Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei muista lastemme syntymäpäiviä, edes syntymävuosia, eikä syntymäpaikkoja

Vierailija
23.10.2019 |

Ja sitten suutahti kun ihmettelin miten ei muista. Pitäisikö huolestua? Lähettää mies muistitesteihin? En tajua miten tuollaiset perusasiat voivat unohtua. Kyseli minulta lomaketta täyttäessään nämä, ihan kuin kyseessä olisi harvinaislaatuiset tiedot, jotka vain minä, lasten äiti, voin yhteisistä lapsistamme tietää.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei isäni ja veljenikään muista lastensa syntymäpäiviä. Tai no veli varmaan hetken mietittyään saattaisi saada päivätkin oikein, kuukaudet ja vuodet muistaa kuitenkin.

Vierailija
2/24 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi? Päivien muistaminenko se on elämässä tärkeintä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule ihmiset on YKSILÖITÄ. Kaikilla ei jää mieleen päivät ja numerot.

Vierailija
4/24 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimet muistaa varmaan kuitenkin. Ja on hyvä isä lapsilleen? Naiset ovat usein tällaisia nippelitietoon takertuvia.

Vierailija
5/24 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei munkaan mies muista, muuta kun iät suunnilleen. Hyvä että nimet muistaa ja tunnistaa ulkonäöltä, se on jo paljon.

Vierailija
6/24 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimet muistaa varmaan kuitenkin. Ja on hyvä isä lapsilleen? Naiset ovat usein tällaisia nippelitietoon takertuvia.

Joo, on hyvä isä. Ja muistaa lastemme nimet ja jopa sen, kuinka monta lasta meillä on. :D

T: ap

Vierailija
7/24 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minunkaan muista mutta hänen ansioistaan lapset ovat aina saaneet kivat synttäri-ja joululahjat. Itse jätän kaiken viime tippaan ja tuloksena olisi luultavasti fazerin sininen lähikaupasta😁

Vierailija
8/24 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päivämäärillä ole väliä. On paljon tärkeämpi välittää ihmisistä aidosti kuin muistaa turhanpäiväisyyksiä.

t. Herkkä mies

Vierailija
9/24 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kun tulee tilanne, jossa pitäisi tietää lapsen hetu?

Vierailija
10/24 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista edes omaani. Saati lapsien. Turha tieto.

Vierailija
11/24 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kalenteriin muistutus.

Vierailija
12/24 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en muista edes omaa ikääni ilmeisesti. Olenkin nyt sitten jo toista vuotta peräkkäin saman ikäinen, kun koko viime vuoden kuvittelin olevani vuotta vanhempi mitä olin oikeasti.

Vierailija
13/24 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuule ihmiset on YKSILÖITÄ. Kaikilla ei jää mieleen päivät ja numerot.

No ehkä kannattaisi sitten kirjoittaa ylös koko nimet, syntymäpäivät, nimipäivät ja hetut.

Vierailija
14/24 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten se katsotaan kelakortista.

Vierailija
15/24 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei päivämäärillä ole väliä. On paljon tärkeämpi välittää ihmisistä aidosti kuin muistaa turhanpäiväisyyksiä.

t. Herkkä mies

Paitsi sairaalan päivystyksen vastaanottotiskillä, kun kysytään sotua että pääsee sen lapsen kanssa lekurin pakeille. Siellä moisen turhanpäiväisyyden muistamista saatetaan jopa pitää "aitona välittämisenä".

Vierailija
16/24 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ei voi muistaa elämänsä ikimuistoisimpia ja tärkeimpiä päiviä? Ihmettelen.

Vierailija
17/24 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten se katsotaan kelakortista.

Joka unohtui kotiin, kun ei muista missä sitä säilytetään tai toisen vanhemman lompakkoon? Tai haetaan lapsi suoraan koulusta lääkäriin, ja KELA-kortti on tosiaan siellä kotona? Molemmat tapaukset käyneet meidän perheessä, onneksi minä olin silloin vanhempana paikalla, joka muistan kaikkien kolmen lapsen (ja miehenkin) sotut ulkoa.

Vierailija
18/24 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin mieheltäni samat ja hän tiesi. Kysyin myös, pitäisikö ap.:n huolestua, ja hän vastasi heti: "Pitäisi."

Vierailija
19/24 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alzheimeria pukkaa jo.

Vierailija
20/24 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kahden lapsen äiti, enkä muista lapsien hetuja, syntymäajat muistan. Numeromuistiini mahtuu työpuhelinnumeroni ja kahden pankkikortin tunnusluvut, oman perheen syntymäajat sekä vanhempieni ja kahden veljeni syntymäajat. Mutta esim. henk.koht. puhelinnumeroani en muista, en veljen lasten syntymäaikoja tai tilinumeroita.