Ehdottakaa ravintoloita Helsingissä - ulkomaalaisia proffia pitäisi viedä suomalaisesti syömään
Tosi kiva, jos joku jaksaisi ehdottaa jotakin hyvää ravintolaa mieluiten perustelujen ja hintatietojen kanssa. Kiitos!
Kommentit (32)
Ravintola Manala. Todella hyvä ruoka, nimenomaan suomalaista. Ei kuitenkaan halvimmasta päästä.
ravintola Elite etu-töölössä, tyylikäs funkisravintola ja paistetut silakat tai lohikeitto ruoaksi
Jos ravintola Lonna on vielä auli, niin se oli tosi positiivinen kokemus (ja saari on myös elämys).
Ravintola Juuri on myös aina hyvä.
Komppaan Eliteä. Siellä on myös muistaakseni suomalaista taidetta seinillä, eli voi kiinnostaa ulkomaalaisia proffia.
Myös Kolme Kruunua on tosi hyvä ja juuri korkealaatuista suomalaista ruokaa löytyy.
Kolmantena suosikkini Karl Johan. Aina tasaista laatua ruuan suhteen.
Hinnat löydät googlella.
Ravintola Juuri. Erinomainen hintalaatusuhde.
Ravintola Aino Espalla.
Fine dining suomalaisilla raaka-aineilla ja perinteisilla suomalaisilla ruokalajeilla seka hyvalla palvelulla.
Kavin just itse viime kesakuussa hollantilaisen tyokaverin kanssa, han oli tosi otettu.
Huom. vaatii poytavarauksen.
On hintavahko mutta ette kai te omasta pussista maksa. ;)
Suosittelen Konstan möljä -nimistä paikkaa lähellä Hietsua. Kävin siellä vuosia sitten muutaman ulkkarin kanssa ja heistä paikka oli ihana ja ruoka herkullista. Moni tykkää nimenomaan näistä persoonallisista pikkuravintoloista.
Lappi Ravintola, Annankadulla (kannattaa varata pöytä etukäteen).
Konstan Möljä, edullinen suomalaisista ruuista koostuva buffa, reilut 20€.
Lehtovaara ja Elite ovat myös varmoja valintoja, joskin selvästi kalliimpia.
Lasipalatsia ja Kappelia voisin myös harkita.
Salutorgetista olen tykännyt itse, ja ovat tykänneet (ulkomaiset) vieraat joita olen sinne vienyt. Vanha pankkisali, mikä luo oman viehätyksensä.
Zetor, sieltä saa pyttipannusta poron fileeseen ja siltä väliltä suomalaista ruokaa. Nyt kun alkaa pikkujoulukausi, niin suosittelen varaamaan pöydän. https://www.raflaamo.fi/fi/helsinki/zetor
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen Konstan möljä -nimistä paikkaa lähellä Hietsua. Kävin siellä vuosia sitten muutaman ulkkarin kanssa ja heistä paikka oli ihana ja ruoka herkullista. Moni tykkää nimenomaan näistä persoonallisista pikkuravintoloista.
Täältäkin ehdoton suositus Konstan Möljälle. Samaan hintaan koko suomiruokabuffetti (saavat myös itse valita mitä haluavat maistaa!) kuin yhden annoksen hinta esim. Elitessä tai Manalassa.
Huom: Finnjävelin Salonki-menu on erittäin hyvä, jos haluatte hienostuneempaa elämystä.
Vierailija kirjoitti:
Zetor, sieltä saa pyttipannusta poron fileeseen ja siltä väliltä suomalaista ruokaa. Nyt kun alkaa pikkujoulukausi, niin suosittelen varaamaan pöydän. https://www.raflaamo.fi/fi/helsinki/zetor
Joo AP ala vie niita zetoriin, voi olla turhan junttielamys (sitapaitsi siella on pahaa ruokaa).
Hyviä paikkoja onkin jo mainittu. Juuri, Nokka, Aito (ei Aino), Elite, Lasipalatsi.
Savotta (Senaatintorilla). Sisustus näyttää hauskasti mummolalta. Suomalaista ruokaa. Käytiin kesällä ja tykkäsin, mukava henkilökunta myös.
Vierailija kirjoitti:
Hyviä paikkoja onkin jo mainittu. Juuri, Nokka, Aito (ei Aino), Elite, Lasipalatsi.
Minä vien vieraani Aito-ravintolaan Museokadulla. Siellä on ihania ateriakokonaisuuksia ja aina huolella tehtyjä annoksia.
Olo-ravintola on toinen suosikki, mutta vielä kalliimpi. Sinne mennään, kun on juhla kuten hääpäivä.
Unicafe. On falafelia, gambilaisia makuelämyksiä, gruusialaista kaalipataa, fish and chipsiä, soijasoossia, tofu keittoa, riisiä, riisiä, riisiä, ja muuta suomalaista.
Hinta sopii prohvessorillekin ja älykästä opiskelijaseuraa jälkiruoaksi.