Miksi monet tosi ylipainoiset naiset leikkaa hiukset pois?
Kommentit (46)
Niin mistä se halu kumpuaa kun on niin yleistä?
No en tiedä. Minä olen leikannut molempia niin alipainoisena kuin lihavanakin, tosin nyt keski-iässä siksi että hiukset eivät enää kasva ja ovat todella huonokuntoiset. Ja iho-ongelmiakin on, on helpompi yrittää hoitaa kun tukka on sänki. Kestää paremmin hilsesampoot ja muut myrkyt, sen purkka-polkan kanssa meni hermot.
Sama täällä, iän myötä tukka on muuttunut ohueksi liruksi ja näyttää entistä ohuemmalta jos on pitkä. Ylipaino on sitten asia erikseen.
Huonossa hoitotasapainossa oleva kilpparivajaus? Lihottaa, väsyttää, ja saattaa ohentaa hiuksia.
Vierailija kirjoitti:
Rekkalespoja
Tähän varmaan ap viittaa, mutta tosiasiassa normaalille ylipainoiselle on (sukupuolesta riippumatta) pitkät hiukset hyvä keino siirtää huomio keskivartalosta ylemmäs.
Tukka oheni silmissä kun paino pyörähti satasen paremmalle puolelle. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Niin mistä se halu kumpuaa kun on niin yleistä?
Hiuslaadusta. Kun on käyttänyt hiuksiin tuhottomasti aikaa ja rahaa eikä ne silti näytä miltään, niin jossain vaiheessa siihen kyllästyy.
Vierailija kirjoitti:
Tukka oheni silmissä kun paino pyörähti satasen paremmalle puolelle. Siksi.
Ehkä tuo motivoisi laihduttamaan? Tosiaan tulee itsellekin mieleen, että kun muu kauneus tuntuu katoavan laardien myötä, niin ainoa keino on enää satsata kampaajaan ja mitäs muuta kampaajat osaavat ehdotella kuin että leikataanpa vielä vähän lyhyempi malli ja jos vaikka värjättäis joku sähäkkä musta-violetti tai musta-punainen väri siihen vielä lisäksi.............
Mä luulen, että lyhyt hiusmalli piristää kasvonpiirteitä, kun taas pitkä hius vetää helposti kasvonpiirteitä alaspäin. Jos on lihava ja pyöreät kasvot, se lyhyt hius vaan usein saa näyttämään piryeemmältä.
Miksei pidennyksiä jos hiukset ohenee..
Heijastuisiko laiskuus myös hiustenhoitoon?
Vierailija kirjoitti:
Pitennykset pilaavat loputkin omista hiuksista. Sitä paitsi täydellisen wt- meininkiä, johon itseään kunnioittava ihminen ei ryhdy.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että lyhyt hiusmalli piristää kasvonpiirteitä, kun taas pitkä hius vetää helposti kasvonpiirteitä alaspäin. Jos on lihava ja pyöreät kasvot, se lyhyt hius vaan usein saa näyttämään piryeemmältä.
Tämä pitää paikkansa jos hiukset ulottuu sinne leuan alapuolelle. Pitkät ei sovi lihaville mutta leuan alas tarvii pituutta olla. Muutoin korostuu läskit oikein kun pää on nuppineulan kokoinen isossa rungossa ja miesmäiset hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitennykset pilaavat loputkin omista hiuksista. Sitä paitsi täydellisen wt- meininkiä, johon itseään kunnioittava ihminen ei ryhdy.
Ne pidennykset voi laittaa laadukkaastikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne pidennykset voi laittaa laadukkaastikin.
Kun hiuslaatu on ohutta ja lasimaista vauvanhiusta, niin epäilen, että omat hiukset kestää pidennyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Heijastuisiko laiskuus myös hiustenhoitoon?
Höpö höpö.
Leikkasin nuorena lyhyet hiukset, koska olin (koin olevani) niin ruma, että kukaan ei katso minua kuitenkaan naisena. Halusin jotenkin viestittää, että olen omanlaiseni, en haluakaan yrittää olla klassinen kaunotar. Voisiko olla samanlainen psykologinen syy, halu viestiä jotain?
Mä koen itseni niin rumaksi, että ikään kuin naiselliset hiukset nolottaa ja tuntuu vitsiltä. Vähän kuin mulla ei olisi niihin oikeus. Sillä lailla "luuleeko toi että se näyttää naiselle, eikö sitä hävetä"
Kauhea olo. Ei halua katsoa peiliin, ei halua laittautua kun pitäisi silloinkin katsoa itseään peilissä.
Tulipa surullinen olo näistä rumuus kommenteista. Mikä määrittää ruman hei? Jotkut instagram filtterit? En pysty kuvittelemaan miltä näyttää ruma ihminen.
Koska he haluavat?