Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kroppa kuntoon uimalla. Vinkkejä kaipaan.

Vierailija
20.10.2019 |

Monta kertaa viikossa pitäisi käydä uimassa, jos haluaa saada kropan kuntoon? Kuinka pitkästi tulisi uida kerralla? Mitä uintityylejä tulisi uida jos haluaa kaikki lihakset käydä läpi? Kuivuuko ihosi uidessa? Jos, niin millä rasvaat ja kuinka huolehdit ihon kunnosta?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota räpylät, liparit, lauta ja pulleri mukaan. Saat vaihtelua ja tehoa. Katso Youtubesta uintiharjoittelun videoita, niistä näet mitä kaikkea voi tehdä.

Vierailija
2/17 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti haluat tuloksia, mene salille. Vapaita painoja, lyhyitä sarjoja ja aina lisää painoa, kun voi. Kolme kertaa viikossa tunnin verran riittää. Mutta jos uit kolme tuntia viikossa, voit olla varma, ettei mitään tapahdu.

Ns. uimarin kroppa on vain niillä, jotka uivat tosissaan kilpaa eli asuvat altaassa. Hekin käyvät lisäksi tietenkin salilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeasti haluat tuloksia, mene salille. Vapaita painoja, lyhyitä sarjoja ja aina lisää painoa, kun voi. Kolme kertaa viikossa tunnin verran riittää. Mutta jos uit kolme tuntia viikossa, voit olla varma, ettei mitään tapahdu.

Ns. uimarin kroppa on vain niillä, jotka uivat tosissaan kilpaa eli asuvat altaassa. Hekin käyvät lisäksi tietenkin salilla.

Nuilla ohjeilla kovalla kokemuksella voin sanoa että lopputulos on kroppa rikki. Kulumia polvissa, kaularangan ahtautumia, lannerangan madaltumia, kiinnityskohtien repeytymiä. Aikansa tuokin ottaa. Uinti on tehokasta ja kehittää sitä tärkeintä, sydäntä ja suonistoa. Ja keuhkoja. Kroppakin on timmi kun vaihtelee treeniä ja tekee kehonpainotreeniä lisäksi. Salillakin kannattaa käydä mutta maltilla. Isot painot kehittää ja hajottaa. Se on hyvä muistaa. Uintikaan ei onnistu rikkinäisillä olkapäillä.

Vierailija
4/17 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin verran noita tuleekin käytettyä (paitsi räpylöitä). Tällä hetkellä uin kerralla n.1km. Vapaauintia pääasiassa ja nyt olen alkanut ottaa mukaan rintauintia. Itselle rintauinti tuntuu raskaammalta kun en malta uida rauhallisesti ja siksi aina uin niin lujaa kuin jaksan. Tuntuu vapaauinnin jälkeen eteneminen hitaalta niin tulee kiirehdittyä.

-Ap

Vierailija
5/17 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää käydä salilla. Ei ole yhtään mun juttu. Omaan kroppaan uinti kyllä tehoaa. Käsivarret ja yläkroppa kiinteytynyt kovasti jo tällä 3-4x viikossa uimisella. En tavoittele täydellistä kroppaa, oon aika tyytyväinen nytkin. Iho vaan tahtoo kuivua, jonka takia oon miettinyt voisiko harventaa käyntiä 2xviikossa ja treenata tehokkaammin. -ap

Vierailija
6/17 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uin ennen 2km tunnissa (eli aika hitaasti) kaksi kertaa viikossa. Sen lisäksi kävelyä ja juoksua.

Vierailija
7/17 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää potkuharjoituksia laudan kanssa (ja ilmankin) viikon yhteen treeniin reilusti. Otat tavoitteeksi alkuun vaikka 4 x 100 m potkuja. Kiinnitä huomiota vartalon asentoon ja tekniikkaan. On todella tehokasta harjoittelua juuri sinun tavoitteidesi kannalta. Vyötärö ja reidet alkavat pian näyttää paremmilta.

Lisää myös hieman harjoituksen kestoa. Kaksi kilometriä on hyvä tavoite.

Suosittelen kyllä aikuisten uintitekniikkakurssia, jotta saat monipuolisuutta treeniin ja säästät olkapäitä kipeytymiseltä. Lisäksi uintiin tulee sitä kautta mukava sosiaalinen aspekti.

Itselläni ei kuivu iho, mutta luulisi ihan perusvoiteen olevan hyvä ratkaisu ongelmaan. Luin jostain, että voide olisi hyvä levittää vähän kostealle iholle.

Vierailija
8/17 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää potkuharjoituksia laudan kanssa (ja ilmankin) viikon yhteen treeniin reilusti. Otat tavoitteeksi alkuun vaikka 4 x 100 m potkuja. Kiinnitä huomiota vartalon asentoon ja tekniikkaan. On todella tehokasta harjoittelua juuri sinun tavoitteidesi kannalta. Vyötärö ja reidet alkavat pian näyttää paremmilta.

Suosittelen kyllä aikuisten uintitekniikkakurssia, jotta saat monipuolisuutta treeniin ja säästät olkapäitä kipeytymiseltä. Lisäksi uintiin tulee sitä kautta mukava sosiaalinen aspekti.

Itselläni ei kuivu iho, mutta luulisi ihan perusvoiteen olevan hyvä ratkaisu ongelmaan. Luin jostain, että voide olisi hyvä levittää vähän kostealle iholle.

Noista potkuista vielä: tee sekä vapaauinnin että rintauinnin potkuja vatsallaan JA selällään sekä mahdollisuuksien mukaan delfiinipotkuja. YouTubesta löytyy tosi hyviä videoita, joista saada vinkkejä. Erityisesti selkäuinnin potkut ja delfiinipotkut muokkaavat kroppaa hyvin.

Vierailija
9/17 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uiminen on ihan yhtä hyvä harrastus kuin salilla käyminen. Plus siinä saa bonuksena hieronnan, joka parantaa elimistön nestekiertoa, kun vesi sivelee ihoa joka liikkeellä, jolloin myrkyt ja kuonat lähtee kropasta pois. Sitä ei salilla saa, kun ihon vastuksena on vain ilmaa. Uiminen on luille ja nivelille paljon parempi vaihtoehto kuin sali. Sen tehoa voi myös säädellä paljon ja siinäkin pääsee oikein kunnon hikeen ja tuloksiin nopeasti.

Ap, noi välineet on hyvä ja minä suosittelen myös aikuisten tekniikkakurssia. Osasin uida, mutta kun sain liikkeet oikein kohdilleen, niin uimisesta tuli todella nautinto, jossa mielikin lepää.

Vierailija
10/17 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen useammankin ihmisen, jotka on saaneet uimalla tosi hyvän vartalon. Tunnin verran uintia kolme kertaa viikossa on aika sopiva määrä. Jos lisäksi saat kotona venyteltyä ja tehtyä edes vähän lihaskuntoa (vatsalihaksia ja punnerruksia plus kyykkyjä omalla painolla), ei voi tulla muuta kuin hyviä tuloksia.

Vierailija
11/17 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä pelkällä uimisella kyllä mihinkään tiukkaan kuntoon pääse. Laihtua toki voi. Ja hyvä harrastus muutenkin 👍

Vierailija
12/17 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah, totta kai uinti tekee hyvää ja kohentaa kuntoa jne. Kyse oli kuitenkin kropan ulkonäöstä. Ottakaa toki silmä käteen ja katsokaa niitä ihmisiä, jotka siellä uimassa käyvät ja verratkaa niihin, jotka käyvät salilla. Eiköhän se ole ihan selvä homma. Tietenkin voi olla, että keho on rikki, eikä voi käydä salilla. Harmi, mutta se ei muuta tätä tosi asiaa, ettei pari kolme kertaa uintia viikossa tuota kenellekään timmiä kroppaa. Toki jos ei ole ennen mitään tehnyt, keho aluksi vähän kiinteytyy, mutta kehitys loppuu pian. Tätä eivät alapeukut muuta mihinkään.

Vierailija
13/17 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tykkää käydä salilla. Ei ole yhtään mun juttu. Omaan kroppaan uinti kyllä tehoaa. Käsivarret ja yläkroppa kiinteytynyt kovasti jo tällä 3-4x viikossa uimisella. En tavoittele täydellistä kroppaa, oon aika tyytyväinen nytkin. Iho vaan tahtoo kuivua, jonka takia oon miettinyt voisiko harventaa käyntiä 2xviikossa ja treenata tehokkaammin. -ap

Ihon kuivumista voit vähän estää sillä, että vaihdat pesuaineesi sellaisiin, joissa ei ole sulfaattia (sodium laureth/lauryl sulfate). Ja ainakin mulla öljyäminen kosteuttaa paremmin kuin voiteet. Mutta käytät sitten voidetta tai öljyä, niin levitä se kostealle iholle.

Vierailija
14/17 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahah, totta kai uinti tekee hyvää ja kohentaa kuntoa jne. Kyse oli kuitenkin kropan ulkonäöstä. Ottakaa toki silmä käteen ja katsokaa niitä ihmisiä, jotka siellä uimassa käyvät ja verratkaa niihin, jotka käyvät salilla. Eiköhän se ole ihan selvä homma. Tietenkin voi olla, että keho on rikki, eikä voi käydä salilla. Harmi, mutta se ei muuta tätä tosi asiaa, ettei pari kolme kertaa uintia viikossa tuota kenellekään timmiä kroppaa. Toki jos ei ole ennen mitään tehnyt, keho aluksi vähän kiinteytyy, mutta kehitys loppuu pian. Tätä eivät alapeukut muuta mihinkään.

Totta, mutta sali ei ole ainoa avain onneen.

Ihminen voi parhaiten, kun kohottaa kuntoaan kaikilla osa-alueilla. Pelkkä salilla ravaaminen muovaa kyllä kroppaa, mutta hyväkuntoisia ne salijormat ja -pirkot eivät ole.

Mutta ap:lle: osta kotiin vaikka kahvakuulat ja treenaa niillä uimisen lisäksi koko kroppa pari kertaa viikossa läpi.

Vierailija
15/17 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noista potkuista vielä: tee sekä vapaauinnin että rintauinnin potkuja vatsallaan JA selällään sekä mahdollisuuksien mukaan delfiinipotkuja. YouTubesta löytyy tosi hyviä videoita, joista saada vinkkejä. Erityisesti selkäuinnin potkut ja delfiinipotkut muokkaavat kroppaa hyvin.

Kiitos vinkeistä! Pitäisi tosiaan alkaa tehdä noita potkuharjoituksia. On mulle yksi tyyppi potkuharjoituksista puhunutkin mutta oon ohittanut lähinnä olankohautuksella kun oon ajatellut saavani treeniä jaloille muutenkin. En oo ajatellut että vaikuttaisi merkittävästi keskivartaloon.

2km tuntuu tällä kunnolla aika pitkälle matkalle, mutta hyvä tietää että se on matka jota tavoitella. Oon miettinyt, että olisi kiva kokeilla räpyläuintia (finswimming). Näyttää todella raskaalta ja tehokkaalta lajilta keskivartaloa ajatellen. -ap

Vierailija
16/17 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä pelkällä uimisella kyllä mihinkään tiukkaan kuntoon pääse. Laihtua toki voi. Ja hyvä harrastus muutenkin 👍

Anteeksi mitä? Onko sun mielestä kilpauimarit huonokuntoisia?

Vierailija
17/17 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkeistä! Pitäisi tosiaan alkaa tehdä noita potkuharjoituksia. On mulle yksi tyyppi potkuharjoituksista puhunutkin mutta oon ohittanut lähinnä olankohautuksella kun oon ajatellut saavani treeniä jaloille muutenkin. En oo ajatellut että vaikuttaisi merkittävästi keskivartaloon.

2km tuntuu tällä kunnolla aika pitkälle matkalle, mutta hyvä tietää että se on matka jota tavoitella. Oon miettinyt, että olisi kiva kokeilla räpyläuintia (finswimming). Näyttää todella raskaalta ja tehokkaalta lajilta keskivartaloa ajatellen. -ap

Miksi mittaat matkaa etkä aikaa? Ajattele mieluummin niin, että uit tunnin kuin että uit 2 km. Kun kehityt uimarina, sinulla kuluu koko ajan vähemmän aikaa tietyn matkan uimiseen ja treenin teho laskee.