Ihana päästä töistä klo 14-14:30 aikoihin eikä mädähtyä siellä klo 16 asti kuten monet muut :)
Olen herännyt jo nokosilta virkeänä kun toiset ovat vasta hajoamassa ruuhkassa.
Kommentit (40)
Hirmu lyhyt työmatka ja lyhyet nokoset ap:lla kun oli vauvapalstalla jo 14:53...
Paras työaika mulla oli 5-13. En mä koskaan ottanut edes päiväunia, menin vain nukkumaan klo 21-22. Nykyään ei ole työaikoja koska olen työtön :(.
Ystävällä on työaika 9-17. Hän on kotona vasta 18.15 kun on vähän hankala työmatka. Jos käy kaupassa, on kotona vasta 18.30. Tuollainen olisi mulle ihan painajaista.
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittäjä ja teen juuri sellaista päivää kuin itse haluan. Sitä paitsi tykkään työstäni ja se on enemmänkin kuin harrastus minulle, josta tulee hyvin rahaakin.
Yleensä työpäiväni ovat klo 8-14 välillä, viikonloppuisin en tee töitä muuten kuin ajatuksissani joskus ja pidän 5-6 viikkoa lomaa vuodessa.
En muuten rasitu työpäivistäni niin paljon, että tarvitsisin jotain vanhusten päiväunia. 🙂 N45
Mitä teet työksesi? 😃
Terveisin utelias 😊
Minä pääsin tänään 14.30 ja näin aamuvirkulle tuntuu päivä olevan silloin jo ohi. Oi autuutta iltavuoroa, kun on jo päivän puuhat ehtinyt tehdä, kun kahdeksi lähtee töihin. :)
Silti sinulle selvästi tuo eniten iloa se että jotkut pääsevät vasta klo 16. Miksi et osaa vain iloita omasta vapaastasi ilman vahingoilla ja ilkkumista? Mitä se kertoo sinusta?
Teen 75% työviikkoa ja olen maanantait siksi aina vapaalla. Palkassahan tuo tietenkin näkyy hieman, mutta elämänlaadussa vaikutus on niin suuri, että todellakin kannattaa. Aika monella työpaikalla nykyään voi neuvotella itselleen lyhennetyn työajan. Kannataa tehdä tämä esim. YT:n uhatessa, niin itsellä säästyy työpaikka, koska olet sopeuttanut töitäsi säästöjä tehdäksesi. Keskituloisella progressiivisen verotuksen vuoksi nettoansiot harvoin tippuvat edes kovin paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Hirmu lyhyt työmatka ja lyhyet nokoset ap:lla kun oli vauvapalstalla jo 14:53...
Kirjoitin viestin junassa.
Ap
Ihanaa kun töitä ja saa olla töissä.
Aivan sama mitä vuoroja pitää tehdä, teen kaikki vuorot innolla.
Kun olen 8 tuntia vuorokaudessa plus työmatkat siihen, muun ajan olen vapaa työjutuista.
Joka kuukausi saan palkan, jolla lyhennän asuntovelkaa mieheni kanssa ja elätämme perhettä.
Mulla vaihtelee päivät, mutta aina kotona ennen 15.15 ellei ole jotain kokousta tai palaveria. Aloitan 8-10 riippuen monelta ensimmäinen oppitunti jaksossa on.
Minä taas tykkään tehdä öisin työtä ja nukkuu aamut; ime sinä ap kivee!
Itse nostelen pääomatuloja ja naureskelen kun orjat raataa olemattomalla korvauksella.
Mun työaika on ma-to 8-14.45 ja pe 8-12 :) sopii hyvin mulle, jää aikaa rentoutumiseen ja muihin harrastuksiin :)
Juu ja on ihanaa herätä neljältä, että ehtii kuudeksi töihin. Huomenna on sentään vapaapäivä, jolloin voin nukkua ruhtinaallisesti kuuteen, että jaksan taas maanantaina herätä neljältä. Mutta ihanaa kun pääsee kahdelta töistä!
Kun on valinnut rahallisesti niukemman elämän niin ei tarvitse mädäntyä yhtään tuntia ja elämässä on kaikki aika itselle ja pieni tuki synnyttää ihanan ja juhlavan elämän kun on päätä ja järkeä siellä.
Erityisen kiva näin talviajassa ollessa ja aurinkoisena päivänä päästä nauttimaan töiden jälkeen vielä auringosta. :)
Ei tarvitse poistua töistä suoraan pimeään maailmaan.
Ap
Solen skinar, kanske bara idag~
Ap
Ihana nauttia sarastavasta auringosta kaupungilla! :)
Ap
Älkää viitsikö, ainoa oikea työaika on klo 8 - 16. Kaikki muu on työnantajan vika.
Mäpä en tänään mennyt ollenkaan töihin, kun ei huvittanut. Ei tarvi onneksi väkisin hajoilla edes sinne 14:00-14:30 saakka.