Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäni suuttuu joka kerta verisesti, kun yritän puhua hänen käytöksestään

Vierailija
19.10.2019 |

Kohtalotovereita?

Muutama vuosi sitten isäni veti herneen nenään miehelleni yhdestä pikku seikasta. Olin valmis puhumaan ja selvittämään asiaa, vaikka itse en syyllinen ollutkaan. Eikä miehenikään sanonut pahasti, ei haukkunut yms, mutta isäni nyt vain ei voi sietää että "häntä opetetaan elämään".

Tuolloin isäni piti kuukauden radiohiljaisuutta jättäen mm. kesken meillä aloittamansa remontin, siis oman osansa siitä. Kun hän lopulta soitti, suutuin itse. Tällöin isäni sitten sanoi, ei aio pitää mitään yhteyttä enää, ja että aikoo kertoa totuuden minusta lapsilleni kunhan lapset kasvavat. En tiedä, mitä hän sillä totuudella tarkoitti, mutta pahalta se tuntui.

Nyt tämä totuuden puhuminen tuli taas ilmi, kun isä kyseli lapsista ja sanoi haluavansa nähdä heitä. Hän ei omasta tahdostaan ole käynyt eikä pyytänyt käymään, ja sanoin sitten että lapset ei oikein ymmärrä että hän yhtäkkiä häipyy heidän elämästään ja nyt taas olisi tulossa takaisin. Sanoin että ahdistaa ne edelliset keskustelut kun en tiedä mitä hän tarkoittaa. Sain uuden täyslaidallisen niskaani siitä.

En vain ymmärrä. Meillä on mielestäni olleet aina etäiset välit, ja olen kokenut ja saanut isäni vaimolta kuulla että en ole heidän silmissään oikein mitään. Mitä tässä voi enää tehdä? Olen nyt pari vuotta joutunut selittelemään lapsille että miksi ukki ei käy, ja muillekin joutunut vastailemaan että mihin isäni on hävinnyt. Riita oikeasti alkoi tosi pienestä ja mielestäni isäni puolelta. Mutta. Mistään ei voi keskustella. Aina menee marttyri- ja haukkumisvaihe päälle.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä välit kokonaan poikki, ei ole mitään järkeä että joudut selittämään lapsille noita tilanteita.

Vierailija
2/19 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osäsi kuulostaa ikävältä, en haluaisikaan tuollaista isää enää elämääni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on aivan sama mitä vanhus ajattelee meistä. Ei voisi vähempää kiinnostaa. On aina elänyt itsekkäästi itselleen ja nyt teen samaa ja sehän ei ole hyväksyttävää. Välillä saan syyllistämispuheluita, koska ”en auta häntä mitenkään”. Ei hänkään auttanut minua, kun olin pienituloinen yksinhuoltaja. Nyt on vaa’an punnukset kääntynyt päälaelleen kuten tapana on, joten kärvistelköön miten parhaaksi näkee. Näin jouduin itsekin toimimaan.

Vierailija
4/19 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa narsistilta. Sellaisen kanssa on turha yrittää keskustella. Varsinkin faktoista.

Vierailija
5/19 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut kovin fiksua mieheltäsi alkaa ladella neuvojaan ja 'totuuksiaan' appiukolleen. Saattaisi jäädä remontissa auttamiset minultakin, jos autettava kovin ärhäkästi alkaa viisastella ja hakkua päin naamaa.

Vierailija
6/19 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa narsistilta. Sellaisen kanssa on turha yrittää keskustella. Varsinkin faktoista.

Miten sinä nyt tästäkin sait narsistin tehtyä.

Vierailija
7/19 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan! Tuntuu siltä, että noilta narsismi-kommentoijilta on lääkkeet loppunut.

Vierailija
8/19 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on kokemusta siitä, kuinka asioita ei voida selvittää, kun keskustella ei kerta kaikkiaan voi. Pelkkä kysymys "mitä tarkoitat" aiheuttaa haukkumista, välien katkaisemista, mustamaalaamista.

En ole osannut ratkaista miten voisi olla väleissä, kun toinen ei osoita mitään halua sellaiseen.

Vierailija
9/19 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista suomalaista käytöstä.

Vierailija
10/19 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tässä miehessäkin vikaa. Jos te olette pyytäneet remonttiapua häneltä ja sitten mies hermostuu, kun appiukko tekee jotain toisella tavalla kuin vävy haluaa. Ikinä ei kannata pyytää apua, jos sitä avunantajaa kuitenkin pitää opettaa jotenkin.

Vierailija
11/19 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistinen ihminen on loukkaantumisherkkä, pistää välit poikki, kun ei kestä palautetta, ei pysty rakentavasti käsittelemään tunteitaan. Haluaa kostaa, esittää marttyyriä yms. Kovin moni asia tässä viittaa siihen.

Vierailija
12/19 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata olla missään tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, jotka kohtelevat huonosti. Isä tai ei, niin paremmin voi itse, kun vain hyväksyy sen tosiasian, että välit ovat huonot, eivätkä muuksi muutu.

Isäsi on niitä ihmisiä, jotka eivät ole ikinä väärässä, ja jotka tulevat toimeen vain mielistelevien alamaisten kanssa. Jos hän on kerran itse ilmoittanut, että ei aio olla missään tekemisissä, niin kyllä se minusta olisi siinä, turha vinkua myöhemmin, kuinka oma tytär hylännyt. Kannattaa vähän valmistella lapsia, jos isäsi koettaa ottaa heihin yhteyttä, ettei tule yllätyksenä. Isäsi tuskin haluaa lapsiasi nähdä muuten, paitsi ollakseen ilkeä.

Vierailija
13/19 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata olla missään tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, jotka kohtelevat huonosti. Isä tai ei, niin paremmin voi itse, kun vain hyväksyy sen tosiasian, että välit ovat huonot, eivätkä muuksi muutu.

Isäsi on niitä ihmisiä, jotka eivät ole ikinä väärässä, ja jotka tulevat toimeen vain mielistelevien alamaisten kanssa. Jos hän on kerran itse ilmoittanut, että ei aio olla missään tekemisissä, niin kyllä se minusta olisi siinä, turha vinkua myöhemmin, kuinka oma tytär hylännyt. Kannattaa vähän valmistella lapsia, jos isäsi koettaa ottaa heihin yhteyttä, ettei tule yllätyksenä. Isäsi tuskin haluaa lapsiasi nähdä muuten, paitsi ollakseen ilkeä.

Jos kerran isä on tullut remonttiavuksi alun perin, niin tuskin nyt on kovin kauhea ja narsistinen ja hirveä isä kyseessä.

Vierailija
14/19 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistinen ihminen on loukkaantumisherkkä, pistää välit poikki, kun ei kestä palautetta, ei pysty rakentavasti käsittelemään tunteitaan. Haluaa kostaa, esittää marttyyriä yms. Kovin moni asia tässä viittaa siihen.

Eli ap.

Vierailija
15/19 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran isä on tullut remonttiavuksi alun perin, niin tuskin nyt on kovin kauhea ja narsistinen ja hirveä isä kyseessä.

Juu ei varmaan. Tyypillinen väärin ymmärretty ja omaa lastaan rakastava mies on kyseessä. Oma isäni oli tyyppiä kylän hyvä, kodin kauhu. Jälkeenpäin on monikin sanonut, kuinka hyvä isä meillä lapsilla oli. Totuus on joskus toinen.

Vierailija
16/19 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei varmaan. Tyypillinen väärin ymmärretty ja omaa lastaan rakastava mies on kyseessä. Oma isäni oli tyyppiä kylän hyvä, kodin kauhu. Jälkeenpäin on monikin sanonut, kuinka hyvä isä meillä lapsilla oli. Totuus on joskus toinen.

No sinä tuskin aikuisena olet pyytänyt isääsi remonttiavuksi. Mutta ap on pyytänyt. Totuuksia on myös muita kuin sinun elämäsi.

Vierailija
17/19 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinä tuskin aikuisena olet pyytänyt isääsi remonttiavuksi. Mutta ap on pyytänyt. Totuuksia on myös muita kuin sinun elämäsi.

Mikä sinun ongelmasi on? Ja kyllä, olen pyytänyt isääni remonttiavuksi.

En ole väittänytkään, että olisi vain yksi totuus.

Vierailija
18/19 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tässä miehessäkin vikaa. Jos te olette pyytäneet remonttiapua häneltä ja sitten mies hermostuu, kun appiukko tekee jotain toisella tavalla kuin vävy haluaa. Ikinä ei kannata pyytää apua, jos sitä avunantajaa kuitenkin pitää opettaa jotenkin.

Ohis, mutta ei remonteissa voi alkaa sooloilla. Ne tehdään ohjekirjan mukaan. Tunnen monta vanhemman ikäpolven ihmisistä joka ei voi sietää että aletaan neuvomaan, eli kerrotaan että asia x tehdään vuonna 2019 tällä hyväksi katsotulla tavalla.

Vierailija
19/19 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi