Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautiskierron pidentyminen (vaihdevuosiasiaa)

Vierailija
22.10.2019 |

Olen 39-vuotias. En ole moneen vuoteen jaksanut seurata kuukautiskiertoani, mutta nyt otin menkka-apin käyttöön, ja huomasin, että edellinen kiertoni kesti 30 päivää. Nuorempana on ollut 28 ja mielestäni aika säännöllinen. Toki tämä on nyt vasta yksi kierto, mutta tosiaan, menkkani ovat olleet aiemmin tosi säännölliset.

Mietin vain, että missä vaiheessa teillä, joilla on vaihdevuodet tai ne ovat jo ohi, on tullut muutoksia kiertoon? Eikös yleensä ole niin, että kierto pitenee? En voi äidiltäni kysyä, koska hänellä poistettiin kohtu reippaasti ennen vaihdevuosien alkamista.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/4 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että näihin on yhtä yhteistä kaavaa, mutta yleensä kierto ensin lyhenee ja sitten kuukautiset alkavat jäädä satunnaisesti pois. Yleensä näin ei vielä sinun iässäsi käy.

Mulla oli vuosikausia säännöllinen 30 päivän kierto. 39-vuotiaana se lyheni 27 päivään. Ajattelin että apua, nyt se menopaussi iskee, ja tein lapsen. Nyt olen 42, kohta 43, ja kierto on säännölliset 28 päivää. Vähän lyhyempi kuin nuorempana siis, mutta ihan säännöllinen. Varmaan saisin vielä lapsiakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin se lyhenee eikä pitele eli jostain muusta kyse

Vierailija
4/4 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mä muistin, että pitenee... Voiskohan tämä johtua siitä, että mulla on erittäin matala ferritiini... Tai sitten jostain aivan muusta: eihän tuo kahden päivän heitto nyt mitenkään valtava ole. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä