Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko tämä liikaa? " Huusin" äsken naapurin lapselle.

Vierailija
02.06.2006 |

Ongelma on jatkunut tosi pitkään, ja mitään ei keskusteluista huolimatta ole tapahtunut.

No, äsken taas leikkivät ja kun noin 50 kertaa tämä lapsi oli pomottanut ja haukkunut muita (jatkuvaa sä oot tyhmä, en leiki sun kanssa jos et tee näin, sä et saa tehdä näin, kukaan ei ikinä leiki sun kanssa kun mä sanon niin jne jne jne) niin multa paloi pinna.

Sanoi erittäin kovaäänisesti, ehkä jopa jollain kriteerillä huusin lapselle että nyt riittää, tästä on puhuttu niin monta kertaa että pitäis jo mennä perille, jos ei pomottaminen ja haukkuminen lopu niin sitten ei leikitä yhdessä" ja sanoin myös että " kerropa äidille sellaisia terveisiä että olisi taas aiheellista keskustella siitä miten muita ihmisiä kohdellaan" .

Menikö teidän mielestä överiksi?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit ihan oikein. Juuri noin pitikin tehdä.

Ja unohda sen vanhmmat, ne ei ole ongelma vaan se kakara.

Vierailija
22/28 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä huutaminenkaan kuulu. Vai onko ap:n mielestä normaalia käyttäytymistä että ihmiset huutaa toisilleen? Mihin on keskustelutaidot kadonnu ihmisiltä? Kyllä ne lapset kuulee huutamattakin ja monesti se huuto ei tehoo yhtään sen paremmin kun rauhallinen puhe!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile sinäkin välillä huutaa niin helpottaa.

Vierailija
24/28 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatan lapseni melko vapaasti, ja meillä ei huudeta, kielletä turhasta, ei karjuta, ei lyödä ja niin edelleen.

Mutta kirjoitin jo todella monta kertaa tähänkin ketjuun, että olen monta kertaa (hyvin hyvin hyvin monta kertaa) ottanut asian esille rauhallisesti ja ystävällisesti sekä lapsen, että lapsen äidin kanssa.

Ja nytkin puutuin asiaan monen monen monta kertaa rauhallisesti ja ystävällisesti, ja sillä ei ollut MITÄÄN vaikutusta. Olen pitänyt oman pinnani jopa silloin, kun lapsi on ystävälliseen keskusteluun vastannut " haista vittu vittupää" " saatanan hullu" tai vaikkapa " sä oot vitun tyhmä ja mä tapan sut" .

Joten minä olen ehkä noin 100 kertaa ottanut asiaan erittäin rauhallisen ja tätä lasta ja hänen äitiaan kunnioittavan suhtautumisen. Näillä ei kuitenkaan ole ollut mitään vaikutusta.

Joten kaipaisin siis ihan todellista esimerkkiä siitä, että mitä minä muka voin tehdä kun keskustelu ei auta, eikä mene perille kun asiat sanotaan rauhallisesti tai yritetään antaa lapsen itse ymmärtää keskustellessa, että miksi muita pitää kunnioittaa...

ap

Vierailija
25/28 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmottaa johonkin...taitaa olla kasvatus perheellä aika hakusessa jos tuon ikänen huutelee vieraille aikuisille tollasia vittupää juttuja sun muita!!!!!

Vierailija
26/28 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ilmottaa johonkin...taitaa olla kasvatus perheellä aika hakusessa jos tuon ikänen huutelee vieraille aikuisille tollasia vittupää juttuja sun muita!!!!!

Vierailija
27/28 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja auttoi myös niin, että lapsi lopetti sen temppuilunsa nyt, ja lähti kauemmas. Tosin sieltäkin yritti jotain vielä, mutta luovutti.

Ei varmaan ollut mitään pitkäntähtäimen hyötyä, mutta tää tilanne loppui sillä. Ja ei, se lapsi ei säikähtänyt mua niin, että olis pelännyt tai alkanut itkeä.

ap

Vierailija
28/28 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

34

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan