Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ehkäisylaastareihin ees mahdollista saada esim. Kelasta tukea?

Vierailija
26.10.2019 |

Monta kertaa tullut isoimmistakin summista kun täytynyt esim. Pesukone hankkia niin hylkypäätös, mutta kun tyylillä "lyö nyrkin pöytään" ja itkee kun kaikki ei yh-äitinä rahat voi menojen jälkeen riittää. Jos toisesta vanhemmasta ei saisi sitä rahaa, niin ehlä saisinkin enemmän tuke. Toinen siis menehtynyt. Et vaik on mukamas hyvät tulot, niin kun lasketaan että siitä rahasta menee laskut, ruuat, ja mahdolliset vaatteet yms niin ei oikeasti tavallinen perhekkään vaan voi aina pärjätä. En edes juokse diellä jatkuvasti, mutta on ollut usein tilanteita kun 10e ja viikko jolla pitäisi pärjätä.

Mutta ei keskitytä tuohon.

Eli toisella laosellani on kovat kivut, ja nyt syönyt vaan särlylääkkeitä. Laiken maailman epilerit ja minipillerit ei ole sopineet, ja tyksissä todettu ettei ole endoa tai vastaavaa. Caprilonia saa runsaisiin vuotoihin. Kierukkaa tai sellaista ei ole halunnut, enkä aijo häntä pakottaa ottamaan koska hänen kehonsa ei mun. Lämpötyyny ei kovinkaam myöskään vissiin auta. Säälittää hänen puolesta, koska meidän suvun naisilla on ollut samoja vaivoja menkkojen aikana. Hän on mankunut jonkin aikaa, että haluaa viimeisem kerran kokeilla ja kokeilla ehkäisylaastareita. Mielestäni ne ovat vain liian kalliita, vaikka ostsis vaan sen kuukauden "paketin" kerrallaan. Aina kun ei riitä rahat pistää tyyliin n. 20e sellaisiin. Voiko kelata tosiaan edes niihin vaatia tukea? Vai tulisiko taas tyyliin hylky ja viesti tyylillä "ei me tuollaisia kustanneta"? Kun näköjään seurakunnassakin nykyään niin köyhää ettei sielläkään pystytä ihmisiä auttamaan. Tai voisiko kenties noitten kanssa tehdä niin, että ostelee joka toinen kuukausi? Olen tässä avannut säästötilin, mutta nyt on kohta osamaksulla maksettava lapsen uusi puhelin kun sai tajouksen, ja sitten pitöisi alkaa lapsen rippikouluun myös säästämään rahaa. Ei mulla oo säästöön varaa monia satoja euroja laittaa, niin miksi stana sitten päihdeongelmaisiin riittää rahaa? Mä taas olen yh-äiti, ja menojen jälkeen jää itselle mitään ja kuljen varmaan pian sukkasillani vuoden ympöri, sen sijaan kun pöideongelmaiset ja rikkaat pärjää.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taatusti saa Kelasta mitään tuohon tarkoitukseen.

Vierailija
2/4 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus toimeentulotuen ohella myönnetään maksusitoumus myös apteekkiin. Se kattaa myös ehkäisyvalmisteet, riippumatta siitä tuleeko lääke sairauden hoitoon vai ehkäisyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta rulla ilmastointiteippiä ja teippaa umpeen. Toimii.

Vierailija
4/4 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hae tuota kelasta, vaan kunnan nettisivuilta, "täydentävä toimeentulotuki" nimeltään. Vuodata sinne kerralla nyyhkytarinasi ja jos sulla jotain asumiseen liittyyvää puuttuu esim. pesukone, imuri, lamppuja, kalusteita ynnä muuta nii ilmoita siitäkin, saatat saada niille ihan rahaa tilille vaikka eivät myöntäisi ehkäisylle, jolla sitten sen ehkäisyn ostat kertaheitolla enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi