Ulkomailla asuva sukulainen suuttui, kun ei ehditä tavata hänen Suomen reissullaan
Miehen sisko siis kyseessä. Meillä oli jo lomamatka varattuna, kun tuli tieto että hän on tulossa käymään. Sekä siskon että appivanhempien mielestä meidän pitäisi perua matka, kun ei olla tavattu reiluun vuoteen. Tosi harmi, että menee näin ristiin, mutta ollaanko me tosiaan niin itsekkäitä, jos halutaan pitää kiinni omista suunnitelmista?
Kommentit (12)
Ihan äkkiseltään sanoisin, että ette ole itsekkäitä. Miksi sisko oli suunnitelmissaan itsekäs, eikä etukäteen selvittänyt, että henkilöt, jotka haluaa kotimaan vierailullaan tavata, ovat maisemissa?
Oliko teillä matkaa varatessanne pienintäkään syytä epäillä, että sisko saattaisi ajoittaa harvinaisen reissunsa samoille ajoille?
Ette ole itsekkäitä. Pidätte tietysti kiinni omista suunnitelmistanne.
Itse ulkomailla asuvana otan selvää toisten suunnitelmista hyvissä ajoin ennen kuin tilaan matkaa, jos pidän tärkeänä tavata heitä. Usein kuitenkin pistäydyn kiireellä tai ex tempore Suomessa ja silloin ilmoitan vain, että olisi kiva tavata, jos satutte olemaan paikalla. Enkä millään muotoa loukkaannu siitä, jos joku ei ehdi minua silloin tavata.
No ei pida perua. Itse kun kayn Suomessa niin suunnittelen reissun ajankohdan hyvissa ajoin silleen, etta tiedan etta ihmiset, joita haluan tavata, ovat paikalla. Ja etenkaan en varaa matkoja ennen kuin olen varmistanut etta nain on.
Eli siskon moka, sen olisi pitanyt kysya teilta.
Reilu vuosi ei edes ole kovin pitka aika, kuittaatte vaan etta ens kerralla sitten!
Ositteko halvimmat liput? Siis jos olette lentämässä jonnekin. Niitähän ei voi edes perua. Siis siten, että saisi rahat takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan äkkiseltään sanoisin, että ette ole itsekkäitä. Miksi sisko oli suunnitelmissaan itsekäs, eikä etukäteen selvittänyt, että henkilöt, jotka haluaa kotimaan vierailullaan tavata, ovat maisemissa?
Oliko teillä matkaa varatessanne pienintäkään syytä epäillä, että sisko saattaisi ajoittaa harvinaisen reissunsa samoille ajoille?
Ei ollut pienintäkään epäilystä juuri tuosta ajankohdasta.
Kutsukaa sisko sinne teidän lomamatkalle mukaan. Meidän perheellä on ollut muutaman vuoden mukava sukujoulu, kun ollaan muita kutsuttu jollekin Karibian rannalle. Joka joulu saatu viettää oman perheen kanssa laatuaikaa 😂
Eikä meitä ole itsekkäiksi haukuttu, ainakaan vielä.
Ette ole itsekkäitä. Mä asun ulkomailla ja neuvottelen läheisten kanssa siitä, milloin olisi molemmin puolin hyvä aika tulla. Joskus tosin jos saan edulliset tarjousliput ostan ne suorilta. Mutta hyväksyn silloin täysin sen, että muilla saattaa olla jo sovittuja menoja tuolle aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ositteko halvimmat liput? Siis jos olette lentämässä jonnekin. Niitähän ei voi edes perua. Siis siten, että saisi rahat takaisin.
Lennetään. Liput voisi perua, mutta ongelma on vaan se, että seuraava mahdollisuus yhteiseen matkaan on joskus keväällä, eli lomamatka on juuri sillä viikolla tai sitten ei ollenkaan.
Miksi juuri teidän on vaihdettava reissun ajankohtaa? Jos se ajankohdan vaihtaminen on niin helppoa niin silloinhan miehen sisko voi vaihtaa oman reissussa ajankohdan kaikille sopivaksi.
Ehkä tuo siskokaan ei pääse Suomeen muulloin, kuin juuri tuona ajankohtana.
Ehkä hänellä on juuri silloin loma, vapaata tai tarpeeksi rahaa matkustaa.
Ketään ei tietenkään voi pakottaa perumaan maksettua lomamatkaansa. Joskus vaan asiat menevät ikävästi ristiin, eikä niille mitään mahda.
Onneksi nykyisin voi olla monin tavoin yhteydessä ja myös kasvoikkain netissä.
Ja voittehan vaikka itse matkustaa jokin kerta tervihtämään siskoa ulkomaille.
Heh, ette ole itsekkäitä. Miehen sisko on itsekäs kun kuvittelee muiden elämien pyörivän heidän matkustelunsa ympärillä.
Mulla on kaveri joka asuu ulkomailla, ja kieltämättä vi.tuttaa joskus sen jutut siitä, miten on ihan tyhmää kun kukaan ei lähde edes baariin kun hän tulee Suomeen. Että kaikki on vaan poikaystävien kanssa katsomassa kotona jotain leffaa vaikka pitäisi olla hänen kanssaan juomassa tequilaa aamuun asti yökerhossa. Tyhmät kaverit, miten itsekästä!
Ongelma on se, että tämä kys. tyyppi viipyy Suomessa useimmiten ma-pe. Eli arki-iltana olisi työssäkäyvien ja perheellistenkin ystävien lähdettävä pitkän kaavan mukaan bailaamaan. Lisäksi ilmoittaa usein tulostaan noin kaksi päivää etukäteen, jolloin monilla on jo muita suunnitelmia muutenkin.
Lähdin kerran hänen seurakseen baariin, mutta tein selväksi että olen yhteen asti ja sitten menen kotiin nukkumaan. Työvuoro alkoi seuraavana päivänä klo 7:00. Kun lähdön hetki sitten koitti, tämä kaverini loukkaantui verisesti koska "ilta on vielä ihan kesken". Totesin vain että herätyskello soi viiden tunnin päästä joten kyllä mun nyt on mentävä, lisäksi saan potkut jos menen kännissä töihin.
Te ehditte ensin.