ja neuroottinen.