Aloitin tänään uudessa työssä - voisin ja haluaisin vaihtaa toiseen, mutten kehtaa lähteä :-/
Olin näköjään saanut ensimmäisen työpäivän aikana sähköpostia, että voisin aloittaa yhdessä toisessa paikassa mihin olen myös hakenut.
Tuntuisi kovin karulta ilmoittaa lähtevänsä vain päivän jälkeen? Kehtaako niin tehdä? :-/
Kommentit (16)
Eikö olisi aika idioottimaista olla kehtaamatta?
Jos sulla on 4kk koeaika niin sen kun lähdet.
Jos olet tehnyt määräaikaisen sopparin esim puoleksi vuodeksi niin olet enempi jumissa.
Vierailija kirjoitti:
Perehdyttäjä ja esimies olivat vaan niin kovin mukavia tänään. Tuhlasin siis kokonaisen työpäivän perehdyttäjältä...
Ap
No jos se toinen paikka on parempi niin sittenhän lähteminen on ihan perusteltua. Mutta tuskin sua otetaan nykyiseen enää toista kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perehdyttäjä ja esimies olivat vaan niin kovin mukavia tänään. Tuhlasin siis kokonaisen työpäivän perehdyttäjältä...
Ap
Parempi että tuhlaat vain yhden päivän etkä kokonaista kuukautta
Jos se toinen paikka on parempi, lähdet. Mietit muuten pahimmassa tapauksessa vuosia, mitä olisi pitänyt tehdä.
Mutta oma päätös sen jälkeen kun olet laskenut molempien paikkojen plussat ja miinukset.
Lähde nyt. Ehdottomasti parempi nyt kuin sen jälkeen kun ovat kouluttaneet sinua. Koeaikapurku
Jos koeaikana vaihtaa parempipalkkaiseen työhön, niin ihan KO:n päätöksen mukaan voi joutua korvaamaan työnantajalle aiheuttamansa kulut. Parempipalkkainen työ ei oikeuta koeaikapurkuun.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on 4kk koeaika niin sen kun lähdet.
Jos olet tehnyt määräaikaisen sopparin esim puoleksi vuodeksi niin olet enempi jumissa.
Nykyisin koeaika on 6kk.
Koeaikana voi lähteä milloin vain eikä mitään tarvitse perustella.
Vierailija kirjoitti:
Jos koeaikana vaihtaa parempipalkkaiseen työhön, niin ihan KO:n päätöksen mukaan voi joutua korvaamaan työnantajalle aiheuttamansa kulut. Parempipalkkainen työ ei oikeuta koeaikapurkuun.
Palkkaus on aina kahdenvälinen sopimus, eikä palkka myöskään vaikuta asioihin.
Kannattaa soittaa oman ammattiliiton lakimiehelle ja kysyä neuvoa miten ilmaista asia nyk. työnantajalle siten ettei tule mitään jälkiseuraamuksia.
Lähde ryminällä. Siten, että sinusta puhutaan firman pikkujouluissa vielä 20 vuoden kuluttuakin. Tapoja tähän on monia.
Olen kerran lähtenyt koeajalla paremman paikan perään ja työnantaja ymmärsi sen hyvin. Nyt oon ollut pari kk työssä ja menen to työhaastatteluun. En olis vaihtanut tähän nykyiseen, jos olisin tiennyt, että tää nyt haussa oleva paikka tulee auki. Olen nyt yksikön esimies, uusi paikka olis yksiköiden esimiesten esimies. Eli eteenpäin menemistä, vaikka oliskin ihan hirveetä kertoa, et lähden. Jos siis saan työn työn.
Sun elämä...sun päätös.