Mikä kuuluu parisuhteeseen?
Puolisoni kärsii selkäkivuista, jotka eivät haittaa pelkästään hänen elämäänsä, vaan myös valitettavasti minunkin elämääni. Hän esim. pyytää laittamaan sukat jalkaan aamuisin, koska ei itse pysty. Toisinaan otan ne myös illalla pois. Meillä oli tapana tehdä pitkiä kävelyretkiä. Nyt ne ovat muisto vain. Buranaa hän syö kuin leipää, vaikka tietää mahahaavariskit ym ym. Ei voi olla ilman.
Voisin jotenkin tämän kaiken ymmärtää, mutta kun sinne SAATANAN LÄÄKÄRIIN EI VOI MITENKÄÄN MENNÄ! En tajua! Mikä vittu siinä on, ettei voi hoiattaa ihteensä kuntoon, vaan pitää kirjamellisesti tuskanhiessä esim. silittää työpaidat?
Nyt mietin, missä menee raja. Olen yrittänyt ajatella, että a) ei ole mun selkä, omapahan on kipu ja b) en anna sen selkäkivun haitata omia tekemisiä. Nyt kuitenkin rupee nyppimään jo siinä määrin, että mietin, kuuluko se mulle sittenkin se selkäkivun hoitamattomuus vai ei. Ei kuitenkaan huvittas rueta soittamaan ajanvarausta aikuiselle ihmiselle. Tosin sukkien pukeminenkaan ei innosta, varsinkin kun ikääkään ei ole vielä edes viittäkymmentä. Minkäköhän lainen kääkkä siitä kuoriutuu muutaman vuoden päästä? Omaishoitajan osa ei näet kuulu mun tulevaisuuden unelmiin.
Siis: missä menee parisuhteen ja oman itsen raja? Mikä kuuluu parisuhteeseen ja mikä on oma asia?
Kommentit (7)
Onpas saamaton eukko sulla. Pakota se sinne lääkäriin, ja sano sille että jos et mene lekuriin niin se on ero!
Kyllä puolisolla on oikeus pitää itsensä tahallaan sairaana.
Hänellä ei kuitenkaan ole oikeutta vaatia erityispalveluksia sinulta siksi, ettei halua hoidattaa itseään kuntoon.
Sukatta voi ihan hyvin mennä.
Puolisollasi on haitta, jonka voisi korjata (menemalla laakarille).
Sama kuin ettei pesisi hampaitaan ja suu haisisi ruumiille. Puolison saamattomuus (so. ei saa aikaiseksi menna laakariin) vaikuttaa teidan parisuhteen hyvinvointiin ja myos sinun hyvinvointiisi. Puolison on siis mentava laakariin, mikali han valittaa sinun ja suhteenne hyvinvoinnista.
Asia lakkaa olemasta "oma" siina vaiheessa kun se vaikuttaa parisuhteeseen.
Kyllähän sitä toki tiettyyn rajaan saakka toista passaa, mutta eihän tuossa ole mitään järkee ettei hän suostu sinne lääkäriin menemään. Ja miksi ei mene? Oletko kysynyt?
Älä pue sukkia, vaan anna käteen puhelin ja pyydä soittamaan lääkärinaika.
Jätä se sairas sika.