Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Salaatikastikeapua...

02.06.2006 |

Ajattelin tehdä salaatin rucolasalaatista, kirsikkatomaateista ja mozzarellajuustosta. Mutta mitä kastikkeeksi? Ajattelin jotain sellaista öljykastiketta jonka sekoittaisi salaattiin mukaan mutta mitä siihen voisi laittaa mauksi? Olen ihan avuton näissä asioissa joten apua tarvitaan :) !

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yksinkertainen öljykastike sopii tuohon mielestäni parhaiten, kunhan raaka-aineet sopivat välimerelliseen tunnelmaan:

Vaikka näin:

mittaa lasipurkkiin 3 rkl neitsytoliiviöljyä, 1 rkl balsamicoa, 1 tl dijon-sinappia, vähän suolaa ja pippuria, ehkä ripaus sokeria ja valkosipulikynsi murskana. Kansi päälle ja humpsuta sekaisin. Vielä paremmin sekoittuvat sauvasekoittimella mukissa.

Anyway, pointtini on se, että käytät kunnollisia aineita, ei niin montaa mutta hyviä. Noista edellämainituista makua tulee aivan tarpeeksi. Kaikella kunnioituksella kotimaisia aineksia kohtaan, Turun sinapin ja rypsiöljyn paikka on jossain muualla kuin mozzarellan ja rucolan seurassa. Mä olen vissiin aika tiukkis tälläisissä ;-)

Vierailija
2/3 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

salaatin päälle mustapippuria myllystä, sormisuolaa (suolankukkaa), hyvää oliiviöljyä ja balsamico siirappia (balsamico glaze ja jos ei löydy niin ihan balsamiviinietikkaa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliiviöljyä

mustapippuria

suolaa

sitruunamehua

Eli lyhyestä virsi kaunis =D

Mikäli pidät jostain yrtistä niin sitä voisi lisätä aavistuksen öljyn sekaan ennennkuin sen ripottelee salaatin päälle