Apua! Pysynkö lääkkeelliseen keskeytyksen rv 9+0kotona
Pelkällä Buranaa ja Paratabsilla? Lääkäri ei suostunut muuta kirjoittamaan ja jännittää kivut aivan kamalasti.
Kommentit (38)
Sairaalassa ei tosiaankaan tarjota muuta kuin sitä Panadolia, kovemmassa tuskassa saattaa saada Buranankin.
Mä sain automaattisesti mukaan vahvempia särkylääkkeitä, mutta en tarvinnut niitä. Olin myöskin yksin lasten kanssa enkä ollut mitenkään toimintakyvytön missään vaiheessa. Varmaan hyvin yksilökohtaista millaista tulee olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä, miksei voida määrätä kunnon kipulääkkeitä tällaisissa tapauksissa. Ihan käsittämätöntä, että jollain Buranalla hoidetaan keskenmenot/ keskeytykset. Itse olen aina saanut keskenmenoissa lääkkeellisessä tyhjennyksessä Panacodia, ainakin Lahdessa näin. Ihan kuin ei naisilla olisi jo tarpeeksi kannettavanaan lisääntymisasioissa ilman, että vielä kipulääkkeissä pihdataan.
Mutta hyvä jos joillain riittää Buranat ja Panadolit. Aloittajana kyllä silti soittaisin sairaalaan ja pyytäisin jotain vahvempaa varalle kotiin. Viikkojakin kun on jo aika paljon.
”Aina saanut”—— opettele ehkäisemään!!!!
Ehkäisemään? Miksi? Kaikki ei saa lapsia helposti, jotkut joutuu käymään useampia keskenmenoja läpi, vaikka kaiken tekisi oikein. Ja jos nyt sotkit abortin ja keskenmenon, niin tämä ketju ei ole oikea paikka moralisoida myöskään aborttia. Itse en ole aborttia koskaan tehnyt, mutta ymmärrän, että sekin voi olla hyvin vaikea kokemus.
Lääkkeellinen keskeytys = abortti = lapsen murha
Hei, älä keskeytä raskautta vaan synnytä uusi lapsi tähän maailmaan.
Kyllä se helposti hoituu siinä sivussa samoilla töillä kun tuo toinenkin lapsi. Lapsosista on vähemmän työtä ja vaivaa jos niillä leikkikavereita ja seuraa omista sisaruksista.
Kadun että itse tein vain kaksi lasta, joilla iso 11v ikäero.
Molemmat lapset kasvoivat yksinäisinä ainoina lapsina, kaverit piti aina hakea kauempaa.
Tahtooko miehesikin tämän lapsen tappamista?
Millä viikoilla teit keskeytyksen ? Ap
Siis sinä joka yksin kotona lapsen kanssa.
Ja mitä ihmettä laitan housuihin? Vauvan vaipan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä, miksei voida määrätä kunnon kipulääkkeitä tällaisissa tapauksissa. Ihan käsittämätöntä, että jollain Buranalla hoidetaan keskenmenot/ keskeytykset. Itse olen aina saanut keskenmenoissa lääkkeellisessä tyhjennyksessä Panacodia, ainakin Lahdessa näin. Ihan kuin ei naisilla olisi jo tarpeeksi kannettavanaan lisääntymisasioissa ilman, että vielä kipulääkkeissä pihdataan.
Mutta hyvä jos joillain riittää Buranat ja Panadolit. Aloittajana kyllä silti soittaisin sairaalaan ja pyytäisin jotain vahvempaa varalle kotiin. Viikkojakin kun on jo aika paljon.
Ehkäisemään? Miksi? Kaikki ei saa lapsia helposti, jotkut joutuu käymään useampia keskenmenoja läpi, vaikka kaiken tekisi oikein. Ja jos nyt sotkit abortin ja keskenmenon, niin tämä ketju ei ole oikea paikka moralisoida myöskään aborttia. Itse en ole aborttia koskaan tehnyt, mutta ymmärrän, että sekin voi olla hyvin vaikea kokemus.
Siskoni sai keskenmenon viikolla 16 ja se piti lääkkeellisesti tyhjentää koska raskausmateriaali ei olisi itsestään tullut ulos, no ehkä koskaan.
Ihan satuttaa tämä abortti kommentit. Aiemmin kommentoinut 12 viikolla tyhjennettävä tuulimuna.
Vierailija kirjoitti:
Ihan satuttaa tämä abortti kommentit. Aiemmin kommentoinut 12 viikolla tyhjennettävä tuulimuna.
Ehkä siksi kun ap ei kerro miksi tämä kaikki. Huolimattomuus ehkäisyssä tulee tietysti ensin mieleen.
Mutta Ap on sanojensa mukaan tekemässä aborttia eli tahallista lapsenmurhaa, viikko 9 .
Joku kysyi haluaako mieskin että tämä lapsi tapetaan? Voisiko ap vastata?
Ei parasetamolilla voi mur-hata kuin maksasoluja.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko oikeasti niin ettei meillä saa sairaalassakaan vahvempia lääkkeitä.
Minä sain raskaudenkeskeytyksessä piikillä oxynormia kipuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeellinen TYHJENNYS. Opettele lukemaan.
Sairaalassa eivät anna enempää kuin suosituksen mukaiset lääkkeet, se kannattaa muistaa, joten jos kipua pelkäät ja sairaalaan menet niin ota varuilta ”jemmalääkettä” mukaan.
Itse tein keskeytyksen kotona pari viikkoa sitten, otin aamulla 1g Panadolin ja 600mg Buranan tunti ennen Cytotecceja. Cytotecit sisään, kivutonta odottelua, ja noin 3h päästä otin vastoin ohjeita vielä 1g Panadolin. Vuoto alkoi 3,5h Cytoteceista, ei ehtinyt edes juuri sattua kun ”pussukka” tuli ulos.
Kannattaa ottaa särkkäriä ennakkoon jos oksennatkin sen pois, itse säästyin oksentamiselta.
Itse vuorasin kylppärin lasten sänkysuojilla ja siellä köllötellen annoin kaiken tulla. Toki pönttöönkin meni paljon. Jos pystyssä joudut olemaan niin osta samoja siteitä mitä synnärillä on, niitä ihan jättitenoja.
Voimia <3 Itsellä ollut tosi vaikeaa abortin jälkeen, itku tulee monta kertaa päivässä. Varmaan varattava keskusteluaika jonnekin...
Mulla tyhjennettiin tuulimuna lääkkeillä 15 vuotta sitten, viikkoja oli jo 12, kotona piti tehdä, mutta loppujen lopuksi kaavinta sairaalassa kovien kipujen ja tajunnan menetyksen vuoksi. Vuosi sitten varhainen keskeytys ja pelkäsin kovasti että käy kuten aiemminkin, mutta kipuja ei oikeastaan ollenkaan, mutta vuotoa sitäkin enemmän. Kolme tuntia istuin vessassa, kun mikään side ei riittänyt. Mulla jo isot lapset, mutta olivat onneksi lomareissulla serkkujen luona. Mieskin oli töissä, vaikka en olisi saanut yksin ollakaan.
Katsos lääkärit pelkäävät, että tulet riippuvaiseksi parista vahvemmasta kipulääkkeestä.
Typerää? Kyllä.