Minkälainen ja kuinka kallis sohva teillä on?
Kommentit (82)
Meillä on Artekin sohvat vuodelta 1996 ja 1998, ovat edelleen hyvässä kunnossa. En muista montako markkaa maksoivat, sen muistan että olivat todella kalliit meille tuolloin. No joka markan arvoisia ovat olleet. Lähivuosina saavat uudet villat niskaansa.
Ikean (kangas)sohva taallakin, semmoinen mihin mahtuu 2 aikuista makaamaan. Ostettiin sen perusteella etta oli mukava. Se on jopa niin mukava etta siina nukkuu ihan younetkin :)
Olisikohan nyt 8 vuotta vanha, pestaan paalliset tasaisin valiajoin ja muuta ei ole tarvinut tehda.
En muista hintaa, kumminkin alle tonnin, uskoisin.
Vierailija kirjoitti:
Lämmin suositus Kuusilinnan kotimaiselle mallistolle. Meillä Kuusilinnan Tuuli, ei parempaa sohvaa voisi olla. Iso tila, niin piti saada mittasuhteiltaan sopiva ja riittävän iso sohva, niin Kuusilinnalta saimme moduuleista koostettua leveydeltään yli kolmimetrisen kulmasohvan. Sohva on siis suunniteltu moduuleista, mutta se on rakennettu kuitenkin vain kaksiosaiseksi eli takana vain yksi saumakohta. Valtava valikoima verhoilumateriaaleja, joista valita. Vähän jännitin aluksi untuvatäytteen painumista, mutta en ole kuin kerran viikossa pöyhinyt tyynyt siivouksen yhteydessä ja ovat pysyneet ryhdissä. Lisäksi palvelu Kuusilinnan nyymälässä oli loistavaa, eli vaikka sohva oli aika arvokas, niin kannatti satsata. Eikä sohva edes kokoonsa nähden ollut kallis, varsinkin kun on kotimainen.
Voi että mun tekisi kanssa tuota mieli, mutta kun Helsinkiin myymälään on hitosti matkaa lähteä koeistumaan ja kangasta valitsemaan. :( Tuon hintaluokan sohvaa ei oikein uskalla ihan sikana säkissä hankkia. Siitäkään huolimatta että monet kehut olen lukenut.
Mutta siis meidän nykyinen on 13 v vanha Bellus Maskusta. Irrotettavat ja miljoonasti pestyt päälliset (paitsi ei rungossa). Runko edelleen ehjä ja tyynyt ryhdikkäät, mutta kangas on kirjaimellisesti kulunut puhki ja rungon kangas tosi likainen. En ole onnistunut tekstiilinpesuaineillakaan sitä kunnolla pesemään.
Iskun sohva. Hyvin on kestänyt jo noin 15 vuotta.
Nyt olen aikeissa ostaa uuden lähiaikoina.
Roche Bobois- sohva nahkaverhoilulla, maksoi 6 v sitten muistaakseni n. 8000€. Olen erittäin tyytyväinen.
Sotkan Boston. Ei mitään valittamista.
Kruunukalusteesta Natuzzi iso nahkasohva. Muutaman vuoden ollut, pinnat kuin uutena, mutta miehen ahkerasti istuma kohta alkaa mennä vähän lysyyn. Hintaa oli yli 2000e, niin en ihan kyllä riemusta sen osalta kilju, muuten ollut kiva ja hyvä isutua tai vaikka nukkuakkin.
Iskun 10v divaanivuodesohva. Käytimme opiskelijoina matkasäästämme alennuksesta löytyneeseen sohvaan ja se on palvellut hyvin kaikissa kodeissamme. Monilla ystävillämme on jo kolmas sohva menossa. Ajattelimme tehdä ympäristöteon ja käyttää sen loppuun, uuden aika on vasta sitten kun lapsi ei enää ole "uhka" sohvan siisteydelle.
Vierailija kirjoitti:
Lämmin suositus Kuusilinnan kotimaiselle mallistolle. Meillä Kuusilinnan Tuuli, ei parempaa sohvaa voisi olla. Iso tila, niin piti saada mittasuhteiltaan sopiva ja riittävän iso sohva, niin Kuusilinnalta saimme moduuleista koostettua leveydeltään yli kolmimetrisen kulmasohvan. Sohva on siis suunniteltu moduuleista, mutta se on rakennettu kuitenkin vain kaksiosaiseksi eli takana vain yksi saumakohta. Valtava valikoima verhoilumateriaaleja, joista valita. Vähän jännitin aluksi untuvatäytteen painumista, mutta en ole kuin kerran viikossa pöyhinyt tyynyt siivouksen yhteydessä ja ovat pysyneet ryhdissä. Lisäksi palvelu Kuusilinnan nyymälässä oli loistavaa, eli vaikka sohva oli aika arvokas, niin kannatti satsata. Eikä sohva edes kokoonsa nähden ollut kallis, varsinkin kun on kotimainen.
Mekin kävimme katsomassa, meitä ei tuo kolho muotoilu sytyttänyt, käsinojat ovat kauheat.
"Pormestari"-tyyppinen sohva 30-luvulta, "Simpukka"-sohva, "Iso lordi"-sohva 30-luvulta ja uusrokokoo sohva 1800-luvulta. Ryhmiä nämä. On vähän enemmän tilaa talossa.
Vierailija kirjoitti:
Roche Bobois- sohva nahkaverhoilulla, maksoi 6 v sitten muistaakseni n. 8000€. Olen erittäin tyytyväinen.
Herranjumala mun autokaan maksanut noin paljoa. o_0
Onko mukava istua ja viettaa Netflix-maratonia, vai onko vaan ulkonaollisesti hyva ja muuten ihan susi? :D
Jos ei ole sohvalle pääseviä lemmikkejä eikä lapsia, jotka siinä iässä, että kuseksivat housuihinsa, niin nahkasohva on paras.
On ollut hyvä ostos ja paranee vain vanhetessaan. Helppo pitää puhtaana ja huoneilma pysyy raikkaana, kun ei kerää pölyä. Käytän nahan hoito-ja puhdistusaineita, kun pyyhin liinalla sekä imuroin istuintyynyjen alla piilossa olevat kangasosat.
Suomalainen, laadukas sohva.
Oli jokin poistomalli ja niin isossa alessa, että sopi hyvin. Löytö.
Meillä on kaksi sohvaa. Toinen on isäni lapsuudenkodista, 50-lukulainen vuodesohva. Toinen on luullakseni sekin 50-luvulta, hieman chippendale-tyylinen pyöreämuotoinen ja siro. Maksoi antiikkikaupassa muistaakseni 200 e.
Kahden istuttava vuodesohva 800€, helpostipuhdistettavaksi käsitelty pinta. Alkaa olla pian 10 vuotta vanha.
Vierailija kirjoitti:
Iskun 10v divaanivuodesohva. Käytimme opiskelijoina matkasäästämme alennuksesta löytyneeseen sohvaan ja se on palvellut hyvin kaikissa kodeissamme. Monilla ystävillämme on jo kolmas sohva menossa. Ajattelimme tehdä ympäristöteon ja käyttää sen loppuun, uuden aika on vasta sitten kun lapsi ei enää ole "uhka" sohvan siisteydelle.
Tähän on ihan pakko kommentoida, että mulla on 18- ja 16 -vuotiaat lapset ja ne on edelleen suurin uhka mun sohvalle =D
Tori.fi ostettiin ruskea divaanisohva 250€. Ollu joku 2,5 - 3v ja huonossa kunnossa nyt. Nukkaantunu ja nitisee ja natisee ja yhdestä istuintyynystä päällinen hajonnu. Seuraava sohva tulee olemaan todennäköisesti taas käytetty, kun ei säälittävänä köyhänä ole vara ostaa uutena. Haaveillahan aina saa. Huoh.
Kiva lukee teidän tonnien sohvista. Mä oisin onnessani jos voisin ostaa vaikkapa edes 600€:n sohvan uutena. Mä en jaksa noita käytettyjä enään, kun tiiä koskaan mitä lie lutikoita tulee mukana ja kiva istua toisten p*llun ja m*lkun hajusissa sohvissa.
Tää nykynenkin sohva alko tosi nopeesti nukkaantumaan vaikka päältäpäin näytti todella siistiltä, kun käytiin ostaan, ei mitään nukkaa missään. Liekkö oli omistaja nukanpoistajalla pahimmat ottanu pois ennen myyntiä.
Tämmönen kulmasohva, iso ja sininen. Ostettiin tutulta 150 eurolla.
Ihana löhötä, mutta joku kolisee.
10 vuotta vanha suomalainen soffa.
On todella hyvä istua, siirrettävät niska/pääntuet, toisesta päädystä divaani, jolle on mukava nostaa jalat. Telkkaria siltä ei tosin katsota, vaan ulkona aukeavaa mielen rauhoittavaa upeaa maisemaa. Tai luetaan kirjaa ja kuunnellaan musiikkia. Meillä ei ole TV:tä koko olohuoneessa, sille on oma erillinen huone, mukavat sohvat ja nojatuolit sielläkin.
Uskon olevani tyytyväinen ostokseen vielä 20 vuoden kuluttuakin, siinä missä Ikean sohvat nitisevät ja natisevat tai on joutunut uusimaan jo useaan kertaan. En yleensäkään hanki mitään, mikä ei täytä kestävän kulutuksen kriteerejä.
Ikean Stocksund, ostettiin muuton yhteydessä vuosi sitten. Ikea, koska käytettynä ei löytynyt sopivaa, budjetti rajallinen eikä mahdollisuuksia lähteä autolla kiertelemään kaukana olevia huonekalukauppoja koeistumisia varten. Tähän mennessä oltu tyytyväisiä, takuuhan noissa on 10 v ja kun ei ole pikkulapsia tai eläimiä, niin riski vahingoille on pienempi. Hintaa en muista, alle 500 se oli.