Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluaa päättää ihan kaikesta

mitätehdä?
21.10.2019 |

On sitten kyse astioiden järjestyksestä keittiön kaapeissa tai lapseen liittyvistä asioista, aina mies haluaa päättää. Minua raivostuttaa asia, ettei hän kykene ajattelemaan asioista minun kannaltani. Opiskelen ja välillä hän on halunnut, että lopetan opintonikin kesken, mutten sentään siihen ole taipunut. Milloin pitää jaksaa sitä ja tätä, vaikka olisin aivan loppu. Kun kuitenkin tässä vauvavuosi vielä on menossa... Olen 24/7 kiinni vauva-arjessa, eikä hän kykene ajattelemaan, että olen aivan puhki, vaikka olen sen sanonut. Hoidan pyykit ja siivoamiset sun muut... Ymmärrän, ettei hän töiltään aina ehdi auttaa, mutta jos nyt vaikka veis välillä mennessään roskapussin. Hän luettelee aina, mitä ja miten paljon mun pitäs jaksaa tehdä enemmän milloin mitäkin asioita.

Nyt sitten uusi ongelma edessä. Hän alkoi rakentaa taloa suoraan sanottuna paikkaan, johon en ikinä voisi muuttaa. Talo on niin kaukana opiskelupaikastani ja kaikesta minulle tärkeästä, etten sinne muuttaisi. No, alunperin hänellä on ollut tarkoituksena myydä talo kivana pikku sivuprojektina. Mutta nyt kun hän ei taloa saa myydyksi, niin hän olettaa, että koko perhe muuttaa sinne hevonkuuseen. Minulta ei todellakaan kysytty, kun hän alkoi taloa rakentaa, että haluanko mahdollisesti sinne muuttaa vai en. Hän tietää kuitenkin, etten pidä koko seudusta, jossa talo on.

Mitä ajatuksia herättää tällainen toiminta parisuhteessa? Tuntuu siltä, kun en enää itse voisi vaikuttaa mihinkään asiaan tässä suhteessa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä alkoi vasta saatuanne lapsen?

Vierailija
2/16 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänellä on ollut aiemminkin dominoiva asenne tässä suhteessa Ei tosin ennen lasta mitenkään sillä tavoin, etten olisi voinut ilmaista omaa mielipidettäni tai tehdä asioita välillä niin kuin itse parhaaksi katson.  Mutta kyllä nyt tuntuu siltä, että lapsen saamisen jälkeen tilanne on aivan riistäytynyt käsistä. Mies on vähän jatkuvasti huonolla tuulella muutenkin. Ja sitten vasta onkin, jos en suostu hänen tahtomiinsa asioihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miehestä kuoritui tällainen vasta, kun saitte lapsen ? niinkö ? mitään merkkejä ei ollut ilmassa ennen ?

Vierailija
4/16 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitätehdä? ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänellä on ollut aiemminkin dominoiva asenne tässä suhteessa Ei tosin ennen lasta mitenkään sillä tavoin, etten olisi voinut ilmaista omaa mielipidettäni tai tehdä asioita välillä niin kuin itse parhaaksi katson.  Mutta kyllä nyt tuntuu siltä, että lapsen saamisen jälkeen tilanne on aivan riistäytynyt käsistä. Mies on vähän jatkuvasti huonolla tuulella muutenkin. Ja sitten vasta onkin, jos en suostu hänen tahtomiinsa asioihin. 

Itsepähän olet tuollaisen tyrannin kanssa halunnut lisääntyä.

Vierailija
5/16 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet alunperin alistunut ja antanut miehesi dominoida, kun sanoit, että jo suhteen alussa ollut tuollainen? Oletko joku perässä vedettävä nyhverö, joka ei osaa pitää puoliaan?

Vierailija
6/16 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aikalailla samaa kuin teillä ap. Onhan tämä rasittavaa ja meillä todellakin alkoi vasta lapsen saannin jälkeen. Ennen sitä käytiin esim erikseen baareissa yms nyt ei saa käydä baareissa enää. Kaikenlaista tuollaista. Meillä tosin mies ei rakenna talia, koska ei osaa. Tsemppiä!

Vierailija
7/16 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin on varmasti taas malliesimerkki naisesta, joka kuvittelee voivansa muuttaa hankalan miehen käytöksen parempaan suuntaan. Naiset eivät vain näköjään opi sitten millään sitä tosiasiaa, että jos mies on m*lkku jo alussa, niin sellaisena tulee pysymään.

Vierailija
8/16 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee mieleen, että ap on saamaton ihminen, joka vaatii potkimista ja käskyttämistä, jotta asiat tapahtuu. Tarvitset jotain isällistä kannustusta etkä osaa sanoa mielipidettäsi ja "kaikki käy"?

Vierailija
9/16 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää muuttako korpeen jos ei ole autoa käytettävissä tai erinomaiset julkisenliikenteen yhteydet. Muuten on lapsen kanssa nalkissa ja toisen armoilla.

Vierailija
10/16 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa järjestää tukiverkot ym. niin että pääsette pois tarvittaessa. Tuo käytös ei tule vähenemään, sun täytyy van päättää miten kauan sitä jaksat.

Vierailija
11/16 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies teki lapsen todennäköisesti saadakseen sinut lopulliseksi nalkkiin, joten käytä sitä selustan turvaa joka sinulla on eron varalle ja muuta pois.

Vierailija
12/16 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aikalailla samaa kuin teillä ap. Onhan tämä rasittavaa ja meillä todellakin alkoi vasta lapsen saannin jälkeen. Ennen sitä käytiin esim erikseen baareissa yms nyt ei saa käydä baareissa enää. Kaikenlaista tuollaista. Meillä tosin mies ei rakenna talia, koska ei osaa. Tsemppiä!

Miksi sinä olet alistunut tuollaiseen? Miksi annat miehen määrätä? :D ihan oikeasti oletko vähän yksinkertainen...

Vierailija
13/16 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin on varmasti taas malliesimerkki naisesta, joka kuvittelee voivansa muuttaa hankalan miehen käytöksen parempaan suuntaan. Naiset eivät vain näköjään opi sitten millään sitä tosiasiaa, että jos mies on m*lkku jo alussa, niin sellaisena tulee pysymään.

Ei, vaan tulee mieleen nainen, joka ei osaa käyttää omaa päätään ja tarvitsee jonkun "vahvemman" ihmisen näyttämään suuntaa. Alussa on tykännyt siitä, kun joku päättää ja suunnittelee hänen puolestaan, mutta nyt on alkanut v*tuttamaan, kun mies on alkanut käyttämään valtaansa ihan joka asiaan.

Vierailija
14/16 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä olet alistunut tuollaiseen? Miksi annat miehen määrätä? :D ihan oikeasti oletko vähän yksinkertainen...

Olen yksinkertainen

Vierailija
15/16 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin etsit itsellesi ja lapselle oman asunnon. Heti.

Vierailija
16/16 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätkä ap dominoivista miehistä? Aika moni nainenhan pitää, mutta se mikä toimii makuuhuoneessa ei usein enää toimi lapsiperhearjessa.