Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä se toimitusjohtajan suuri vastuu oikeastaan on?

Vierailija
21.10.2019 |

Isoja palkkioita perustellaan usein suurella vastuulla, mutta en ymmärrä miten he ovat vastuussa. Joutuvatko he korvaamaan omista rahoistaan, jos firmalla menee huonosti? Esimerkkinä: Microsoftin arvo laski Steve Ballmerin toimitusjohtaja-aikana, mutta hän oli silti ensimmäinen miljardööriksi asti optioiden avulla rikastunut toimari.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen lain mukaan toimari on oikeudellisessa vastuussa yhtiön tekemisistä. Ja jos yhtiö sattuu välittämään työntekijöistään ja yhteistyökumppaneistaan, niin onhan se toimari sitä kautta vastuussa toistenkin hyvinvoinnista ja toimeentulosta? Mutta se onkin jo sitten harvinaisempaa.... Yleensä toimitusjohtaja on vastuussa lähinnä omistajille yrityksen tuloksesta ja mahdollisesta osakkeen arvosta?

Vierailija
2/14 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei nyt ihan Microsoftia ole tässä. Mutta toimitusjohtajana olen vastuussa koko yrityksen pyörittämisestä ja siitä, ettei se mene konkurssiin. Ja kun jotain erikoista, poikkeuksellista tapahtuu, niin sitä herätään selvittämään vaikka keskellä yötä. Eikä se ole vain sanonta, vaan näin toisinaan ihan konkreettisesti tapahtuu.

Hallittavia asioita on myös melkoisen laajalla skaalalla. Ei voi vain sanoa, että en osaa, minulla ei ole koulutusta tähän. Vaan kaikki asiat on selvitettävä, osasit tai et. Kokonaisuuden hallinta on oltava hyppysissä, siinä on paljon yksityiskohtia, joista vain pieni osa näkyy ulkopuolelle.

Näitä ja monia muita asioita tarkoittaa vastuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista ole, ainakaan siinä mittakaavassa missä tuosta puhutaan julkisessa keskustelussa. Pelkkää kokoomuslaisten propagandaa jolla yrittävät perustella porsastelupalkkoja

Vierailija
4/14 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että kun käy liian raskaaksi voi ottaa loparit ja saada hyvät loparikorvaukset.

Vierailija
5/14 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juuri muuta kuin että tj:n voi yritys irtisanoa ihan milloin vain mistä syystä tahansa.

Vierailija
6/14 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimari on tulosvastuussa hallitukselle - eli vaimolle. Jos naapurin Penan asunto ja auto on kalliimpi, saattaa vaimo lähteä Penan matkaan.

Rehellisesti sanoen. Pasianssiahan ne siellä pelaa päivät pitkät minkä munien kaivelultaan kerkeävät. Välillä käydään muodon vuoksi karjumassa alaisille. Sitten taas jalat pöydälle ja sihteeri hieromaan.

Vierailija
7/14 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskisuurissa firmoissa toimari on joko likainen pelaaja tai narsisti, suurissa yhtiöissä myös likaisia pelaajia löytyy, vastuu on käytännössä keskijohdolla

Vierailija
8/14 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei nyt ihan Microsoftia ole tässä. Mutta toimitusjohtajana olen vastuussa koko yrityksen pyörittämisestä ja siitä, ettei se mene konkurssiin. Ja kun jotain erikoista, poikkeuksellista tapahtuu, niin sitä herätään selvittämään vaikka keskellä yötä. Eikä se ole vain sanonta, vaan näin toisinaan ihan konkreettisesti tapahtuu.

Hallittavia asioita on myös melkoisen laajalla skaalalla. Ei voi vain sanoa, että en osaa, minulla ei ole koulutusta tähän. Vaan kaikki asiat on selvitettävä, osasit tai et. Kokonaisuuden hallinta on oltava hyppysissä, siinä on paljon yksityiskohtia, joista vain pieni osa näkyy ulkopuolelle.

Ökypalkkaasi et kuitenkaan ole ansainnnut, nilkki.

Vierailija
9/14 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin ökypalkkainen, niin en olisi keskellä työpäivää vauvapalstalla. Eiköstä vaan.

En saa palkkaa toimitusjohtajuudesta. Mutta saan tuloja omistajana. Tulot n. 25 000 € / v ei anna syytä mihinkään kateuteen.

Vierailija
10/14 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin ökypalkkainen, niin en olisi keskellä työpäivää vauvapalstalla. Eiköstä vaan.

En saa palkkaa toimitusjohtajuudesta. Mutta saan tuloja omistajana. Tulot n. 25 000 € / v ei anna syytä mihinkään kateuteen.

Ok, saat anteeksi. (muahahah köyhä)

Vierailija
11/14 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, saat anteeksi. (muahahah köyhä)

Kiitos! Ja olen tietoinen miten tulotasoni vertautuu suomalaisten palkkoihin. Olen tyytyväinen elämääni ja elintasooni.

Vierailija
12/14 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea osakeyhtiölakia. Toimitusjohtaja on viime kädessä vastuussa lähes kaikesta mitä yhtiössä tehdään. Jos yhtiössä joku rikkoo työturvallisuuslainsäädäntöä, ympäristölainsäädäntöä, kilpailulainsäädäntöä... you name it, voidaan toimitusjohtaja vetää oikeuteen vastaamaan noista rikkomuksista VAIKKA nuo olisi tehty vastoin ohjeistuksia toimitusjohtajan tietämättä. Tuota voi pohtia kun kadehtii tj:n palkkaa firmassaan, hän viime kädessä vastaa sinunkin mokistasi. Ja tuo vastuu on taannehtiva, eläkkeellä olevia toimitusjohtajia on tuotu oikeuteen vastaamaan vanhoista asioista.

Vierailija
13/14 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskisuurissa firmoissa toimari on joko likainen pelaaja tai narsisti, suurissa yhtiöissä myös likaisia pelaajia löytyy, vastuu on käytännössä keskijohdolla

Huom. rajaan pienyhtiöt ynnä muut pois(syy minkä takia Suomessa ei osata markkinointia tarpeeksi hyvin).

Vierailija
14/14 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole toimari enkä haluaisi olla. Näen, että toimari on vastuussa yrityksen strategiasta ja tuloksesta. Yritystä pitää johtaa pitkällä aikavälillä oikeaan suuntaan, ennakoida tulevaa, seurata markkinoita. Yrityksen pitää säilyä hengissä, kasvattaa tulosta, investoida ja kehittää. Yrityksen olemassa olo ja työpaikkojen säilyminen.

Onhan tuollaisessa vastuuta kerrakseen. Lisäksi pitää olla visioita mihin suuntaan firmaa viedään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi