Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oksensin otettuani 600 mg buranan

Vierailija
21.10.2019 |

Aamuyöllä siis tyhjään vatsaan otettuani (ihan annostusohjeiden mukaisesti, en siis ole ottanut mitään yliannostusta), jotain tunnin-puolentoista kuluttua tuli vedet pihalle sappinesteen kera. Olen ennenkin toisinaan huomannut ibuprofeenia otettuani lievää pahoinvointia, mutta nyt tuli ihan oksut (jos se nyt siitä johtui kuten oletan)
Niin että tarkoittaako tämä nyt, että mulla on vatsa jotenkin paskana, vai onko tää ihan normaalia herkkävatsaisen reagointia? Vai onko joku muu mahdollinen syy ja pitäiskö tästä huolestua, mennä lääkäriin?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se väkisin pitää ottaa tyhjään vatsaan? Itsellä pienenä oli mikreeni ja heti, kun tunsi päänsäryn alkavan oli saatava se särkylääke sisään. Ulos tuli monta kertaa, mutta sitten uudestaan.

Vierailija
2/39 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeniin otettuna voi tulla ylös, vaihtamalla paranee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No josko kokeilisit syödä ensin jotain pientä. 

Vierailija
4/39 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jostain syystä koskaan pitänyt ibuprofeenista. Kokeile vaikka panadolia tai ketorinia tai jos on migreeni naprokseenia (Miranax).

Vierailija
5/39 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle toimii mutta pitäisi ottaa ajoissa. Jos otan liian myöhään niin oksennan

Vierailija
6/39 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis mistäköhän keksitte, että otin särkylääkettä juuri ~**MiGrEeNiIn*~? Koska en todellakaan ottanut, vaan ihan toispuoleiseen hartialihassärkyyn.

Jään odottelemaan järkevien ihmisten vastauksia. Kiitos etukäteen jos saan niitä. :)

Ap

Vierailija
7/39 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykääpiöiden maailmassa ei ole muuta särkyä kuin migreeni. 😂

Vierailija
8/39 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeniin toimii parhaiten sellainen nenäsumute, tää on ainakin ainoa mitä itse pystyn käyttää, kaikki muut ku saa aikaan oksennuksen....

Vierailija
9/39 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Migreeniin toimii parhaiten sellainen nenäsumute, tää on ainakin ainoa mitä itse pystyn käyttää, kaikki muut ku saa aikaan oksennuksen....

Tätä vain reseptillä, kannattaa kysyä.

Vierailija
10/39 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee myös huono olo buranasta mutta ei muista ibuprofeiiniä sisältävistä lääkkeistä. En tosiaan tiedä miksi, onkohan siinä joku lisäaine mikä ei sovi.

Vierailija
11/39 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle ainakin on opetettu, että särkylääkettä EI KOSKAAN oteta tyhjään vatsaan. Eli, jos yölläkin olen herännyt ja tarvinnut särkylääkkeen niin olen jonkun leivän tai jugurtin syönyt särkylääkkeen oton yhteydessä. 

Vierailija
12/39 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee myös huono olo buranasta mutta ei muista ibuprofeiiniä sisältävistä lääkkeistä. En tosiaan tiedä miksi, onkohan siinä joku lisäaine mikä ei sovi.

Aika jännä, täytyy kokeilla toista ibu valmistetta. Ap

Vierailija
13/39 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää vatsaa ja siksi. On noi särkylääkkeet sen verran kovia lääkkeitä. Mulla myös menkkakipuihin ja tyhjään vatsaan otettuna aiheuttaa pahoinvointia.

Vierailija
14/39 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle ainakin on opetettu, että särkylääkettä EI KOSKAAN oteta tyhjään vatsaan. Eli, jos yölläkin olen herännyt ja tarvinnut särkylääkkeen niin olen jonkun leivän tai jugurtin syönyt särkylääkkeen oton yhteydessä. 

Voi vitsi, ihanko on opetettu sulle!

Aina ei katsos ole se ruokaileminen mahdollista ja pakko vaan napata lääke koviin kipuihin. Ap

Vierailija
15/39 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina ei katsos ole se ruokaileminen mahdollista ja pakko vaan napata lääke koviin kipuihin. Ap

Kroonisista kovista kivuista kärsivä oppii kyllä varautumaan asioihin. Eli jos ei ole eka kerta niin nyt on aika oppia. Pidä vaikka jotain proteiinipatukkaa aina taskussa, jos et aamuyöllä ole kotona oman jääkaapin (ja siellä kannattaa pitää muutakin kuin valot) äärellä.

Vierailija
16/39 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on liian huono oloniin se ibuprofeiini vääntää mun vatsa

Vierailija
17/39 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kroonisista kovista kivuista kärsivä oppii kyllä varautumaan asioihin. Eli jos ei ole eka kerta niin nyt on aika oppia. Pidä vaikka jotain proteiinipatukkaa aina taskussa, jos et aamuyöllä ole kotona oman jääkaapin (ja siellä kannattaa pitää muutakin kuin valot) äärellä.

Mistä hemmetin kroonisista kivuista? :D Sähän olet mielisairas harhainen! Ei se tarkoita, että jos sulla on jotain kroonisia kipuja, että minullakin olisi. Vai proteiinipatukkaa! Voi vitalos, kyllä sä oot sitten täydellinen kaikkeenvarautunut paskatrolliääliö. Onnea siitä! Ap

Vierailija
18/39 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä hemmetin kroonisista kivuista? :D Sähän olet mielisairas harhainen! Ei se tarkoita, että jos sulla on jotain kroonisia kipuja, että minullakin olisi. Vai proteiinipatukkaa! Voi vitalos, kyllä sä oot sitten täydellinen kaikkeenvarautunut paskatrolliääliö. Onnea siitä! Ap

Ja sähän et tiedä yhtikäs mitään niistä olosuhteista ja tilanteesta, joissa olen joutunut tota lääkettä syömättä ottamaan, hullu. :D ap

Vierailija
19/39 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä tyhjään vatsaan. Muutenkin huono idea ottaa keskellä yötä.

Vierailija
20/39 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi ottaa edes vitamiineja tyhjään vatsaan kun oksu tulee. Ei tarvitse olla edes erityisen herkkä maha että buranalla käy samoin, sehän on tunnetusti tujua kamaa vatsalle. Voi aiheuttaa jopa vatsahaavan pitemmässä käytössä.