Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos pääsisit vielä naimisiin vanhemmalla iällä, ottaisitko miehesi nimen? Mä ottaisin.

Vierailija
25.10.2019 |

Odottelen vaan koska se oikea kävelee vastaan.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu nimestä...

Vierailija
2/22 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele vanhemmalla iällä? Tai no samapa tuo, menen ensi vuonna naimisiin enkä ota mieheni nimeä. Olen 39.

Olen ollut kerran aiemmin naimisissa, liiton alkaessa olin 24. Ja kappas, silloinkin pidin oman nimeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, kun en vaihtanut nimeäni tässäkään avioliitossa.

Vierailija
4/22 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin pääsisit? Luuletko että kaikki haluaa? Minua ei saisi naimisiin mistään syystä, ja jos ihan pakko olisi mennä, niin en vaihtaisi nimeä.

Vierailija
5/22 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin puolisoni nimen, jos se on harvinaisempi ja hienompi kuin omani.

Mutta mielestäni otsikon kysymys kannattaisi muotoilla, että jos pääsisit vielä naimisiin vanhemmalla iällä, ottaisitko vaimosi nimen?

Moni vanhempi mies nimenomaan kaipaa aviopuolisoa/tulevaa omaishoitajaa huolehtimaan kodista yms. Naiset eivät sattuneesta syystä tunne niin herkästi tarvetta avioitua uudestaan.

Vierailija
6/22 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisin hyvinkin ottaa, 46 v.

Vierailija
7/22 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihtaisi. Mulla nyt puolison sukunimi ja se on tosi kiva. Pidän sen seuraavassakin avioliitossa, mikäli uusiin naimisiin menen. Uusi mies voi ottaa mun sukunimen jos haluaa.

Vierailija
8/22 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin. Minulla on kyllä lapsia ja toivon, ettei tarvitse mennä uudestaan naimisiin tässä elämässä. Yksin jäädessä olisi kiva pitää lasten kanssa sama nimi. Mutta jos tulisi tilaisuus niin ottaisin kuitenkin uuden miehen nimen, ei voi olla rumempi kuin nykyisen.

Vierailija
9/22 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisin ottaa. Mielessä nyt yksi tietty tyyppi.

Vierailija
10/22 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaihtaisi. Mulla nyt puolison sukunimi ja se on tosi kiva. Pidän sen seuraavassakin avioliitossa, mikäli uusiin naimisiin menen. Uusi mies voi ottaa mun sukunimen jos haluaa.

Se ei ole mahdollista. Sinä saat sen pitää, mutta uusi mies ei voi sitä ottaa.

Vierailija
11/22 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis uusi mies ottaisi sinun ex-miehen sukunimen? Sano, että ymmärsin väärin? Eikö sillä ei-miehen sivullakin olisi jotain sanottavaa tähän hypoteettisen tilanteeseen.

Vierailija
12/22 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kyllä edelleen jatkaa omalla sukunimellä ja heterona, mutta palataan asiaan jos jotain niksahtaa vanhemmiten...

Vierailija
13/22 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisit siis nimeksesi: Jorma ?

Sinccis

Vierailija
14/22 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis uusi mies ottaisi sinun ex-miehen sukunimen? Sano, että ymmärsin väärin? Eikö sillä ei-miehen sivullakin olisi jotain sanottavaa tähän hypoteettisen tilanteeseen.

Huh, luojan kiitos se ei ole mahdollista https://www.minilex.fi/a/sukunimen-valinta-avioliiton-yhteydessä

Vierailija
15/22 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

PÄÄSISIT? - voi luoja. No, en ottaisi kenenkään muun nimeä missään tapauksessa. älytön ajatuksenakin.

Vierailija
16/22 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin miehen nimen koska se on kauniimpi kuin omani. Lisäksi on ihan kiva olla samalla nimellä. <3

Vierailija
17/22 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin naimisiin ensimmäisen kerran 52-vuotiaana ja otin mieheni nimen.

Vierailija
18/22 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no voi lässyn lässyn näitäkin. Silmät soikeena kun vielä joku huolii ja oikein pääsee naimisiin. Millä vuosisadalla nää oikein elää? "Gabriel tule takaisin" - eukkoja.

Vierailija
19/22 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kun menin ekan kerran naimisiin, en ottanut miehen nimeä. Sitten kun vanhemmalla iällä (29-vuotiaana) menin toisen kerran naimisiin, otin miehen nimen. Kolmatta kertaa en taida enää naimisiin mennä, elelen tyytyväisenä leskenä jos mies kuolee ennen minua.

Vierailija
20/22 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin. Kokonimestä tulis vähän hankala lausua eikä miesystävän sukunimi muutenkaan sovi etunimeni kanssa.