Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys teille jotka tiedätte rintsikkakokoluokituksista...........

ihmettelevä ostaja
20.10.2019 |

Olen ymmälläni ja mietin että onko jokin muuttunut kokoluokituksissa vai mistä tällainen voi johtua? Onko teillä kokemusta samasta?

Ostin kahdet sileät t-paitarintsikat, molempien etupuolen pahvilapuissa luki isolla 75DD kuten ennenkin sillä olin ostanut niitä kolmet kappaleet viimeksi vuosi sitten viimeksi, myös kahdet edeltävänä vuonna. Olen merkistä riippuen kokoa 75D tai 75DD. Näissä t-paitarintsikoissa ollut siis vuosia 75DD.

Ihmettelin kun toisten kuppi ja ympärysmitta tuntui pienemmältä, vaikka pahvilapussa se 75DD..
Tarkistin siitä hakasten vierestä olevasta kangaslappusesta että toisissa luki 75DD, 75E, 34DD (myös vanhoissa tämä sama), mutta toisissa lukikin 75E, 75F, 34DDD.

Nyt ihmetyttää eniten se että ne jotka tuntuu pienemmiltä ja puristavimmalta ylläni niin kupeista kuin ympärysmitaltaan, ovat nuo "isommat kupit" eli 75E, 75F, 34DDD!

Olen kuullut että DD ja E olisivat tavallaan rinnakkaiskoko sillä joissakin maissa ja merkeissä ei ole DD:tä ja vastaavasti toisissa ei E:tä, joten sen ymmärtäisin, mutta miten tuollainen E:ksi ja jopa F:ksi merkitty voi tuntua pienemmältä kuin se varsinainen, alkuperäinen DD?

Ihan outoa. Onko tälle mitään selitystä? Kupit näyttävät silti mitoiltaan eli sisäkkäin aseteltuna saman kokoisilta. Pitäisiko minun siis mennä uudestaan ostoksille, sovittaa ja ottaa seuraava koko eli 75F-75G?! Tai 80DD-80E? Valmistusmaa vaikuttaisi olevan sama ja kyseessä jenkkimerkki.

En välitä mistään isommista kupeista siinä mielessä että rintsikkakuppikokoni kuulostaisi valtavan suurelta, haluaisin vaan saada sopivan kokoiset rintsikat itselleni kuten ennen :(

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä merkkiset liivit?

Vierailija
2/20 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudoin on Change, olen muualla aina 75 DD mutta siinä liikkeessä olen 75 G! Tanskalainen merkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä merkkiset liivit?

Maidenform, eikä ne itse asiassa näytä valmistavan niitä t-paitarintsikoita E-kuppia isompana.

-AP-

Vierailija
4/20 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustat liivit voi tuntua kireämmiltä vaikka koko on sama kuin vaaleissa/valkoisissa.

Vierailija
5/20 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA:n kupit on väljempiä, eli jos olet täällä 75D niin siellä olet 34(75)C.

Esimerkiksi Victoria's Secretillä olen aina kuppikokoa pienempi kuten kaikki tuttunikin. Toisaalta hyvä vaan, sillä tuntee olonsa hieman hoikemmaksi :D

Vierailija
6/20 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustat liivit voi tuntua kireämmiltä vaikka koko on sama kuin vaaleissa/valkoisissa.

Nuo on nuden väriset sileäpintaiset t-paitarintsikat.

-AP-

Vierailija
7/20 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa sovittaa.

Vierailija
8/20 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kannattaa sovittaa.

Tosiaan en ole moneen vuoteen sovittanut noita vaan ostanut ihan suoraan, ja sitten toiset niistä olivatkin eri kokoiset kuin aina ennen. Rintojeni koko ei siis ole muuttunut yhtään.

Ehkä jotain uudempaa erää johon tehty muutaman millin muutos jota silmäni ei havaitse? Muuta en keksi.

-AP-

Vierailija
9/20 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi Victoria's Secretillä olen aina kuppikokoa pienempi kuten kaikki tuttunikin. Toisaalta hyvä vaan, sillä tuntee olonsa hieman hoikemmaksi :D

VS:n kuppikoonmittauspalvelu on ainakin iso vitsi, että niiden sanomiseen ei ole luottamista.

Vierailija
10/20 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kannattaa sovittaa.

Tosiaan en ole moneen vuoteen sovittanut noita vaan ostanut ihan suoraan, ja sitten toiset niistä olivatkin eri kokoiset kuin aina ennen. Rintojeni koko ei siis ole muuttunut yhtään.

Ehkä jotain uudempaa erää johon tehty muutaman millin muutos jota silmäni ei havaitse? Muuta en keksi.

-AP-

Rintojen koko kyllä muuttuu helposti, pelkkä kuukautiskiertokin voi turvottaa rintoja ja vaikuttaa liivien istuvuuteen.

Jos olet käyttänyt useita vuosia samaa kokoa kannattaa ehdottomasti tarkistaa mitat. Ennen hyvin istunut liivimalli voi hyvinkin tuntua väärän koon takia huonolta - tai olla vain kertakaikkiaan huonosti istuva nykyään.

Vierailija
11/20 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös liivien materiaali ja malli vaikuttaa miltä tuntuvat päällä.

Vierailija
12/20 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata nykyään enää luottaa mihinkään vaatteeseen, aina pitää sovittaa!

Sovitin farkkuja jotka tuumakokoa 29 ja lahkeiden pituus 32 tuumaa. Koska ne tuntuivat sopivilta, niin ostin ne mutta otin toiset samanlaiset hyllystä ja katsoin vielä niiden sisällä olevasta pesulapusta että sama 29/32 on.

Kun piti vetaista ne toiset jalkaan, joita en ollut sovittanut liikkeessä, niin niiden lahkeet vaikutti olevan noin 33 tuumaa pitkät mutta olivat paljon tiukemmat lantiolta!

Vierailija
13/20 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VS:n kuppikoonmittauspalvelu on ainakin iso vitsi, että niiden sanomiseen ei ole luottamista.

VS on ainakin minun kohdalla ollut juuri se liike, jossa olen nimenomaan saanut sopivat liivit myyjän avustuksella  :) Kaikki liivimallinsa, sopivan kokoisina, kohottavat mutta luonnollisen näköisesti, eivät purista rinnan alta eikä muualta, eivät paina hartioihin, eivät jätä kainalo"läskiä". Näyttävät hyvältä edestä, sivulta ja takaa. Myös siluetti siiti eikä mitään liivien pursuamista tai litistystä mistään kohtaa vaatetta.

t. 36dd

Vierailija
14/20 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VS on ainakin minun kohdalla ollut juuri se liike, jossa olen nimenomaan saanut sopivat liivit myyjän avustuksella  :) Kaikki liivimallinsa, sopivan kokoisina, kohottavat mutta luonnollisen näköisesti, eivät purista rinnan alta eikä muualta, eivät paina hartioihin, eivät jätä kainalo"läskiä". Näyttävät hyvältä edestä, sivulta ja takaa. Myös siluetti siiti eikä mitään liivien pursuamista tai litistystä mistään kohtaa vaatetta.

t. 36dd

Vieläkö ne myyjät mittaa ympärysnauhan koon tissien päältä?

Vierailija
15/20 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oudoin on Change, olen muualla aina 75 DD mutta siinä liikkeessä olen 75 G! Tanskalainen merkki.

Joo siellä kuppikoko on 2-3kokoa isompi. Itsellä normisti H mutta siellä J tai jopa K.

Vierailija
16/20 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä kokomerkintä. Tai feikkiliiviivit. Mistä ostit?

Vierailija
17/20 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myydäänkö Suomessa DD kuppikokoa? Tuota DD:tä ei ole euroopassa yleensä käytössä, tilalla tosiaan se E.

Vierailija
18/20 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärä kokomerkintä. Tai feikkiliiviivit. Mistä ostit?

Stockmannin alusasuosastolta, eli eivät ole feikkimerkkiset :)

-AP-

Vierailija
19/20 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myydäänkö Suomessa DD kuppikokoa? Tuota DD:tä ei ole euroopassa yleensä käytössä, tilalla tosiaan se E.

Silti jännä että brittimerkki Gossardilla, jonka jenkkiläinen "vastine" tämä Maidenform on Wonderbran lisäksi, on sekä DD että E kokoluokituksessaan niin britti- kuin eurokokoisena.

Vierailija
20/20 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. 36dd

Vieläkö ne myyjät mittaa ympärysnauhan koon tissien päältä?

minulla ne myyjät mittasi 2 vuotta sitten rintojen alapuolelta, rintojen päältä ja vielä rintojen yläpuolelta eli ottivat kolmet mitat, hakivat minulle viidet rintaliivit sovitettavaksi, ja kaikki istuivat täydellisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi