Ovatko suomalaiset liian isoja Kei-autoihin vai miksi niitä ei tuoda Suomeen?
https://tekniikanmaailma.fi/japanilaiset-ovat-hulluina-kei-autoihin-ja-…
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kei-auto
Kei-autojen mitat on tiukasti säädelty:
Moottorin iskutilavuus saa olla korkeintaan 660 cm3. [6][7][8]
Moottorin teho saa olla korkeintaan 47 kW. [9][8]
Ajoneuvon leveys saa olla korkeintaan 1,48 m. [10][7]
Ajoneuvon pituus saa olla korkeintaan 3,4 m. [10][7][8]
Ajoneuvon korkeus saa olla korkeintaan 2,0 m.
Nuohan sopisi hyvin hallituksen ilmastopolitiikkaan jos vain kansalaiset mahtuvat niihin sisään.
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Mopoauton jälkeen kevariauto?
Itseäni en kyllä alkaisi tuollaiseen joogaamaan.M194cm
Sulle on tehty Hummerit ja Escaladet, mutta meille kääpiöille tuollainen olisi edullinen ajoneuvo. Pitäisikö muuten pitkien ihmisten saada tukea autoiluun? Heillehän autoilu on kallimpaa kuin lyhyille kun joutuvat ostamaan isomman auton ja se kuluttaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mopoauton jälkeen kevariauto?
Itseäni en kyllä alkaisi tuollaiseen joogaamaan.M194cm
Sulle on tehty Hummerit ja Escaladet, mutta meille kääpiöille tuollainen olisi edullinen ajoneuvo. Pitäisikö muuten pitkien ihmisten saada tukea autoiluun? Heillehän autoilu on kallimpaa kuin lyhyille kun joutuvat ostamaan isomman auton ja se kuluttaa enemmän.
Ehdottomasti pitkän ihmisen autoilutuki. Ja lentotuki, turistiluokkaan nyt ei vaan mahdu mannertenvälisillä lennoilla.
Jaa-a. Mahtuisin varmaan auton sisäpuolelle, mutta saattaapi olla että joutuisin kököttämään siellä polvet kurkussa.
Pienikokoisena mietin, että voisipa olla mulle passelin kokoinen menopeli. Mutta, mutta... Mulle kun ei ihan avaudu kaikki nuo tekniset jutut, ja ei ole vielä tullut yhtäkkisellä googletuksella vastaan, onko noiden nopeus sama kuin tavallisessa autossa, vai körötelläänkö noilla max 60km/h?
Vierailija kirjoitti:
Pienikokoisena mietin, että voisipa olla mulle passelin kokoinen menopeli. Mutta, mutta... Mulle kun ei ihan avaudu kaikki nuo tekniset jutut, ja ei ole vielä tullut yhtäkkisellä googletuksella vastaan, onko noiden nopeus sama kuin tavallisessa autossa, vai körötelläänkö noilla max 60km/h?
Normaalin auton nopeus. 47kW on paljon tehoja noin pieneen autoon.
Smartit taitaa olla kei-autoja. Ainakin ne 600c koneella olevat.
Ihan hyvin suomalaiset mahtuvat kei-autoon, sellaisella ajan aina Japanissa matkustaessa (M, 85kg, 180cm)
Itse ajattelisin että kyse on enemmän turvallisuudesta. Ne ovat tunnetusti kuolemanloukkuja onnettomuustilanteessa. Menevät kasaan kuin rusina koska ovat niin heiveröisiä. Ajaisin sellaisella vain kaupunkialueilla.
Kevyt ja pienipyöräinen, talviominaisuudet todennäköisesti aivan onnettomat.
Japanilaiset nyt on hulluna kaikkeen pieneen ja söpöön mieluiten pastelliväreissä ja vilkkuvilla valoilla ;DD
Aloittajalle esittäisin kysymyksen että miksi tämmöstä muoviroskaa pitäisi tuoda Suomeen ja lisätä turhien kulkuneuvojen määrää kaduilla? Seuraava kysymys koskee turvallisuutta eli miten luokittelisit muovikipon? Auto se ei ole, lähinnä ja korkeintaan polkuautoksi luokiteltava. En ainakaan itse haluaisi tuollaisia kevyenliikenteenväylille, entä sinä? Normaalissa liikenteessä taas muovikipolla ajelu on itsemurhatehtävä. Lisää pohdittavaa aiheesta turvallisuus. Nyt kun mopoautot on todettu nuorisolle turvattomiksi (ihan nuorison oman holtittoman käytöksen takia) ja tilalle yritetään saada pikkuautoja niin millä ihmeen logiikalla lelujen kategoriaan laskettavat muoviset härpäkkeet kuuluu autoteille yhtään sen enempää.
Ehdoton ei turhan muoviroskan/krääsän lisäämiselle!
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin suomalaiset mahtuvat kei-autoon, sellaisella ajan aina Japanissa matkustaessa (M, 85kg, 180cm)
Itse ajattelisin että kyse on enemmän turvallisuudesta. Ne ovat tunnetusti kuolemanloukkuja onnettomuustilanteessa. Menevät kasaan kuin rusina koska ovat niin heiveröisiä. Ajaisin sellaisella vain kaupunkialueilla.
Juuri tuon takia mopoautot jotka meillä sallittiin ovat ihan älytön keksintö. Antaa valheellista turvallisuudentunnetta kokemattomalle nuorelle koska "on auto". Pienillä nopeuksilla tietty ok, mutta jos viilettävät tuolla isoilla teillä niin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin suomalaiset mahtuvat kei-autoon, sellaisella ajan aina Japanissa matkustaessa (M, 85kg, 180cm)
Itse ajattelisin että kyse on enemmän turvallisuudesta. Ne ovat tunnetusti kuolemanloukkuja onnettomuustilanteessa. Menevät kasaan kuin rusina koska ovat niin heiveröisiä. Ajaisin sellaisella vain kaupunkialueilla.
Juuri tuon takia mopoautot jotka meillä sallittiin ovat ihan älytön keksintö. Antaa valheellista turvallisuudentunnetta kokemattomalle nuorelle koska "on auto". Pienillä nopeuksilla tietty ok, mutta jos viilettävät tuolla isoilla teillä niin...
Ne viilettävät siellä mopoillakin. Se on evoluutiota vain, jos rekan alle ajaa. Hidas ajoneuvo väistää muita. Tämä on ilmeisesti unohtunut mopoautoilijoilta, jotka hinaavat neljän kilsan jonoa. Väistäköön, niin ei ole mitään ongelmaa kellään.
Kei-autot ovat onnettomuustilanteissa todella heikoilla.
En edes japanissa mielelläni aja sellaisella.
Vierailija kirjoitti:
Japanilaiset nyt on hulluna kaikkeen pieneen ja söpöön mieluiten pastelliväreissä ja vilkkuvilla valoilla ;DD
Aloittajalle esittäisin kysymyksen että miksi tämmöstä muoviroskaa pitäisi tuoda Suomeen ja lisätä turhien kulkuneuvojen määrää kaduilla? Seuraava kysymys koskee turvallisuutta eli miten luokittelisit muovikipon? Auto se ei ole, lähinnä ja korkeintaan polkuautoksi luokiteltava. En ainakaan itse haluaisi tuollaisia kevyenliikenteenväylille, entä sinä? Normaalissa liikenteessä taas muovikipolla ajelu on itsemurhatehtävä. Lisää pohdittavaa aiheesta turvallisuus. Nyt kun mopoautot on todettu nuorisolle turvattomiksi (ihan nuorison oman holtittoman käytöksen takia) ja tilalle yritetään saada pikkuautoja niin millä ihmeen logiikalla lelujen kategoriaan laskettavat muoviset härpäkkeet kuuluu autoteille yhtään sen enempää.
Ehdoton ei turhan muoviroskan/krääsän lisäämiselle!
Eikös tässä pitänyt vähentää päästöjä?
Eiköhän noiden kei-autojen suosio Japanissa ole niiden pieni koko, pienet päästöt, halpa hankintahinta, pieni verotus jne.
Isommassa autossa joutuu maksamaan lisämaksuja pelkästään kaupunkiajosta, kei-autossa ei.
Se, mahtuuko ego pikkuautoon on toinen asia. Selkeä ylipaino myös estää mahtumisen pikkuautoon. Normi mittainen kyllä mahtuu.
Jimny lähimpänä , ja siihen mahtuu, varsinkin uudempaan ,
T.kauppias.
Mopoauton jälkeen kevariauto?
Itseäni en kyllä alkaisi tuollaiseen joogaamaan.
M194cm