Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on mielestäsi kiinnostavin selvittämätön suomalainen rikosmysteeri kautta aikain?

Vierailija
21.10.2019 |

Olen tässä pari viikkoa lueskellut Piia Ristikankareen ja Raisa Räisäsen katoamisista, sekä Elli Immon murhasta. Lisäksi tietysti klassiset Bodom, Tulilahti ja Kyllikki Saari. Niistä kiinnostuneena ajattelin aloittaa tänne rikosmysteeri-keskustelun.

Mikä on mielestäsi kiinnostavin selvittämätön rikosmysteeri Suomessa ja miksi? Ja miten luulet, että kyseinen tapahtuma on todellisuudessa mennyt?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ns kellarisurmat eli Onerva Ketola, Seija Kekkonen ja Susanne Lindholm. Näitä ei ikinä käsittäkseni ole pidetty saman tekijän tekosina, vaikka jokainen tapahtui helsingissä 80-luvulla

Luulen, että poliisi ei tautkinnallisista syistä halua antaa näistä tietoa.

Vierailija
22/58 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulvilan tapauksen haluaisin nähdä joskus ratkeavan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karoliina Kesti.

Eihän tämä mikään mysteeri ole. Kännipäissään hoippui veteen ja hukkui.

Vierailija
24/58 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-rikolliset ainakin sanoi että Nils oli tunnustanut aiemmin .

Vierailija
25/58 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liittyykö tämä Bodomiin? Kerro lisää tiedoistasi.

Vierailija
26/58 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyykö tämä Bodomiin? Kerro lisää tiedoistasi.

Kyllä Bodomiin ja oikeudenkäyntiin ,jossa kiisti myöhemmin. EX-kriminalit L J  ,A

Vierailija
27/58 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläispariskunnan surma 1997 on aikamoinen myös

Oulussa?

Se. Ilmeisesti selviämässä nyt dna:n myötä.

Vierailija
28/58 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulilahti on mulle täysin pimeä. Oliko siitä uskottavaa epäiltyä koskaan?

Millä perusteella Runaria edes epäiltiin?

Vierailija
29/58 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki superkiinnostavia, mutta Bodom ehkä mulle kiehtovin. Bodomista kun lukee niin on kuin olisi aikamatkalla sen ajan Suomeen. Taitaa jäädä ikuiseksi mysteeriksi. Vaikea kuvitella, että joku murhaa raaasti kolme ihmistä ja jatkaa sen jälkeen elämäänsä, eikä koskaan jää kiinni.

Ulvilan yksityiskohdat tietäen olisi todellakin kiva tietää, kuka murhaaja oikein oli, oliko ulkopuolinen vai ei. Ja että oliko se hätäpuhelu ns. lavastettu.

Kyllikin kohtalo myös kamala. Onko kylän väki joutunut tietämättään jatkamaan elämäänsä murhaajan kanssa samassa kylässä?

Vierailija
30/58 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räni ja Arvi!

Vierailija
31/58 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellä mainittujen lisäksi Birgitta Silanderin katoaminen.

Tämä on kyllä erikoinen tapaus, kun minkäänlaisia johtolankoja ei löydy.

Vierailija
32/58 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki superkiinnostavia, mutta Bodom ehkä mulle kiehtovin. Bodomista kun lukee niin on kuin olisi aikamatkalla sen ajan Suomeen. Taitaa jäädä ikuiseksi mysteeriksi. Vaikea kuvitella, että joku murhaa raaasti kolme ihmistä ja jatkaa sen jälkeen elämäänsä, eikä koskaan jää kiinni.

Ulvilan yksityiskohdat tietäen olisi todellakin kiva tietää, kuka murhaaja oikein oli, oliko ulkopuolinen vai ei. Ja että oliko se hätäpuhelu ns. lavastettu.

Kyllikin kohtalo myös kamala. Onko kylän väki joutunut tietämättään jatkamaan elämäänsä murhaajan kanssa samassa kylässä?

Varmasti on ollut joku paikallinen.

Vierailija
33/58 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on voinut tietää, tai epäillä vahvasti tietävänsä, tekijän/tekijät...

Vierailija
34/58 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi ihan sekopäinen on David Hollowayn kuolema 80-luvulla Helsingissä. Mun mielestä siinä keississä on jokin tai jotkin "faktat" pakko olla väärin. Mikään ei täsmää riittävän hyvin; varsinainen aivopähkinä. Olisin valmis ajattelemaan jopa kv vakoilua syyksi murhaan(?).

1.teoria: Pikkurikolliset selvittelivät rannassa välejään ja ase laukesi vahingossa. Hollowayllä oli huono tuuri.

2.teoria: Hollowayn vaimo ampui miehensä ja hankkiutui aseesta eroon (miten?)

Vierailija
35/58 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raisa se varmaankin on, kun EUn huippukokous oli samaan aikaan Tampereella. Liittyy tai ei tapahtumiin. Itse veikkaan että liittyy.

Vierailija
36/58 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manipulaatiomysteeri

Vierailija
37/58 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi ihan sekopäinen on David Hollowayn kuolema 80-luvulla Helsingissä. Mun mielestä siinä keississä on jokin tai jotkin "faktat" pakko olla väärin. Mikään ei täsmää riittävän hyvin; varsinainen aivopähkinä. Olisin valmis ajattelemaan jopa kv vakoilua syyksi murhaan(?).

1.teoria: Pikkurikolliset selvittelivät rannassa välejään ja ase laukesi vahingossa. Hollowayllä oli huono tuuri.

2.teoria: Hollowayn vaimo ampui miehensä ja hankkiutui aseesta eroon (miten?)

Tai vain joku alueella asustellut syystä tai toisesta. Alueen aseita ei ilmeisesti koeammuttu, miksi ei?

Vierailija
38/58 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulilahti on mulle täysin pimeä. Oliko siitä uskottavaa epäiltyä koskaan?

Millä perusteella Runaria edes epäiltiin?

Runar ole poikkeava ulkopuolinen, hiukan erikoinen. Siinä se.

Etsisin murhaajaa Tulilahden vastarannalta. Siellähän ainoastaan tiedettiin että joku oli leiripaikalla (lähitakon asukkaat tiesivät mutta eivät poistuneet enää tuona päivänä kotoaan eikä kukaan käynyt heillä).

Vastarannalta näki helposti nuotion. Yöllä kuultiin veneen moottorin puksutusta. Tyttöjen pyörät löytyivät Tulilahden syvimmästä kohdasta. Tämä vaatii paikallistuntemusta mitä Runarilla ei ollut. Leiripaikan lähellä ei myöskään ollut veneitä saatavilla.

Runarista vielä. Hän väitti että hänellä oli alibi mutta sitä ei koskaan tarkistettu.

Asukkaiden sukulaisista ja todisteita vaan DNA-näytteitä.

Minusta tuntuu uskomattomalta että kaikki haastatellut poliisit ovat pitäneet Runaria syyllisenä.

Vierailija
39/58 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan (en murhaa mutta sen että) tuo Aavedatan juttu vaikutti mun käsityksiin Bodomista. En ole Bodomin asiaa niin seurannut, ja tuossa tuli sellaista faktaakin, että mielestäni pitää huomioida. Nyt uskon, että todennäköisesti se aggressiiviseksi tiedetty kioskimies oli tekijä. Mitä hänen vaimonsakin kertoi, ym.

Vierailija
40/58 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raisa se varmaankin on, kun EUn huippukokous oli samaan aikaan Tampereella. Liittyy tai ei tapahtumiin. Itse veikkaan että liittyy.

Raisan tarinassa on yksi kummallisuus. Se, että kaverit jättävät yhden porukasta kun muut lähtevät jatkamaan matkaa autolla. Ehkä Raisa lähti mukaan ja oksennustauolla tapahtui jotain ja Raisa kuoli. Muut sopivat tarinan ja se siitä.

Todennäköisesti Raisa putosi veteen tai sammui ulos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme