Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua. Tosissaan selvitellään pari miljardia maksavan uuden Turun radan rakentamista... mutta Helsingin keskustatunneli

Vierailija
26.10.2019 |

hylättiin tuosta vaan, vaikka se ei edes maksaisi noin paljoa.

Turkuun ehtii muutaman minuutin hitaamminkin, mutta keskustatunneli helpottaisi tosi monen elämää.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tunneli rakennettu jo.

Sinccis

Vierailija
2/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa salaisuuden. Tunneli tallinnaankin on jo rakennettu.

Is the cat in the box ?

Sinccis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autot haluaa että niillä ajetaan. T. Kokomus

Vierailija
4/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua tuota Turun rataa? Sinnehän menee jo rata, miksi tarvitaan nopeampi rata?

Vierailija
5/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muka haluaa matkustaa Turkuun?

Vierailija
6/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vanhusten säälliseen hoitoon ”ei vaan ole rahaa”, sanoo Antti Rinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero on siinä, että se on _junarata_ ja Helsinkiin pitää päästä nopeasti. Sillä ei taas ole merkitystä, että näiden tunnin junien myötä junat eivät enää pysähtyisi missäön väliasemilla.Helsingissä ei puolestaan ole sallitua liikkua kuin polkupyörällä ja ratikalla. Tätä varten tulevaisuudessa mm.parturoidaan Mäkelänkatu, Koskelantie ja lopuksi Espa.

Antti Holman twiitti kiteyttää

https://twitter.com/HelsinkiKymp/status/1171772216406622208

Vierailija
8/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta vanhusten säälliseen hoitoon ”ei vaan ole rahaa”, sanoo Antti Rinne.

Vihreät ensin! Vihreät ensin!

Sinccis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua tuota Turun rataa? Sinnehän menee jo rata, miksi tarvitaan nopeampi rata?

Sillä pääsee nopeammin pois turusta. DOH.

Vierailija
10/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin tunneli olisi ollut valtava boosti liike-elämälle, Turun radalla vaikutus on minimaalinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin tunneli olisi ollut valtava boosti liike-elämälle, Turun radalla vaikutus on minimaalinen

En ymmärrä, miksi se piti niin totaalisesti torjua. Kuitenkin jossain vaiheessa se on pakko tehdä. Esim. Tukholma ei pärjäisi mitenkään ilman tunneleitaan, ja se ei edes ole niemessä, eli vaikka 360 asteen verran on kehäteitä, silti tunnelit tarvitaan.

Poliittista kiusantekoa vihreiltä.

Vierailija
12/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että hylättiin, alkaa jo v*tuttaa se ainainen louhiminen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingin tunneli olisi ollut valtava boosti liike-elämälle, Turun radalla vaikutus on minimaalinen

En ymmärrä, miksi se piti niin totaalisesti torjua. Kuitenkin jossain vaiheessa se on pakko tehdä. Esim. Tukholma ei pärjäisi mitenkään ilman tunneleitaan, ja se ei edes ole niemessä, eli vaikka 360 asteen verran on kehäteitä, silti tunnelit tarvitaan.

Poliittista kiusantekoa vihreiltä.

Korjataan sen verran, että 270 asteen verran kehää...

Vierailija
14/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa tunneliin, niin faktahan on, että Suomen väki pakkautuu Helsinki-Turku-Tampere -akselille. Ja koska kaikki eivät mahdu ns. pääkaupunkiseudulle, niin toimiva infra nykyaikainen kaupunkien välillä on tarpeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua tuota Turun rataa? Sinnehän menee jo rata, miksi tarvitaan nopeampi rata?

Alapeukkuja tuli pari, mutta ei selitystä, miksi Turku-Hki välille tarvitaan nykyistä nopeampi rata? Eihän se nytkään kestä kuin pari tuntia?

Mä luulen, että tämä on taas jotain siltarumpupolitiikkaa. Rakennetaan vaan jotain, että pari poliitikkoa voi röyhistellä rintaansa, vaikka mitään hyötyä siitä radasta ei kenellekään ole. 

Vierailija
16/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin tunneli olisi ollut valtava boosti liike-elämälle, Turun radalla vaikutus on minimaalinen

Helsingistä ei ole yhtään ministeriä jota kiinnostaisi tavallisten helsinkiläisten asiat, turusta on. Pikemminkin ne samat tuholaiset istuu niin valtuustossa tekemässä ideologisia päätöksiä kuin ministerinäkin. 

Vierailija
17/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma juonenkäänteensä tässä Turun radassa on se, että RKP:läiset vastustavat sitä, koska uusi ratalinja ei kulkisi RKP-paikkakuntien kautta...

Vierailija
18/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua tuota Turun rataa? Sinnehän menee jo rata, miksi tarvitaan nopeampi rata?

Alapeukkuja tuli pari, mutta ei selitystä, miksi Turku-Hki välille tarvitaan nykyistä nopeampi rata? Eihän se nytkään kestä kuin pari tuntia?

Mä luulen, että tämä on taas jotain siltarumpupolitiikkaa. Rakennetaan vaan jotain, että pari poliitikkoa voi röyhistellä rintaansa, vaikka mitään hyötyä siitä radasta ei kenellekään ole. 

Samalla tuunattaisiin tuplaraide koko matkalle niin että yksi hajonnut juna ei sotke koko liikennettä. Tämä on tärkeämpää kuin uuden radan nopeus.

Tuplaraide tarvittaisiin kyllä myös koko pääradalle ainakin Ouluun asti.

Vierailija
19/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua tuota Turun rataa? Sinnehän menee jo rata, miksi tarvitaan nopeampi rata?

Alapeukkuja tuli pari, mutta ei selitystä, miksi Turku-Hki välille tarvitaan nykyistä nopeampi rata? Eihän se nytkään kestä kuin pari tuntia?

Mä luulen, että tämä on taas jotain siltarumpupolitiikkaa. Rakennetaan vaan jotain, että pari poliitikkoa voi röyhistellä rintaansa, vaikka mitään hyötyä siitä radasta ei kenellekään ole. 

Helsingin ja Turun välissä asuu paljon porukkaa, jotka käyvät töissä pääkaupunkiseudulla.

Turun väylä on aamuisin tukossa jo Lohjan kohdalta. Ainoa julkinen kulkuväline on bussi joka Munkkiniemeen päästyää on jumissa ruuhkassa.

Vierailija
20/48 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua tuota Turun rataa? Sinnehän menee jo rata, miksi tarvitaan nopeampi rata?

Alapeukkuja tuli pari, mutta ei selitystä, miksi Turku-Hki välille tarvitaan nykyistä nopeampi rata? Eihän se nytkään kestä kuin pari tuntia?

Mä luulen, että tämä on taas jotain siltarumpupolitiikkaa. Rakennetaan vaan jotain, että pari poliitikkoa voi röyhistellä rintaansa, vaikka mitään hyötyä siitä radasta ei kenellekään ole. 

Helsingin ja Turun välissä asuu paljon porukkaa, jotka käyvät töissä pääkaupunkiseudulla.

Turun väylä on aamuisin tukossa jo Lohjan kohdalta. Ainoa julkinen kulkuväline on bussi joka Munkkiniemeen päästyää on jumissa ruuhkassa.

Siellä on jo rata ja siellä kulkee lähijunia työmatkalaisia varten. Mikä oli ongelma?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän