En tajua. Tosissaan selvitellään pari miljardia maksavan uuden Turun radan rakentamista... mutta Helsingin keskustatunneli
hylättiin tuosta vaan, vaikka se ei edes maksaisi noin paljoa.
Turkuun ehtii muutaman minuutin hitaamminkin, mutta keskustatunneli helpottaisi tosi monen elämää.
Kommentit (48)
Voin kertoa salaisuuden. Tunneli tallinnaankin on jo rakennettu.
Is the cat in the box ?
Sinccis
Autot haluaa että niillä ajetaan. T. Kokomus
Mä en tajua tuota Turun rataa? Sinnehän menee jo rata, miksi tarvitaan nopeampi rata?
Kuka muka haluaa matkustaa Turkuun?
Mutta vanhusten säälliseen hoitoon ”ei vaan ole rahaa”, sanoo Antti Rinne.
Ero on siinä, että se on _junarata_ ja Helsinkiin pitää päästä nopeasti. Sillä ei taas ole merkitystä, että näiden tunnin junien myötä junat eivät enää pysähtyisi missäön väliasemilla.Helsingissä ei puolestaan ole sallitua liikkua kuin polkupyörällä ja ratikalla. Tätä varten tulevaisuudessa mm.parturoidaan Mäkelänkatu, Koskelantie ja lopuksi Espa.
Antti Holman twiitti kiteyttää
https://twitter.com/HelsinkiKymp/status/1171772216406622208
Vierailija kirjoitti:
Mutta vanhusten säälliseen hoitoon ”ei vaan ole rahaa”, sanoo Antti Rinne.
Vihreät ensin! Vihreät ensin!
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua tuota Turun rataa? Sinnehän menee jo rata, miksi tarvitaan nopeampi rata?
Sillä pääsee nopeammin pois turusta. DOH.
Helsingin tunneli olisi ollut valtava boosti liike-elämälle, Turun radalla vaikutus on minimaalinen
Vierailija kirjoitti:
Helsingin tunneli olisi ollut valtava boosti liike-elämälle, Turun radalla vaikutus on minimaalinen
En ymmärrä, miksi se piti niin totaalisesti torjua. Kuitenkin jossain vaiheessa se on pakko tehdä. Esim. Tukholma ei pärjäisi mitenkään ilman tunneleitaan, ja se ei edes ole niemessä, eli vaikka 360 asteen verran on kehäteitä, silti tunnelit tarvitaan.
Poliittista kiusantekoa vihreiltä.
Hyvä että hylättiin, alkaa jo v*tuttaa se ainainen louhiminen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi se piti niin totaalisesti torjua. Kuitenkin jossain vaiheessa se on pakko tehdä. Esim. Tukholma ei pärjäisi mitenkään ilman tunneleitaan, ja se ei edes ole niemessä, eli vaikka 360 asteen verran on kehäteitä, silti tunnelit tarvitaan.
Poliittista kiusantekoa vihreiltä.
Korjataan sen verran, että 270 asteen verran kehää...
Ottamatta kantaa tunneliin, niin faktahan on, että Suomen väki pakkautuu Helsinki-Turku-Tampere -akselille. Ja koska kaikki eivät mahdu ns. pääkaupunkiseudulle, niin toimiva infra nykyaikainen kaupunkien välillä on tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Alapeukkuja tuli pari, mutta ei selitystä, miksi Turku-Hki välille tarvitaan nykyistä nopeampi rata? Eihän se nytkään kestä kuin pari tuntia?
Mä luulen, että tämä on taas jotain siltarumpupolitiikkaa. Rakennetaan vaan jotain, että pari poliitikkoa voi röyhistellä rintaansa, vaikka mitään hyötyä siitä radasta ei kenellekään ole.
Vierailija kirjoitti:
Helsingistä ei ole yhtään ministeriä jota kiinnostaisi tavallisten helsinkiläisten asiat, turusta on. Pikemminkin ne samat tuholaiset istuu niin valtuustossa tekemässä ideologisia päätöksiä kuin ministerinäkin.
Oma juonenkäänteensä tässä Turun radassa on se, että RKP:läiset vastustavat sitä, koska uusi ratalinja ei kulkisi RKP-paikkakuntien kautta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukkuja tuli pari, mutta ei selitystä, miksi Turku-Hki välille tarvitaan nykyistä nopeampi rata? Eihän se nytkään kestä kuin pari tuntia?
Mä luulen, että tämä on taas jotain siltarumpupolitiikkaa. Rakennetaan vaan jotain, että pari poliitikkoa voi röyhistellä rintaansa, vaikka mitään hyötyä siitä radasta ei kenellekään ole.
Samalla tuunattaisiin tuplaraide koko matkalle niin että yksi hajonnut juna ei sotke koko liikennettä. Tämä on tärkeämpää kuin uuden radan nopeus.
Tuplaraide tarvittaisiin kyllä myös koko pääradalle ainakin Ouluun asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin ja Turun välissä asuu paljon porukkaa, jotka käyvät töissä pääkaupunkiseudulla.
Turun väylä on aamuisin tukossa jo Lohjan kohdalta. Ainoa julkinen kulkuväline on bussi joka Munkkiniemeen päästyää on jumissa ruuhkassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin ja Turun välissä asuu paljon porukkaa, jotka käyvät töissä pääkaupunkiseudulla.
Turun väylä on aamuisin tukossa jo Lohjan kohdalta. Ainoa julkinen kulkuväline on bussi joka Munkkiniemeen päästyää on jumissa ruuhkassa.
Siellä on jo rata ja siellä kulkee lähijunia työmatkalaisia varten. Mikä oli ongelma?
Onhan se tunneli rakennettu jo.
Sinccis