Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut ihmiset kyllä sanovat "sori" tai "anteeksi" kun olen heidän tiellään, mutta

Vierailija
21.10.2019 |

Kun en sekunnissa ehdi reagoida he alkavat tuuppia? Olin juuri siirtymässä pois kun henkilö tuuppaa minua käsivarresta. Itselleni ei tulisi mieleenkään alkaa töniä ventovieraita.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulle käy noin usein, vika on luultavasti täysin sinussa. Tiedän niin tämän tyypin. Jäädään seisomaan keskelle ruuhkaa, kävellään tien väärällä puolella. Toljotellaan kaikkea kuin lehmä uutta porttia. Kaikki tilannetaju ja tilantaju puuttuu. Se anteeksi tarkoittaa suomeksi, että etkö nyt hyvä ihminen ymmärrä, että olet toisten tiellä!

Itse on muista koskaan joutuneeni tönityksi, eikä kukaan pyytele minulta anteeksi kaupoissa ja kaupungilla. Mistähän mahtaa johtua?

Vierailija
2/37 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulle käy noin usein, vika on luultavasti täysin sinussa. Tiedän niin tämän tyypin. Jäädään seisomaan keskelle ruuhkaa, kävellään tien väärällä puolella. Toljotellaan kaikkea kuin lehmä uutta porttia. Kaikki tilannetaju ja tilantaju puuttuu. Se anteeksi tarkoittaa suomeksi, että etkö nyt hyvä ihminen ymmärrä, että olet toisten tiellä!

Itse on muista koskaan joutuneeni tönityksi, eikä kukaan pyytele minulta anteeksi kaupoissa ja kaupungilla. Mistähän mahtaa johtua?

Ei minulle usein noin käy. Nyt kävi kun olin täydessä junassa, seisoin lipunleimauslaitteen edessä koska muualla ei tilaa ollut. Tämä nainen tuli junaan ja halusi käyttää laitetta. Olin siirtymässä hänen tieltään mutta ilmeisesti se olisi pitänyt tapahtua sekunnissa. Minä en koskaan jää seisomaan mihinkään tientukkeeksi, osaan kyllä liikkua ja toimia oikein ihmisvilinässä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulle usein noin käy. Nyt kävi kun olin täydessä junassa, seisoin lipunleimauslaitteen edessä koska muualla ei tilaa ollut. Tämä nainen tuli junaan ja halusi käyttää laitetta. Olin siirtymässä hänen tieltään mutta ilmeisesti se olisi pitänyt tapahtua sekunnissa. Minä en koskaan jää seisomaan mihinkään tientukkeeksi, osaan kyllä liikkua ja toimia oikein ihmisvilinässä.

Ap

No just.

Vierailija
4/37 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaxuhali

Vierailija
5/37 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tämä on outo ilmiö. Jos on vaikka kapea käytävä ja minulla käsissäni jokin iso kantamus, niin juttelevasta ihmisporukasta osa huomaa minun tulevan ja siirtyy heti hymyillen antamaan tietä. Osa siirtyy viiveellä ensin toljottaen, sen jälkeen kun olen sanonut "anteeksi." Jotkut eivät siirry sittenkään, ja sanon "anteeksi, pääsisinkö tästä", ja ihan ystävällisesti hymyillen. Tässä vaiheessa joku edelleen vaan toljottaa minua ja kantamustani, eikä tee elettäkään siirtyäkseen. Tuossa kohtaa sitten tosiaan menen vaan läpi (edelleen ystävällisesti hymyillen) ja nämä toljottajat horjahtelevat. EN TAJUA. Ja tosiaan ihan kuuluvalla äänellä puhun, enkä vihamielisesti vaan kohteliaasti.

Vierailija
6/37 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on jälleen kerran tarinan pahis 🤭 tämä palsta ei ainakaan yllätä.

Vierailija
7/37 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat idiootteja.

Vierailija
8/37 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hih hih

Vierailija
9/37 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat idiootteja.

Yhden ihmisen käytös ei ole = ihmisten käytös

Vierailija
10/37 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kui sä ap kehtaat? Et sekunnissa siirtyny niin huhhuh. Mieti miltä siitä ihmisestä tuntui kun seisoit sen tiellä sekunnin ajan. Se oli ihan oikein sulle kun se toinen tönäisi.sua. sä oot varmaan niitä tyyppei jotka toljittaa suu auki kun niille puhuu! Oot ihan surkimus muista se ja jaxuhalei myös!!!

Vierailija
11/37 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ap niinkuin tämä kohtaamani nainen?

Minä: anteeksi?

Hän ei kuule.

M: anteeksi.

Hän vilkaisee

M: anteeksi!

Hän: ei se mitään.

Eikä siirry mihinkään. Sitten oli pakko puskea ohi, koska ei huvittanut jäädä matamin taakse seisoskelemaan.

Naurattaa vieläkin.

Vierailija
12/37 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän kuin varoitus ennen kuin tuupitaan, ettei se tiellä seisova säikähdä tai ala ihmettelemään. Parempi sanoa "sori" ja tuuppia, kuin tuuppia sanomatta mitään.

Itse teen juuri noin että sanon sori ja tungen välistä. Jos alkaisin odottamaan että jokainen keskellä kulkuväylää seisova siirtyisi itse pois tieltä, kestäisi huomattavasti kauemmin. Esim ruuhkaisessa kaupassa kestäisi 30min 20min sijaan.

Vierailija
13/37 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se miten meitä kohdellaan riippuu tavattoman paljon siitä kuinka itse käyttäydymme. Tässä on tilanne esitettynä vain yhden osapuolen lasien läpi katsottuna ja vain tämä osapuoli on puolustamassa omia heikkouksiaan. 

Vierailija
14/37 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit voinut tietysti lisätä että VOISITTEKO ANTAA TIETÄ, KIITOS

Vierailija
15/37 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti on kiire jonnekin, ja jos joku tukkii reittini niin sanon että sori = sori kun joudun ohittamaan sinut käsivarttasi hipoen. Sitten kiilaudun parhaani mukaan ohi. Miksi pitäisi pysähtyä siihen odottamaan suvaitseeko toinen siirtyä ollenkaan? Kuten mainittu, osa tyypeistä ei vaan siirry.

Vierailija
16/37 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyeenalauma taas aloittajan kimpussa. Kuka yllättyi? Jos osat olisivat olleet toisinpäin niin aloittaja olisi SILTI ollut se joka toimi väärin. Miettikää aloitus "Joku tyyppi seisoi leimauslaitteen edessä täydessä junassa ja kun pyysin sitä siirtymään edestä pois ja ei sekunnissa siirtynyt, tönäisin häntä." Olisiko saanut vauvapalstalaisten ymmärryksen? On se jännä että vaikka osat vaihtuu aloittaja on silti aina se joka toimii väärin. Olen tätä joskus testannut 😁

Vierailija
17/37 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No jos sinulle ei käy noin usein, niin syy on varmaan siinä, että joskus osut huonotapaisten ihmisten tielle. Niin me kaikki. Seuraava kysymys?

Vierailija
18/37 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten ihmeessä voi kestää siirtyminen yli sekunnin? Jotain mielenosoitustako pitelit?

Vierailija
19/37 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyeenalauma taas aloittajan kimpussa. Kuka yllättyi? Jos osat olisivat olleet toisinpäin niin aloittaja olisi SILTI ollut se joka toimi väärin. Miettikää aloitus "Joku tyyppi seisoi leimauslaitteen edessä täydessä junassa ja kun pyysin sitä siirtymään edestä pois ja ei sekunnissa siirtynyt, tönäisin häntä." Olisiko saanut vauvapalstalaisten ymmärryksen? On se jännä että vaikka osat vaihtuu aloittaja on silti aina se joka toimii väärin. Olen tätä joskus testannut 😁

Et ole testannut.

Vierailija
20/37 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole testannut.

Olen testannut. Jatka sinä vaan nenäsi kaivamista.