Käy sääliksi ojan hirveästi noita tropicarion eläimiä...
Facebookissa leviää juttua, että matelijat ja muut eläimet siellä hirveän huonossa kunnossa ja huonosti hoidettuja. Jotkut vissiin tehny eläinsuojeluilmoituksia onneksi.
Järkyttävää. Älkää kukaan tukeko tuollaista toimintaa! Ne on siellä pienissä terraariossa kauhean huonossa kunnossa ja vangittuna kuolemaan asti. Järkyttävää. Asia olisi vielä jotenkin ok, jos hoidettaisiin kunnolla.
Älä tue tuollaista toimintaa!
Kommentit (9)
Ei ilmeisesti ole kuitenkaan tullut käytyä paikan päällä? Siellä on todella isoja terraarioita ja kaikki tosi siistiä, ainakin ne kerrat kun itse olen käynyt. Omistajat/työntekijät asiantuntijoita ja ovat saaneet siellä myös jälkikasvua aikaiseksi sellaisilta lajeilta, joilla se ei ole muualla maailmassa tarhaolosuhteissa onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Ei ilmeisesti ole kuitenkaan tullut käytyä paikan päällä? Siellä on todella isoja terraarioita ja kaikki tosi siistiä, ainakin ne kerrat kun itse olen käynyt. Omistajat/työntekijät asiantuntijoita ja ovat saaneet siellä myös jälkikasvua aikaiseksi sellaisilta lajeilta, joilla se ei ole muualla maailmassa tarhaolosuhteissa onnistunut.
No en tietenkään ole käynyt, en tuo tuollaista toimintaa. He ovat saaneet facebookissa kävijöiltä paljon negatiivista palautetta ja kuvat kertovat myös enemmän kuin tuhat sanaa. Käärmeiden silmät ihan kamalan näköiset suoraan sanottuna.
Toki olen iloinen, jos sinä olet kokenut noin. Oletko käynyt siellä lähiaikoina? Tottakai toivon ja haluan, että siellä hoidetaan eläimiä mahdollisimman hyvin.
Mitäs luuseri juot? Mä juon finlandia vodkaa jokapäivä. Vtun luuseri. Lopeta se itkeminen kun ei susta mihinkään ole.
No eikö ne sitten olisi vangittuna jos ne vietäisiin pois sieltä? Metsäänkö laskisit vapaaksi?
Enemmän olisin huolissani Korkeasaaren tiettyjen eläinlajien asianmukaisesta hoidosta. Paljon pakko-oireista liikehdintää ja oksettavaa välinpitämättömyyttä lajinmukaisesta käyttäytymisestä viis veisaten. Itse tosin käynyt viimeksi ala-asteikäisenä, ja silloin jo teki pahaa katsoa kultapandaa, josa hiisasi eestaas häkkiään vailla päämäärää.
Tropicariossa matelijoihin perehtynyttä henkilökuntaa, mutta saisivat kyllä isommat matelijat jättää tarhaamisistaan. Hyvien olosuhteiden luominen kun vain on sen verran haastavaa, että jo tilat tulevat vastaan nykyisillä eläinmäärillä varsin sukkelaan.
Eläimet kärsii ihmisten huvin takia. Kenelläkään ei ole niin valtavaa tarvetta mennä tuollaiseen paikkaan, että eläimet joutuvat siitä koko elämänsä maksamaan.
Jonkun pitäis laittaa sut oikein kunnolla ojennukseen. Lopeta se piipitys ja tule tänne kattomaan kuinka sun laisilles käy.
Kauheeta :(
Miten Suomessa voi olla tuollaista?