Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusperheen työnjako

Vierailija
24.10.2019 |

Välillä väsyttää ihan saamaristi. Meillä on 4-lapsinen uusperhe, jossa minun 2 lasta asuu aina paitsi joka toinen viikonloppu, ja miehen 2 lasta puolet ajasta. Suurperheen arjessa ihan pelkkä pyykki- ja ruuanlaittorumba on aikamoista, kuten varmaan tiedätte.

Ollaan molemmat vaativissa esimiestöissä, samalla tittelillä eri firmoissa. Eli molemmilla tahtoo työpäivät venyä ja on työmatkoja yms. Molemmat tuodaan rahaakin talouteen saman verran, eli en elä miehen siivellä. Välillä vaan tuntuu, että mies ajoittaa ne työmatkansa niille viikoille, kun hänen lapsensa on meillä, eli olen yksin koko lauman kanssa aika paljon. Lisäksi kaikki tuo edellä mainittu ruoka- ja pyykkihomma on minun vastuullani. Samoin siivous, paitsi lapset tekee osansa siitä. Ja lemmikkieläimen hoito, lapset tosin osallistuu siihen.

Minua harmittaa ja väsyttää se, että mies halusi lapset meille puoliksi asumaan, mutta ei millään lailla ota osaa siihen työmäärään, mitä se kotitöihin tarkoittaa. Kun asuin vain omien lasteni kanssa, pääsin paljon helpommalla.

Olen yrittänyt puhua asiasta omasta näkökulmastani ja kertoa, että uuvun tähän arkeen. Myös anoppi on puhunut miehelle kun on nähnyt, miten raskasta arkeni on. Onko kellään samaa tilannetta, saisko vertaistukea? Miten tätä tilannetta oikeasti pystyisi kehittämään kun ei huvita riidellä ja keskustelu ei vaikuta?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keskustelu ei auta, on keinot aika vähissä. Voisit tietysti kokeilla ruoskimista tai nälkään näännyttämistä, mutta en usko että sekään auttaisi. Omat huushollit vois olla hyvä ratkaisu.

Vierailija
22/23 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt äkkiä keskustelemaan asiasta. Meillä on yhteensä 5 lasta (2 minun, 2 miehen ja 1 yhteinen) eikä ole vielä tuntunut raskaalta, koska kiireisestä asiantuntijatyöstä huolimatta molemmat ottaa vastuun omista lapsistaan ja mies ihan yhtä paljon kotitöistä kuin minäkin. Esimerkiksi viime viikonloppuna minun lapset olivat isällään mutta miehen lapset täällä. Aamulla sain nukkua pitkään, kun mies nousi yhteisen ja omiensa kanssa aikaisin, teki aamupalan ja lounaan, ja heräämiseni jälkeen sain alkaa tekemään omia keskittymistä vaativia keskeneräisiä juttujani. Vastaavasti silloin kun täällä ovat vain minun lapseni+yhteinen, niin minä otan vetovastuun kokonaisuudessaan. Tällaisista asioista on pakko päästä sopuun, koska suurin riski uusperheelle on se, että toisen lapset koetaan liian suurena taakkana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkatkaa kotiapulainen tai hankkikaa aupair.