Miten voin murtaa varpaan
Kommentit (13)
Mulla on murtunut varvas kolme kertaa, en suosittele. Varsinkin näin kylmempään aikaan tosi hankalaa, jos ei kenkä mahdu jalkaan.
Helpompi valittaa päänsärkyä tai mahakipua.
Murtunut varvas on pitkällinen vaiva. Itsellä murtui isovarpaan viereinen varvas ja paranemiseen meni kolmisen kk. Sairaslomaa en saanut koska oli vain varvas. Toinen oli pikkuvarvas, neljä-viisi viikkoa meni paranemiseen, saikkua siitä ei tullut.
Potkaiset seinään. Varoitus: isovarpaan murtuminen voikin sitten olla ikävämpi juttu.
Murra mieluummin pikkusormi. Vaikuttaa vähemmän elämään. Ja kaikki näkee, kun se on lastassa.
Pudota 10 kahvakuula jalan päälle : ) ps. onko sinulle korkea ja hyvä kipukynnys ? Tehtyä ei saa tekemättömäksi.
En suosittele, olen itse murtanut molemmat isovarpaat ja varvas on murtuman jälkeen musta ja helvetin kipeä, kävely ei onnistu kunnolla ja kengän laittaminen jalkaan ei onnistu ilman kipua.
En suosittele. Mulla on murtunut 3 kertaa. Ennallaan on vasta vuoden kuluttua.
Etenkin isovarvas oli erittäin kipeä. Lisäksi se meni nivelen kohdalta, joten siihen tulee kuluma. (sanoi lääkäri) Jouduin käyttämään pyörätuolia alkuun 3 kk (kun selkä ei kestänyt paljoa keppien käyttöä ja oli mahdoton varata yhtään sille jalalle)
Murtuma luutuu 6 viikossa, mutta kipu kestää pidempään.
En suosittele.
Kaksi kertaa mursin nuoruuden huumassa, tap pelun yhteydessä saman, oikean jalan isovarpaan ja nyt vanhana patuna alkanut vaivaamaan joka ikinen päivä.
Jostain syystä se kipeytyy autolla ajaessa, yön aikana ja sen saa jonkinlaiseen kondikseen painamalla sitä alaspäin, joka sattuu ihan vi tusti, ennenkuin siellä jokin loksahtaa oikeaan asentoon tai väärään, mistä sen tietää :-)
Ekalla kerralla potkaisin vastapuolesta ohi, kierrepotku täysillä betoniseinään ja koko jalkaterä turposi ja illan mittaan hakeuduin ensiapuun mielettömän kivun vuoksi.
Isovarpaan kynnen alla oli verta ja lekuri yritti poistaa sitä poraamalla kynteen reikää.
Kaksi kertaa annoin yrittää, ennenkuin kännissä tajusin että tämä tekee vi tun kipeää, joten sanoin että antaa olla ja eiköhän tuo parane samalla tavalla millä on tullutkin.
Loppuihan se kipu aikanaan, mutta ilmestyi pysyvänä vuosikymmeniä myöhemmin.
Potkaise pikkuvarvas pöydänjalkaan.
En kuitenkaan suosittele. Pari kertaa tuon vahingon kokeneena voin taata että vaikka perusterveydenhuolto ei murtunutta pikkuvarvasta suurena juttuna pidäkään, sattuu se aivan helvetisti ja pahimmillaan koko jalkaterä on käyttökelvoton.