Vinkkejä: Nihkeät sukulaiset, joihin "pakko" olla yhteyksissä
Mulla on lähisuvussa yksi draamailija, josta en rehellisesti sanottuna pidä ollenkaan. Pakko se on silti kutsua paikalle, jos kutsun muunkin lähisuvun. Olisi julmaa jättää ulkopuolelle.
Kertokaa parhaat vinkkinne: Miten selvitä tilanteesta OLEMATTA ITSE URPO.
Parhaat rajojenveto-, urponsietämis-, etäisyydenpitämistaktiikat?
Kommentit (6)
Jos on pakko kutsua esim. Lapsen synttäreille, tervehdit hänen saapuessaan ja lähtiessään. Muuten välttelet juhlien ajan, siellä on varmasti muitakin vieraita niin kukaan ei huomaa mitään vaikka ette jutteöidi koko aikana. Harrastan tätä itse veljeni vaimon kanssa ja hyvin toiminut jo liki 10 vuotta. Jos hän kutsuu teidät johonkin voi jollain verukkeella siitä välillä kiemurrella pois, jos aina se on epäilyttävää. Sitten kun menet hänen luokseen sama kaava kuin aiemmin.
Kerro jollekin luotetulle, fiksulle ihmiselle tilanteesta jotta olosi on turvallisempi. Hän voi vaikka pelastaa sinut jos toinen yrittää kehitellä jotain draamanpoikasta.
Kerro hänelle kutsuista vähän myöhemmin kuin muille, niin ei varmemmin pääse paikalle.
Jos on pakko keskustella hänen kanssaan, kysy paljon, paljon kysymyksiä. Älä kerro itsestäsi mitään.
Etäinen kohteliaisuus. Ole juuri sen verran tekemisissä kuin on pakko, ei yhtään enempää. Pidä keskustelu asiallisena, älä suostu mihinkään muuhun.