Lapseni opettaja pukeutuu kuin teini
Kuulemma vastavalmistunut 28-vuotias. Olen käynyt lapseni takia koululla muutaman kerran tässä kuluneen syksyn aikana. Opettajan päällä on revittyä farkkua, paljaat olkapäät, paksupohjaiset tennarit jne. Naapurin 15-vuotias pukeutuu samoin. Ei tää asia niin iso ole, että mitään valitusta alkaisin tekemään, mut ihmettelen vaan. Oon itse töissä päiväkodissa, eikä tulis mieleenkään pukeutua sinne noin.
Kommentit (20)
Opella pitää olla Marimekon iloinen takki ja legginsit
Ope vetää liikunnantunteja uimahallissa stringeissä?
Onneksi olkoon, bongasit ikiteinin.
Niin minä mieleni pahoitin...käykö sun mieskin siellä koulussa?
Vierailija kirjoitti:
Opella pitää olla Marimekon iloinen takki ja legginsit
ap, pap, pap!!! Opettaja puhuu! https://www.kotus.fi/files/5822/Putous_s9_AnsaKynttila_ErnestLawson_002…
Löysää ap sitä nutturaasi ja keskity vaikka siihen lapseesi jonka kanssa pitää koulussa hyppiä.
T. 44v (lapset 16v ja 18v lukiolaisia) tuli juuri mittariin ja kaapista löytyy Puman paksupohjaiset sammaleenvihreät mokkanahkatennarit ja vieläpä vihreillä satiininauhoilla. Niin ja perisyntisiä Conssejakin löytyy.
Ps, käytän kys kenkiä myös työssäni, iiiiiiik päiväkodissa.
kyllä 28-vuotias saa vielä olla nuorekas, jopa kapinallinen. Itsekin olin ope tuolloin, ja aika monet kommentoi että olin tosi "Cool" ja sainkin hyviä tuloksia aikaan kun tietotekniikkaa ei opettanut mikään 60-vuotias matikan ope vaan tyyppi, joka oikeasti on kasvanut netin ääressä.
Vai vielä valitus😀 😂
Ootko ap todellinen? Luoja sentään miten pinkeänä jotkut tätä elämää elää, kuuluu natina tänne asti. Ja niinkuin sanottiin jo, niin keskity lapseesi jolla ei kaikki ihan ok tunnu olevan (öh, onko ihme kun äitinä tuollainen riivinrauta)...
Eikö opettajien virkapuku olekaan se sininen kaapu, jossa on niitä pieniä taskuja?
Olen töissä itsenäisessä terveydenhoidon yksikössä, jossa työvaatetukseen kuuluu pakollisena osana vain henkilökortti. Hyvin harvalla meidän yksikössä on itse asiassa "ehjiä" farkkuja. Revittyä housua ja jopa niitä tekonahkahousuja, usein pitkän neuleen kanssa. Välillä on avokaulaista tai avo-olkaista paitaa, ja kengätkin erittäin epämuodollista tennarimallia kaikilla. Meillä on hyvä henki ja asiakkaat ovat kertoneet, että meistä välittyy energinen olo ja tekemisen meininki.
Tulee välillä vierailtua toisessa yksikössä, jossa on yleisenä (epä?)virallisena pukukoodina puolihame ja korkokengät. On aina kovin mukava palata omaan, raikkaaseen yksikköön. Kuin saisi taas puhdasta ilmaa keuhkoihin. Nyt kun mietin, niin tuolla toisaalla taitaa olla parfyymitkin käytössä. Meidän oma yksikkömme on hajusteeton.
Ei ole koulu ei, mutta oma viisisenttiseni keskusteluun.
Mä olen lastentarhanopettaja ja pukeudun varmaan monen mielestä kuin lapsi. Paljon värikkäitä, kuviollisia kankaita, leggareita, tunikoita... Seura tekee kaltaisekseen?
Ja aikaisemmalle kommentoijalle: mulla on myös sellaiset vihreät puman kengät. 😁
Olen 27-vuotias aineenopettaja, joka pitää vanseja, nilkat paljastavia farkkuja ja huppareita. Haluaisitko sanoa minulle jotakin?
Olen 50-vuotias hissanopenainen. Mulla converset, nilkat paljastavat farkut, huppari. Muutoin käytän doc martenseja ja kukkamekkoa. Tai vartalon myötäistä mustaa tiukkaa mekkoa. Oliko sulla joku ongelma?
Miten aloittajan mielestä opettajan tulisi pukeutua, paitsi tietenkin Marimekon tunikaan ja leginsseihin?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen lastentarhanopettaja ja pukeudun varmaan monen mielestä kuin lapsi. Paljon värikkäitä, kuviollisia kankaita, leggareita, tunikoita... Seura tekee kaltaisekseen?
Ja aikaisemmalle kommentoijalle: mulla on myös sellaiset vihreät puman kengät. 😁
Olen lastenhoitaja päiväkodissa ja pukeudun juuri noin.
Ap, kerropa minkälaiset vaatteet ovat mielestäsi opettajalle sopivat? Meidän koulussa varmaan puolet opettajista käyttää tennareita ja revittyjä farkkuja. Olisi myös kiinnostavaa tietää, mihin luulet, että opettajan pukeutumisesta voi valittaa?
Meillä 5. luokalla oleva tyttö sanoi, että ei pidä kivana sitä, kun opettajan rintaliivit näkyvät. Ja toden totta, opettaja pukeutuu siten, että avara kaula-aukko paljastaa etenkin kumartuneen opettajan rintavarustuksen lähes kokonaan. Itseään vartenhan ne naiset aina pukeutuvat.
Vierailija kirjoitti:
Olen 27-vuotias aineenopettaja, joka pitää vanseja, nilkat paljastavia farkkuja ja huppareita. Haluaisitko sanoa minulle jotakin?
Laita nyt hyvä ihminen ne nilkat piiloon, miten ihmeessä teinit saadaan lopettamaan tuo hullutus jos opettajatkin näyttää mallia miten on hyväksyttävää suomen talvessa kulkea nilkat sinipunaisena paleltuneena koska kaikki muutkin tekee niin.
Vierailija kirjoitti:
Lähden kanssasi treffeille jos lupaat luopua niistä nilkkafarkuista.
M/39
Sulla on hyvä maku 12 😉 ja eivätkö olekin hyvät jalassa, ihana se soft foam-sisäpohja!
Noh, onhan ne Dr Martensin mustat nahkamaiharitkin aika päheet, esim.kapean polvimittaisen neulemekon tai murretun syyssävyisen kukkakuosisen liehuvamman mekon+sukkiksien kanssa, olen saanut vain kehuja noistakin kokonaisuuksista, en ole ikinä ajatellut, että olisivat vain 2kymppisten juttuja..ikä tuo ilmeisesti varmuutta näissäkin asioissa.
*7*
Onko hoikka ja kaunis?