Te ketkä syötte masennuslääkettä!
Onko teillä aamuisin edelleen masentunut olo? Itselläni on ja paranee pikkuhiljaa lääkkeen oton jälkeen.
Kommentit (10)
Ei ole olo on ku duracell pupulla on tää mahtavaaaaa♥️♥️♥️
Ei, paitsi jos sen ottaa illalla, silloin sen vaikutuksen saattaa vielä tuntea aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olo on ku duracell pupulla on tää mahtavaaaaa♥️♥️♥️
Ootko varma, ettei sulla oo kaksisuuntaista ja mania päällä. Ssri lääkkeitä ei voi syödä jos on kaksisuuntainen, ainakaan ilman tasaavaa lääkitystä. Voi laukaista maniaa. Niin itselläni kävi, kun aloitettiin väärä lääkitys ensin masennukseen, joka sitten paljastui kaksisuuntaiseksi.
Mulla on ihan oikee lääkitys ja olen duracell puppeli jos huvittaa 😂
Turasel kirjoitti:
Mulla on ihan oikee lääkitys ja olen duracell puppeli jos huvittaa 😂
Hihhih, taidan itsekin olla vähän puppeli =D
Tämänhetkinen lääkkeeni on määrätty otettavaksi aamuisin. Nukun niin törkeän huonosti että se vaikuttaa kyllä mielialaankin väkisin, herääminen on nihkeää ja hidasta. Päivän mittaan onnistuu joskus suuntaamaan ajatuksiaan positiiviseenkin suuntaan, aamuisin se ei onnistu. En tiedä onko tällä tekemistä lääkkeen (Voxra) kanssa vai ei.
Yleensäkin sanoisin nyt kuuden masennuslääkkeen kokemuksella että varsin harvasta asiasta voi sanoa että ne jonkinlaisella varmuudella aiheutuvat lääkkeestä. Tällaisia varmempia ovat olleet nopeasti alkaneet ja heti käytön loputtua loppuneet oireet ja hyödyt, esim. kyky nukahtaa entistä paremmin, karmeat refluksioireet, tasapaino-ongelmat, runsas hikoilu, keskittymiskyvyttömyys jne. Varsinaiset mielialavaikutukset ovatkin sitten niitä jotka tulevat lääketehtaiden lupaustenkin mukaan viikkojen myötä erittäin asteittain... Ja viikkojen aikana elämässä ehtii tapahtua paljon muutakin.
Tietysti sen lääkkeen vaikutus hiipuu, joskus niitä annoksia voi ottaa useamman vuorokaudessa, jolloin se vaikutus kestää aamuun asti, tietysti lääkärin kanssa pitäisi keskustella asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti sen lääkkeen vaikutus hiipuu, joskus niitä annoksia voi ottaa useamman vuorokaudessa, jolloin se vaikutus kestää aamuun asti, tietysti lääkärin kanssa pitäisi keskustella asiasta.
Masennuslääkkeet eivät ole Buranaa joka imeytyy nopeasti ja vaikuttaa joitakin tunteja. Lääkkeitä on todella monenlaisia ja joitakin "kerätään" kehoon viikkokausia jotta lääkeaineen määrä nousee kehossa halutulle tasolle. Esim. SSRI-lääkkeiden suhteen ihmisen kehon yksilölliset ominaisuudet vaikuttaa valtavasti siihen miten nopeasti pitoisuus puolittuu. Tutkimuksissa on havaittu samaa annostusta syövillä ihmisillä jopa kymmenkertainen ero pitoisuudessa, mikä omalta osaltaan selittää sitä miksi toista auttava lääke ei vaikuta toisella mitenkään. (tähän tietoon törmäsin Elina Hiltusen kirjassa Masennuksesta selviää, en enää muista itse tutkimuksen tekijän nimeä)
On masentunut olo koko ajan. Käytössä Sertralin 150mg.
Jotka. Te, jotka.