Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin aikaan työpaikallasi syödään lounasta?

Vierailija
24.10.2019 |

Sain työn ja uusi työ alkaa viikon päästä. Lounasaika ja sen kesto tuottavat jo nyt ongelmia. (Uusi pomo vei syömään uuden työn kunniaksi). Olen paluumuuttaja ja asunut monta vuotta ulkomailla työskennellen ja edellisissä työpaikoissa lounasaika oli aina klo 13-14 eli tunnin ja Suomessa jo klo 11 ja lounas pitäisi nyt syödä puolessa tunnissa!

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on firman ruokalassa lounas tarjolla klo 9.15-12.15.

Ekat tulee töihin 04, joten lounas maistuu jo ysin jälkeen helposti monelle.

Vierailija
42/67 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen pitää tauot oman tilanteensa mukaan. Ei niitä kukaan sanele tahi kyttäile. 10:30-14 välille osuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän Suomessa syödään lounasta noin aikaisin? Mä asun Ranskassa, eikä täällä tulisi kenelläkään mieleenkään mennä lounaalle ennen puoltapäivää, useimmiten mennään yhdeltä.

No miksiköhän? Suomessa mennään keskimäärin hyvin aikaisin töihin. Karkeasti sanottuna duunarit menee seiskaksi, pomot kasiksi. Teillä siellä ei mennä niin aikaisin.

Vierailija
44/67 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Alan tapa" klo 11.00, mutta kyllä sen voi pitää sillon kuin itse haluaa. Ruokkis on 30 min ja on omaa-aikaa.

Vierailija
45/67 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

11-12 , ihan fiksu aika. Itse ainakin syön aamupalan seiskalta.

Vierailija
46/67 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-12 riippuen vähän miten työstä pääsee irtautumaan. Aamu alkaa klo 6 nii kyllä tuossa jo nälkä on

Vierailija
47/67 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän Suomessa syödään lounasta noin aikaisin? Mä asun Ranskassa, eikä täällä tulisi kenelläkään mieleenkään mennä lounaalle ennen puoltapäivää, useimmiten mennään yhdeltä.

Ruokis on päivän puolivälissä. Omalla alalla just siinä 4+4 h kohdassa klo 10.00. Aamukahvi klo 9.00 ja iltapäiväkahvi klo 13.30.

Vierailija
48/67 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän Ranskassa syödään lounasta noin myöhään?

Olen suomalainen, mutta kyllä se on aikaista syödä lounasta ennen puoltapäivää. Mielestäni lounasaika on klo 12 alkaen. 

Samaa mieltä, mutta olen tottunut syömään lounaan vasta klo 13 ja uudessa työpaikassa en voi myöhästyttää ruokailua. Ap

Vierailija
49/67 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lounastauko on kello 12-13 eli tunnin ja kaikilla samaan aikaan. On myös ns. omaa aikaa eli palkatonta.

En asu Suomessa.

Missä maassa asut? Mihin aikaan sinä ja te kaikki muut syötte aamiaisen? Olen tottunut syömään aamiaisen klo 8-9 välillä. Ap

Mina syon aamiaisen klo 06.45, ja menen kahdeksaksi toihin. 

Monelta oikein aloitat tyot, jos syot aamiaisenkin vasta noin myohaan? 

Ulkomailla työt alkoivat klo 9-10 aikaan ja lounastauko oli klo 13-14. Pidin kovasti, että ei ollut kiire syödä lounasta ja ehti myös levätä. Ap

Joo mutta siis monelta aloitat nyt tyot siina paikassa, jossa lounas on klo 11? 

Koska jos vaikka klo 8, niin klo 8-11 on ihan sama aika kuin klo 10-13. 

Ja jos nyt aloitat klo 8, sun taytyy varmaan syoda aamiainen myos aikaisemmin. 

Eli ei toi sinansa ole iso ero, klo 11 vaan kuulostaa tosi aikaiselta. :) Etkohan totu. 

Pomo olisi halunnut minun aloittavan työt klo 7 aamulla, mutta saatiin sovittua että aloitan työpäivän klo 8-9 välillä. Ap

Vierailija
50/67 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokatauko alkaa ensimmäisillä noin klo 10 ja viimeisillä joskus noin kuuden aikaan ja kestää puoli tuntia

Vierailija
51/67 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

11.30-12.00 maanantaista torstaihin, perjantaina 10.40-11.00

Vierailija
52/67 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen pitää tauot oman tilanteensa mukaan. Ei niitä kukaan sanele tahi kyttäile. 10:30-14 välille osuu.

Sama. Palkatonta.

Vierailija
53/67 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tapana pitää ruokis, jos saan itse päättää sen sijainnista, joskus työajan puolenvälin kieppeissä tai sen jälkeen. Aamukahvitauolla syön mielelläni jotain hedelmää tms, muuten tulee liian aikaisin nälkä. Jos lounas on jo klo 11, ei samalla syömisellä meinaa jaksaa kotiin asti, mutta jos pienellä välipalalla saa siirrettyä lounasta, riittää oikein hyvin että syö seuraavan kerran vasta kotona. Tällä hetkellä tosin teen vuorotyötä asiakaspalvelukeskuksessa, jossa jokaiselle on määritelty taukoajat sen mukaan, että on aina riittävästi porukkaa linjoilla. Silloin täytyy mennä sen mukaan.

Vierailija
54/67 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalle lounastauko osuu yleensä klo 11-13 välille. Pituudella ei ole niin tarkaan. Itsellä se on yleensä 60-90 minuuttia.

Kuntatyöläinen

Vierailija
55/67 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa varmaan 11-12. Itse menen ruokikselle klo 12 ja koska syön kaupungilla niin siihen kuluu sellainen puolitoista tuntia ennen kuin olen taas takaisin duunissa. Sitten alkaakin kahdelta kahvitunti.

Olen kunnalla raskaissa ja vaativissa it-alan töissä.

Vierailija
56/67 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

12:30, alakerran lounasravintolassa. Otan usein lämpimän vaihtoehdon (Voi olla vaikka leipä/hotdog/munakas/paistettuja kalanpaloja) ja keiton. Yht 2.5-3.5 euroa.

Noin kahtena päivänä viikossa mukana on eilisillan tähteet.

Vierailija
57/67 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lounastauko on kello 12-13 eli tunnin ja kaikilla samaan aikaan. On myös ns. omaa aikaa eli palkatonta.

En asu Suomessa.

Missä maassa asut? Mihin aikaan sinä ja te kaikki muut syötte aamiaisen? Olen tottunut syömään aamiaisen klo 8-9 välillä. Ap

Mina syon aamiaisen klo 06.45, ja menen kahdeksaksi toihin. 

Monelta oikein aloitat tyot, jos syot aamiaisenkin vasta noin myohaan? 

Ulkomailla työt alkoivat klo 9-10 aikaan ja lounastauko oli klo 13-14. Pidin kovasti, että ei ollut kiire syödä lounasta ja ehti myös levätä. Ap

Joo mutta siis monelta aloitat nyt tyot siina paikassa, jossa lounas on klo 11? 

Koska jos vaikka klo 8, niin klo 8-11 on ihan sama aika kuin klo 10-13. 

Ja jos nyt aloitat klo 8, sun taytyy varmaan syoda aamiainen myos aikaisemmin. 

Eli ei toi sinansa ole iso ero, klo 11 vaan kuulostaa tosi aikaiselta. :) Etkohan totu. 

Pomo olisi halunnut minun aloittavan työt klo 7 aamulla, mutta saatiin sovittua että aloitan työpäivän klo 8-9 välillä. Ap

Aikaisempaan rytmiin sopeutuu kyllä. Sopeuduithan myöhäisempäänkin.

Vierailija
58/67 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala klo 6, lounas n 11:30, klo 14 juon kupin kahvia ja illalla syön n. klo 19. Iltapäivällä harvoin tulee jostain syystä nälkä, vaikka lounas yleensä melko kevyt, sen sijaan ennen lounasta on melkein aina nälkä. 

Vierailija
59/67 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään mennä aikaisemmin töihin ja päästä myös aikaisemmin pois. Kai se on tottumiskysymys

Vierailija
60/67 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisin lounasaika on 12:00 - 13:30 ja vähintään puoli tuntia, korkeintaan 1,5 tuntia