Mikä on lukunopeutesi? Testaa
Kommentit (30)
Tein pari, keskiarvo 483 sanaa minuutissa, nopeampi kuin 328%. Olen oikeustieteen opiskelija, lienee siinä kehittynyt kyky sisäistää tekstiä kovaa tahtia, koska luettavaa riittää, ja esim kotitentissä loppuu aika kesken jos aineistoon jää asumaan, lakikirjasta pitää löytää nopeasti olennaiset lait, luvut ja pykälät.
Oikeita vastauksia: 4/4
Sanoja tekstissä: 167
Aikaa kului: 0 minuuttia 32 sekuntia
Lukunopeutesi: 313 sanaa minuutissa
2736 merkkiä minuutissa
547.2 sanaa minuutissa, kun sana = 5 merkkiä (mukaan lukien välimerkit, myös väli)
Lukunopeutesi keskiarvo: 313 sanaa minuutissa. (Hyväksyttyjen kierrosten lukumäärä: 1)
2736 merkkiä minuutissa.
547.2 sanaa minuutissa, kun sana = 5 merkkiä
Keskimääräinen lukunopeus on 863 merkkiä minuutissa. (lähde)
Lukunopeutesi on 217% nopeampi kuin ihmisillä keskimäärin.
(laskettu lukunopeutesi keskiarvon perusteella)
Tein eilen pari noita testejä ja olen 32-34 % tavallista hitaampi lukija. Kaikki kysymykset meni oikein. Matemaattisesti olen kyllä lahjakas ja hyvin pärjännyt elämässä, olen vain todella hidas lukemaan, etenkin vieraskielistä tekstiä. Lukiossa sainkin lievän lukihäiriödiagnoosin, mutta en toisaalta ole ihan varma. Luen nykyään todella paljon kyllä. Jos tiedän mitä etsin tekstistä, osaan olettaa olevan tärkeää, niin pystyn kyllä lukaista sen läpi nopeastikin, mutta siten, etten edes yritä lukea kaikkea vaan bongaan lauseita sieltä täältä ja luen vain pääkohdat tarkemmin. En osaa siis siityä tekstissä eteenpäin kovin sujuvasti jos sisältö ei ole hahmottunut. Toisaalta kyse on tuskin vain siitä sillä minulla ei kyllä ole ongelmia oikeastaan millään elämän osa-alueilla ja uskon, että olisin jo hoksannut pikalukemisen taidon jos se ei olisi muusta kuin harjoittelusta kiinni. Lukion erityisopettaja taisi sanoa, että silmäni vähän "nykivät" lukiessa ja totta kyllä, että minun on välillä vaikeahkoa lukea riviä eli pitää aika tiukkaan tuijottaa tekstiä. Lukihäiriö minulla sitten ehkä on, mutta ilmenee vain lukemisen hitautena onneksi.
Luin kaikki ja tulos oli 3/4 tai 4/4. Lukunopeus n 800% nopeampi kuin keskimäärin. Luen sivun kirjasta esim silmiä liikuttamatta. Opin lukemaan 5-vuotiaana ja kouluikään mennessä olin lukenut kirjaston lastenosaston kaikki kirjat sekä kaikki kotoa löytyvät romaanit ja kirjasarjat. Siitä sitten siirryin aikuisten puolelle. Ennen luin helposti kirjan yössä-parissa ja n 3 kirjaa viikossa. Lasten saannin myötä lukeminen on vähentynyt huomattavasti. Luin vain öisin, nykyään nukun :)
241% nopeampi. Mielestäni testi ei testaa lukunopeutta vaan mieleenpainamista. Haen työssäni paljon tietoa ja luen nopeasti löytääkseni haluamani. Nyt luin hitaammin päntätäkseni yksityiskohdat.
Oikeita vastauksia: 4/4
Sanoja tekstissä: 378
Aikaa kului: 0 minuuttia 7 sekuntia
Lukunopeutesi: 3240 sanaa minuutissa
24814 merkkiä minuutissa
4962.8 sanaa minuutissa, kun sana = 5 merkkiä (mukaan lukien välimerkit, myös väli)
Lukunopeutesi keskiarvo: 3240 sanaa minuutissa. (Hyväksyttyjen kierrosten lukumäärä: 1)
24814 merkkiä minuutissa.
4962.8 sanaa minuutissa, kun sana = 5 merkkiä
Keskimääräinen lukunopeus on 863 merkkiä minuutissa. (lähde)
Lukunopeutesi on 2775% nopeampi kuin ihmisillä keskimäärin.
(laskettu lukunopeutesi keskiarvon perusteella)
Muistan kun ope mittasi kolmos- ja nelosluokilla ja olin luokan nopein molempina vuosina yli 300 sanan nopeudella. Pitääkin testata nyt mutta paremmalla ajalla.