Onko teistä kukaan ollut töissä kaupassa? Mitä tykkäsitte?
Siis esim. Cittari, Prisma, Alepa, K-Market, S-market jne. Elintarvikekaupoissa. Mitä tykkäsitte? Kauppaa ei tarvitse mainita, mutta työtehtävät ja yleinen viihtyminen?
Kommentit (12)
Keikkaduunina opiskelujen ohessa oli erinomaista hommaa. Hyllytystä yms hommaa pääosin tein. Valitsin itse vuoroni. Kassalle minua ei olisi saanut kirveelläkään töihin, joten siitä ei kokemusta. Työntekijöiden mukaan kuitenkin kassalla on kaikista veemäisintä. Viihdyin monta vuotta, ilmapiiri oli rento.
Itselleni sopi ihan hyvin. Tein niitä niin kauan kunnes valmistuin ja menin oman alani hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Raskasta.
Onpa avartava kommentti😂
Riippuu varmana ihan täysin työstä.
Tykkäsin siitä, että ilmapiiri oli nuorekas ja miehiä ja naisia oli töissä aika 50/50. Nykyisin naivaltainen työpaikka ja olen alkanut kaipaamaan miespuolisia työkavereita.. oikeastaan voisin mennä takaisin koska tahansa. Sopii erityisen hyvin nuorille.
Lähikaupassa mukavaa, kaikkea saa/pitää tehdä. Aika menee tosi äkkiä, asiakkaat 95% ihania.
Mutta vain kausiluonteisesti, vakkariksi en aio, opiskelen ihan muuta alaa.
Helppoa on kuin heinän teko.
Sinccis
En ole koskaan ollut kaupassa töissä ;)
Monenlaista fiiliksiä. Vuoro viikossa voi olla ok, mutta itse väsyin vakityössä moniin asioihin: huonot työajat, varkaat ja ryöstäjät, humalaiset ja alaikäiset kaljanhakijat, liikaa työtehtäviä ja liian vähän aikaa, riittämättömyyden tunne ja käytännössä ei mahdollisuutta vaikuttaa yhtään mihinkään, koska käskyt tulevat ylhäältä. Asiakkaat olivat harvoja poikkeuksia lukuunottamatta mukavia ja ymmärtäväisiä, mutta minulle se ei riittänyt.
Kamalaa. Kerrassaan kamalaa kamalaa kamalaa. Työtehtävät kassa (päivän alkuun ja lopuksi rahojen laskenta ja raportti), hyllytys, omavalvonta, inventaario ym.
Tyhmät ja vittumaiset työkaverit, tyhmät ja vittumaiset esimiehet, tyhmät ja vittumaiset asiakkaat. Raskasta työtä henkisesti ja fyysisesti. Ei mitään hyvää sanottavaa.
Olen ollut kassalla seka Suomessa etta ulkomailla ja sanoisin etta on ihan mukavaa hommaa, poislukien tietysti ne mielenhairioiset asiakkaat jotka tulevat h*orittelemaan ym. tai pitavat itseaan sua parempina.
Olen myos ollut "tiskin takana" Stockalla ja se on kylla ihan oma lajinsa suomenruotsalaisine asiakkaineen :D
Hyllytys on aivan sairaan puuduttavaa hommaa. Sormet kärsi ja kuivui siitä, käsineet kädessä auttaa mut vähän tönkömpää tehdä. Kassalla jännitin koneen käyttöä ja annanko oikein takaisin, siihen olisi varmaan ajan mittaan tottunut.kivointa oli asiakaspalvelu eli kun asiakas tuli kysyy missä on se ja se ja sitten näytät sille :D myymälävarkaita kävi kerran (juoksukalja) mutta ei ollut mikään vaaratilanne. Yksin en haluaisi olla kaupassa/kioskilla.
Prseestä!