Kuinka läpimätä täytyy ihmisen olla, että pystyy elämään murha kontollaan?
Tarkoitan nyt näitä kaikkia selvittämättömiä henkirikoksia.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
En ole lainkaan mätä ja hyvin voisin elää jos olisin murhannut hyvästä syystä, joita todellakin on lukemattomia. Mulla on vahva omatunto ja oikeustaju, kun toimin niiden mukaan ei koskaan tarvitse pelätä että tulisi sisäistä ristiriitaa tai tunnontuskia.
Jos tekemäsi murha olisi oikeutettu, niin miksi sitä pitäisi salailla?
Kyllä oikeuslaitoksellakin on vahva oikeustaju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala on rakkaus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskoontulo aivan erityisen vastenmielistä. Kun ei kestä tekoaan muttei uskalla tappaa itseään, tulee uskoon ja saa muka kaiken sillä anteeksi. Pahimmillaan saa vielä valtaa ja näkyvyyttä jossain hihh*lipiireissä. V*ttu mitä paskaa.
Kuka meistä viaton on heittäkööt ensimmäisen kiven.
Armo kuuluu kaikilleMitä tämä muka tarkoittaa?
Lue raamatusta lapseni..niin saat tietää TOTUUDEN
Entä se murhattu? Hän kun ei voi enää lukea Raamattua.
Hän on taivaassa ja antanut anteeksi m.urhaajalle
Hanska- kuristajakin on saanut jo monta kertaa anteeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo nää kellarisurmat. Kolmeko niitä oli? Tosin yksikään ei muistaakseni Kalliossa. Pasilassa, Sofianlehdonkadulla ja sitten itäisessä Helsingissä. Sofianlehdonkadulla surmattu oli upea kaunotar. Olikohan näissä sama tekijä kaikissa?
Uskon että sama tekijä. Joo näköjään sotkin Pasilan Kallioon... Jossain Kallion baarissa oli nähty vähän varttuneempi mies naama kynsittynä verille. Ja mielestäni tän kaunottaren kynsien alta löytyi dna:ta tms?
Tutkitaankohan tätä tapausta vielä?"Vielä vuonna 2004 aloitettujen uusien tutkimusten myötä tehtiin kiinniotto, mutta todisteita epäillyn syyllisyydestä ei ollut riittävästi." https://fi.wikipedia.org/wiki/Susanne_Lindholmin_murha
Todennäköisesti dna:ta ei ole ainakaan tuon aikaisella tekniikalla pystytty löytämään?
Susanne Lindholmin tapauksesta on jäänyt jäljelle todistusaineistoa, jossa on oletettavasti tekijän dna:ta , mutta todisteet oli säilytetty niin, että ne ovat tärveltyneet. Tosin en tiedä olisiko nykytekniikalla mahdollisuus saada noistakin todistuskappaleista dna selville ,vrt. Jack the Ripper tutkinta ja tutkija Jari Louhelainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo nää kellarisurmat. Kolmeko niitä oli? Tosin yksikään ei muistaakseni Kalliossa. Pasilassa, Sofianlehdonkadulla ja sitten itäisessä Helsingissä. Sofianlehdonkadulla surmattu oli upea kaunotar. Olikohan näissä sama tekijä kaikissa?
Uskon että sama tekijä. Joo näköjään sotkin Pasilan Kallioon... Jossain Kallion baarissa oli nähty vähän varttuneempi mies naama kynsittynä verille. Ja mielestäni tän kaunottaren kynsien alta löytyi dna:ta tms?
Tutkitaankohan tätä tapausta vielä?"Vielä vuonna 2004 aloitettujen uusien tutkimusten myötä tehtiin kiinniotto, mutta todisteita epäillyn syyllisyydestä ei ollut riittävästi." https://fi.wikipedia.org/wiki/Susanne_Lindholmin_murha
Todennäköisesti dna:ta ei ole ainakaan tuon aikaisella tekniikalla pystytty löytämään?
Susanne Lindholmin tapauksesta on jäänyt jäljelle todistusaineistoa, jossa on oletettavasti tekijän dna:ta , mutta todisteet oli säilytetty niin, että ne ovat tärveltyneet. Tosin en tiedä olisiko nykytekniikalla mahdollisuus saada noistakin todistuskappaleista dna selville ,vrt. Jack the Ripper tutkinta ja tutkija Jari Louhelainen.
Näin minäkin olen asian ymmärtänyt. Ehkä jossain lehdessä se on jopa sanottu suoraan.
Toisaalta poliisi on 20 vuotta teon jälkeen sanonut tietävänsä tekijän, ja 30 vuotta sen jälkeen ottanut jonkun kiinni, joten hyvin pieni/osittainen näyte varmaan rittäisi ainakin tuon poliisin epäilyn varmistamiseksi tai poissulkemiseksi?
Kun mieli on kuin lapsella/teinillä niin voi kai se onnistua
Miten henkirikokset, kuten yliajot (tai sellaiset, jotka menevät itsetuhoisuudelta piikkiin) voi jäädä selvittämättä?
Kameroita on kaikki paikat täynnä ja aina joku näkee jotain tai tuntee ihmisen vähän syvemmin. Vaatii pelottavan kylmää luonnetta ja ymmärrystä tekojen seurauksista, paeta esimerkiksi ”onnettomuus” paikalta.
Kyllä näissä tapauksissa varmaan ihminen jotenkin onnistuu mielessään kääntämään asian niin, että se mitä itse teki ei olisi ollutkaan niin pahaa. Toinen ansaitsi sen. Toinen kerjäsi sitä. En siinä tilanteessa pystynyt muuta. Itse asiassa tein ihan oikein. Näin on parasta kaikille. Mitä väliä kenellekään. Tai sitä rataa.
Toinen vaihtoehto on se, että ihminen saa jotenkin uskoteltua itselleen, ettei mitään ole edes tapahtunut. Se olisi voinut olla kuka tahansa muu > se oli joku muu. Minä en pystyisi sellaiseen > en minä sitä tehnyt.
Ihmisellä on koko joukko selviytymiskeinoja oman minuutensa suojelemiseksi. Kun en itse ole murhannut ketään, en voisi kuvitella, että voisin elää sellainen asia omallatunnollani. Mutta jos niin kävisi, kuka tietää, miten joustavaksi omatunto osoittautuisi? Saattaa olla monin tavoin helpompaa elää itse kaikessa hiljaisuudessa oman mädännäisyytensä kanssa kuin tunnustaa sitä maailmalle.
Vierailija kirjoitti:
Miten henkirikokset, kuten yliajot (tai sellaiset, jotka menevät itsetuhoisuudelta piikkiin) voi jäädä selvittämättä?
Kameroita on kaikki paikat täynnä ja aina joku näkee jotain tai tuntee ihmisen vähän syvemmin. Vaatii pelottavan kylmää luonnetta ja ymmärrystä tekojen seurauksista, paeta esimerkiksi ”onnettomuus” paikalta.
Tai paniikkitilaa.
Keskusta-alueiden ulkopuolella kameroita ja silminnäkijöitäkin on aika satunnaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katuminen on turhaa, menneisyyttä ei voi muuttaa, eikä ketään voi tuoda takaisin elävien kirjoihin, vaikka haluaisikin.
Juuri näin moni murhaaja ajattelee. Vastuu omista teoista puuttuu.
Vastuu? Tarkoitatko, että murha pitäisi tunnustaa? Miksi ihmeessä kukaan tekisi niin, se ei tuo sitä uhria takaisin. Murhaaja, joka istuu vankilassa on ihan yhtä lailla murhaaja kuin sellainen, joka viettää normaalia elämää. Tehty mikä tehty, asiaa on ihan turha vatvoa. Kuten sanoin, katumus on turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katuminen on turhaa, menneisyyttä ei voi muuttaa, eikä ketään voi tuoda takaisin elävien kirjoihin, vaikka haluaisikin.
Juuri näin moni murhaaja ajattelee. Vastuu omista teoista puuttuu.
Vastuu? Tarkoitatko, että murha pitäisi tunnustaa? Miksi ihmeessä kukaan tekisi niin, se ei tuo sitä uhria takaisin. Murhaaja, joka istuu vankilassa on ihan yhtä lailla murhaaja kuin sellainen, joka viettää normaalia elämää. Tehty mikä tehty, asiaa on ihan turha vatvoa. Kuten sanoin, katumus on turhaa.
Näinhän psykopaatti ajattelee. Psykopaatti esineellistää uhrinsa, joten ei tunne tarvetta tunnustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai paniikkitilaa.
Keskusta-alueiden ulkopuolella kameroita ja silminnäkijöitäkin on aika satunnaisesti.
Paniikkitilan luulisi joku huomaavan tai vaikka auton vauriot tuollaisissa tapauksissa. Mutta eihän kukaan läheistään kavalla. Psykopaatteja on yllättävän paljon.
Juuri tällaiset Raisa Räisäsen kaltaiset tapaukset on kaikkei hämmentävimpiä.
Kuka pystyy elämään tuollaisen taakan kanssa.
Voihan se olla, että kyseinen murhaaja on psykopaatti tai voi olla jo itsekin haudassa.
Suuri todennäköisyys kuitenkin on että kyseessä on tappo, joka on tehty pikaistuksissa tai vahingossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole lainkaan mätä ja hyvin voisin elää jos olisin murhannut hyvästä syystä, joita todellakin on lukemattomia. Mulla on vahva omatunto ja oikeustaju, kun toimin niiden mukaan ei koskaan tarvitse pelätä että tulisi sisäistä ristiriitaa tai tunnontuskia.
Jos tekemäsi murha olisi oikeutettu, niin miksi sitä pitäisi salailla?
Kyllä oikeuslaitoksellakin on vahva oikeustaju.
Ei ole, ne noudattavat sokeasti lakia. Eikä laki ole läheskään aina oikeudenmukainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai niin, että oikein lukemattomia syitä ja vahva oikeustaju. Kuulostat lähinnä pelottavalta tai vaaralliselta itse.
Sitä pidetään jostain syystä nykyään pelottavana ja vaarallisena, kun joku uskoo omaan arvostelukykyynsä. Jostain syystä monen mielestä ainoastaan se on moraalista, että noudattaa tiukkoja, yksiselitteisiä sääntöjä käyttämättä omaa harkintaansa. Tappaminen on väärin, tai jos ei ole, minä ainakaan en voi tietää milloin se on väärin ja milloin ei, joten en koskaan tapa. En tapa itsepuolustukseksi enkä puolustaakseni toisia, en puolustaakseni yhteistä hyvää tai omia tai toisten oikeuksia tai vapautta tai rauhaa, en tapa armosta, en tapa vaunuajatuskoetilanteessa. Ok, tämä on ihan hyväksyttävä henkilökohtainen asenne, mutta se on moraalisesta vastuusta irtisanoutumista eikä sen kantamista. Minä en ole huonompi tai pahempi siksi että ymmärrän oikean ja väärän eron ja olen valmis toimimaan sen mukaan jos olosuhteet sitä vaativat.
Näistä kadonneista ihmisistä osa on voinut kadota vapaaehtoisesti ja osa on tapettu, joko tarkoituksella, tai sitten on sattunut onnettomuus ja uhri on kätketty.
Ainoa melko varmasti sadistisen murhaajan teko joka tulee mieleen, on Tuula Lukkarisen murha. Tuula oli murhattu niin raa' asti ja häpäisty kuoleman jälkeen, että tässä ei ole vahingolle tai äkkipikaistuksissa tehdylle tapolle mahdollisuutta.
Tämän murhan tekijä on toiminut hyvin suunnitelmallisesti ja on todennäköisesti vastuussa muutaman kadonneen naisen murhasta.
Vai niin, että oikein lukemattomia syitä ja vahva oikeustaju. Kuulostat lähinnä pelottavalta tai vaaralliselta itse.