Ärsyttäviä oletuksia?
Minua ärsyttävät ainakin seuraavat:
1. Ajatellaan, että koululaiset osaavat hyvin käyttää tietokonetta. Yläkoulussa työskentelevänä voin sanoa, ettei ole pitänyt paikkaansa ainakaan sen jälkeen kuin älypuhelimet tulivat.
2. Jos sairastuu flunssaan, jotkut ajattelevat heti sen johtuvat jostain tilanteesta, jossa on saanut kylmää ja vilustuttanut itsensä.
3. Jos käyn vessassa, jossa haisee tai pönttö on likainen, seuraava vessassa tulija luulee näiden asioiden johtuvan minusta.
4. Minun kuvitellaan olevan reipas ulkoilmaihminen. Tämä johtuu siitä, että asun Lapissa ja hiihdän paljon, tehdyllä ladulla, sekä juoksen kesäisin maratoneja. Joudun sanomaan muille, että ei, en tykkää tehdä ulkotöitä, en myöskään halua lähteä vaeltamaan maastoon puhumattakaan että jäisin sinne yöksi. Myöskään en marjasta enkä sienestä, koska en vain pidä sellaisesta rämpimisetä. Myöskään omakotitalo ei ole minulle mieluisin asumismuoto, vaan sellainen on kerrostalo, jossa ei tarvitse laittaa nokkaansa ulos, ellei halua.
Kommentit (4)
Ihmiset unohtavat jatkuvasti 2 pitkäaikaissairauttani, koska ne eivät näy juurikaan päälle päin. Kuitenkin ne vaikuttavat elämääni paljon.
1) Vihaan lapsia, tai minussa on pakko olla jotain muuta vikaa, koska olen vapaaehtoisesti lapseton.
2) Ylipainoinen ei harrasta liikuntaa.
3) Pienituloisen naisen asunnon ostoa ihmetellään suureen ääneen töissä, mutta saman verran tienaavan mieskollegan paljon kalliimpi asuntokauppa ei hetkauta ketään.
- Töihin vain mennään.
- "Kas kun se ei ole alkanut seurustelemaan!" (miehelle sanottuna)
Viisaita sanoja. Äänestän jatkoon!