Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naama alkaa punoittaa syödessä...

Vierailija
23.10.2019 |

Todella rasittava ongelma. Kun syön, niin posket ja vähitellen koko naama alkaa hehkua punaisena. Ikään kuin verenkierto painaisi kaasua kasvojen alueella oikein huolella. Mistä tämmöinen voi johtua?

Jos on joku edustustilaisuus, juhla, bileet tms. niin olen mielummin vaikka koko illan syömättä kuin kärsin tästä muutaman suupalan jälkeen. Kenelläkään muulla samaa ongelmaa tai tietoa miksi näin?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänään mietin samaa. En tiedä syytä, mutta on todella ärsyttävää!

Vierailija
2/5 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä syöt? Allergiareaktio jollekkin ruoka-aineelle tai mausteelle.

Minä oon esim allerginen paprikalle kaikessa muodossa. Menee pärstä punaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö näin aina? Itselle natriumglutamaatti eli E621 aiheutti mm. äänen häviämistä, myös kasvojen punoitusta. E621 löytyy aika monen eineksen ym. tuoteluettelosta

Vierailija
4/5 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykö näin aina? Itselle natriumglutamaatti eli E621 aiheutti mm. äänen häviämistä, myös kasvojen punoitusta. E621 löytyy aika monen eineksen ym. tuoteluettelosta

Histamiini-intoleranssi?

Vierailija
5/5 |
24.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä syöt? Allergiareaktio jollekkin ruoka-aineelle tai mausteelle.

Minä oon esim allerginen paprikalle kaikessa muodossa. Menee pärstä punaiseksi.

Tämä tapahtuu vähän mitä vaan syödessä. En osaa yhdistää mihinkään tiettyyn ruoka-aineeseen tai ateriaan tms. Ainoa kaava voisi olla se, että tauot ruokailujen välissä venähtävät tosi pitkiksi. Eli verensokerit tosi alhaalla ja maha tyhjänä jopa 5-6 tuntia. Sitten, kun aloitan syömään, elimistö alkaa käymään jotenkin "ylikierroksilla" saatuaan viimein polttoainetta ja tulee juuri mm. tuo naaman punoitus muutaman suupalan jälkeen. Tosi kiusallista.

Myönnän, että välillä tulee syötyä ei-niin-terveellistä evästä juuri koska esim. työpäivän päälle menee liian nälkäisenä kauppaan ja ostaa sitten kaikkea helppoa ja nopeaa syötävää. Olen kuitenkin ollut välillä myös hyvin rajoitetulla terveellisellä dieetillä ja silloinkin tätä reaktiota esiintyi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan