Onko muita jotka ovat myyneet osakkeensa pois varautuen pahimpaan?
Kyllästyin epävarmuuteen ja myin pois lähes kaikki vähätkin mitä oli. Mietin että odottelen kunnes tulee seuraava rytinä ja alan rakentamaan salkkua alusta.
Kommentit (21)
En myy. Mutta en osta lisää. Kerään käteistä että voin sitten ostaa kerralla kunnolla romahduksen jälkeen.
No siellä pohjillahan on sitten hyvä tankata lisää. Enemmänhän se pännisi, jos sitä rommausta odottelisi eikä sitä tulekaan ja osakkeet jatkaa porskutustaan, silloinhan sitä ei ainakaan viitsisi ostaa. Se on sitten sitä jatkuvaa rommauksen odottelua eikä uskalla tehdä mitään.
Sitten kun teitä alkaa olla enemmän niin se näkyy siitä että alkaa lama.
Vierailija kirjoitti:
No siellä pohjillahan on sitten hyvä tankata lisää. Enemmänhän se pännisi, jos sitä rommausta odottelisi eikä sitä tulekaan ja osakkeet jatkaa porskutustaan, silloinhan sitä ei ainakaan viitsisi ostaa. Se on sitten sitä jatkuvaa rommauksen odottelua eikä uskalla tehdä mitään.
Viimeinen lause kiteytti mistä mun kohdalla on kyse. Voin olla ilman osakeomistustakin, mieluummin niin kuin jatkuva epävarmuus josko tulee vai eikö tule. Tai sitten keskityn pienillä summilla kasvuosaikkeisiin joista voi saada 100-500 %:n voiton.
Ap
Minulla olisi rahaa sijoitettavaksi, mutta en ole halunnut muutamaan vuoteen ostaa osakkeita. Ystävä aloitti osakesijoittamisen, mutta lopetti.
Jossain toisessa markkinatilanteessa sijoittaisimme molemmat nytkin.
Monet sijoittajat hokevat osinkojen nimiin ja ettei kurssilla ole väliä, osta ja unohda. Jos kurssi painuu alas ja yrityskin menee alamäkeä ei muutaman sadan osingoilla ole mitään merkitystä, ei ne koskaan voi paikata sitä kurssin arvonalentumista ja myöhemmin osinkokin puolittuu tai lakkaa kokonaan.
Maailmassa on nykyään niin valtavasti rahaa, ja korot negatiiviset, että osakkeet pysyvät hinnoissaan reaalitaloudesta riippumatta. Ikävä kyllä.
"Mietin että odottelen kunnes tulee seuraava rytinä ja alan rakentamaan salkkua alusta."
Johan Nokia rytisee. Mitä meinaat tehdä?
Minä myin vakuutuskuoressa olevan indeksirahastoni jo vuosi sitten. Jäin 20% voitolle ja nyt odottelen laskua, että ostan sen takaisin. Olisi kannattanut vielä odottaa, mutta otin varman päälle.
Kurssit ovat nousseet jo yli kymmenen vuotta, eikä tämä voi ikuisesti jatkua. Etenkin huolestuttaa, kun Vauva-palstallakin kysellään sijoitusvinkkejä.
Vierailija kirjoitti:
"Mietin että odottelen kunnes tulee seuraava rytinä ja alan rakentamaan salkkua alusta."
Johan Nokia rytisee. Mitä meinaat tehdä?
En osta. Nokia ei kiinnosta. Joku ruotsalainen osakeguru selitti näistä 5g toimijoista jotain, en muista miten perusteli, mut sanoi ettei ymmärrä miten voivat ikinä tienata jotain. Pysyn pois. Ap
En ole myynyt enkä aio myydä. Ostan maltillisesti lisää sopivina hetkinä vähän väliä, ja hieman enemmän sitten jos kurssit tosissaan niiaa.
Olen ostellut nyt lisää sitä mukaa kun ovat laskeneet.
Ostot jatkuu tasaiseen tahtiin kuten ennenkin. Oon mä puskuria kerännyt, jotta mahdollisessa rysähdyksessä on laittaa taas enemmän taaloja peliin. Edellinen meni vuodenvaihteessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ostellut nyt lisää sitä mukaa kun ovat laskeneet.
Tolla taktiikalla saat helposti salkun täyteen pskaa.
Vierailija kirjoitti:
Omistan 3 osaketta enkä ole valmis niitä myymään.
Voiko niitä omistaa noin vähän? Hyvä jos voi.
Minkä kokoisia salkkuja teillä on?
Vierailija kirjoitti:
Minkä kokoisia salkkuja teillä on?
Tarkoitatko pelkkiä suoria osakkeita vai koko rahoitusvarallisuutta? Nettona vai velkojen kanssa?
Omistan 3 osaketta enkä ole valmis niitä myymään.