Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valeraskaus vai oikea raskaus, kokemuksia???

Vierailija
23.10.2019 |

Ovulaatiosta on reilu viikko ja epämääräisiä oireita on ilmennyt viime päivinä. Oireet on täsmälleen samoja kuin aikaisemmassa raskaudessa. Jo alussa eli rv3 oli voimakkaita nipistelyitä ja "neulalla" tökkimisiä, jotka ymmärsin jälkikäteen kiinnityskivuiksi. Pian siitä alkoi bongata vielä enemmän oireiluja mm. halujen kasvamisen ja turvotuksen sukuelimissä. Vielä myöhemmin aloin ymmärtää muitakin outouksia, kuten se, että sain paremman sietokyvyn tulisille ruuille (en tavallisesti siedä ollenkaan), ruokahalumuutokset, ruokahaluttomuuden ja siihen liittyvän pahoinvoinnin sekä vilunväristykset ja väsymyksen alkuillasta.

Tällä hetkellä olen bongannut nuo kaikki oireet ja vielä uutena oireena huimauksen, minkä seurauksena olen sattunut kaatumaan. Mutta, jos on raskaana, on vasta rv3 (jolloin ei edes pitäisi tuntea oireiluja), eikä sitä voi millään testata. Vai näyttääkö Clear Blue plussan jo viikon päästä ovulaatiosta?

Oireiden varhaisuuden vuoksi olen myös epäillyt valeraskautta, mutta toisaalta hyvin varhaista oireilua oli jo tosiaan aikaisemmassa raskaudessa. Suomeksi valeraskaudesta löytyy melko vähän tietoa ja ilmeisesti ilmiö on aika harvinainen. Raskaustoivetta ei ole, mutta kyllä tässä vähän nyt kauhuissaan odottelee kuukautisia.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme