Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua. Perin metsää, luottotiedoissa merkintä - vakuutukset?

Vierailija
23.10.2019 |

Miten saan vakuutukset, saanko edes niitä?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et soita vakuutusyhtiöön, taidat olla perijä vain haaveissa. Metsän omistaminen on aika järjetöntä bisnestä. Jos haluat myydä, on pakko istututtaa taimistot on pakko hoidattaa metsää metsänhoitoyhdistyksellä. Jos saat kaupat tehtyä puusta, niin sitten vasta alkaakin sen päiväinen verotus. Moneen kertaan saa veroja maksaa. Huh huh...

Äläpä jaa vanhentunutta tietoa. Mhy ei ole pakko ollut vuosikausiin, vakuutus ei ole pakko, joten älä nyt ap missään nimessä vakuutusyhtiöön soita - ne kyllä myy vaikka et tarvitsisi!

Istutuksen voi tilata jos ei itse halua. Puulla täällä hetkellä erittäin hyvä tuotto, kuusitukeilla oli tässä ihan huippuhinnat.

Metsä on hyvä sijoitus.

Vierailija
22/27 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseinen metsä tuottava talousmetsä? Vai joku "mikäsattuu" metsäpalsta? Vakuutus ei kyllä ole mitenkään pakollinen, mutta sellaisen voi ottaa turvaamaan omaa toimeentuloaan metsäpalon tai myrskytuhojen tms sattuessa (korvattavat asiat riippuen vakuutuksesta).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta edelleen, miksi se vakuutus pitää edes ottaa?

Vastaistko ap?

T. Metsänomistaja ilman vakuutusta

https://www.taloustaito.fi/Rahat/trombeja-myrskyja-ukkosia---milla-hinn…

Vierailija
24/27 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et saa. Vakuutusyhtiöillä on oikeus valita asiakkaansa. 

Väärin. Kaikki vakuutukset saa kun maksaa vuoden ennakkoon.

-käsittelijä

Höpöjä. Kaikkia vakuutuksia ei saa edes noin. Olen yrittänyt saada luottotiedottomalle henkilölle kotivakuutusta niin, että minä, luottotiedollinen, ottaisin sen omiin nimiini ja maksaisin etukäteen, ei onnistu. 

Ei tietenkään saa kotivakuutusta, jos ei itse siinä asu. Tollo.

Vierailija
25/27 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaistko ap?

https://www.taloustaito.fi/Rahat/trombeja-myrskyja-ukkosia---milla-hinn…

Niin kuten linkissä on kerrottu paras suoja myrskytuhoja vastaan on hyvä metsänhoito ja vasta toisena vakuutus. Toisekseen emme tiedä onko ap perimässä 5 ha vai 500 ha, mikä vaikuttaa asiaan myös.

Vierailija
26/27 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaistko ap?

Kyllä metsävakuutus kannattaa ottaa. 

Minulla metsää ja tuli lumituhoja, paljon puita joiden latvus katkesi märän lumen painosta.

Otin täysarvovakuutuksen ja kuinkas ollakkaan seuraavana vuonna taas tuli ns. tykkylunta ja latvuksia katkesi.  Otin vakuutusyhtiöön yhteyttä ja sanoin, että metsänhoitoyhdistys arvioi vahingot. Sitten otin yhteyttä metsänhoitoyhdistykseen ja sieltä käytiin arvioimassa vahingot.  Vakuutusyhtiö korvasi vahingot.

Kannattaa ehdottomasti ottaa kunnon vakuutus.  Länsisuomessa oli muutama vuosi taaksepäin myrskyjä ja monessa metsässä tuli suuria vahinkoja.  Osa metsänomistajista hävisi kymmeniä tuhansia euroja, kun ei ollut vakuutuksia.

Kun puu kaatuu myrskyssä, niin usein siihen tulee halkeamia ja se ei enään käy tukkipuuksi.  Ja massapuun hinta on noin yksi neljäsosa tukkipuun hinnasta.  Lisäksi kaatuneiden puiden korjuukustannukset ovat kalliimpia kuin pystyssä olevien puiden.

Ei kaikessa kannata säästää.

Vierailija
27/27 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaistko ap?

Kyllä metsävakuutus kannattaa ottaa. 

Minulla metsää ja tuli lumituhoja, paljon puita joiden latvus katkesi märän lumen painosta.

Otin täysarvovakuutuksen ja kuinkas ollakkaan seuraavana vuonna taas tuli ns. tykkylunta ja latvuksia katkesi.  Otin vakuutusyhtiöön yhteyttä ja sanoin, että metsänhoitoyhdistys arvioi vahingot. Sitten otin yhteyttä metsänhoitoyhdistykseen ja sieltä käytiin arvioimassa vahingot.  Vakuutusyhtiö korvasi vahingot.

Kannattaa ehdottomasti ottaa kunnon vakuutus.  Länsisuomessa oli muutama vuosi taaksepäin myrskyjä ja monessa metsässä tuli suuria vahinkoja.  Osa metsänomistajista hävisi kymmeniä tuhansia euroja, kun ei ollut vakuutuksia.

Kun puu kaatuu myrskyssä, niin usein siihen tulee halkeamia ja se ei enään käy tukkipuuksi.  Ja massapuun hinta on noin yksi neljäsosa tukkipuun hinnasta.  Lisäksi kaatuneiden puiden korjuukustannukset ovat kalliimpia kuin pystyssä olevien puiden.

Ei kaikessa kannata säästää.

Me ollaan pärjätty ilman. Hoidamme metsän itse suureksi osaksi ja tuulenkaadot menneet ihan kotitarvekäyttöön. Länsi-Suomessa meidän metsät ei olekaan. Jos puhutaan isosta satojen hehtaariin omaisuudesta niin miettisin eri tavalla, mutta meillä ei ole niin isot metsät. Kertaakaan ei vielä olisi vakuutusta tarvinnut kuluneen 20 v aikana, joten jo vakuutusmaksuissa olemme säästäneet sen verran, että jos jotain tuhoja tulee niin plus miinus nolla tilanteessa ollaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme