Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esitteletkö sinä ihmisiä toisilleen, esim. vanhan koulukaverin puolisollesi kun sattumalta kohtaatte?

Vierailija
19.10.2019 |

Olen vähän hämilläni kun olen tavannut uuden ihmisen ja viettänyt hänen kanssaan aikaa. Hän ei koskaan esittele minua kenellekään. Odotanko ihan hassuja, että minut joskus esiteltäisiin kaverille tai työkaverille? Vai onko se ei-niin-suomalainen tapa johon täällä ei ole totuttu.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai esittelen. Ja jos on tilaisuus, jossa keskustellaan pitempään niin yritän myös löytää jonkin yhdistävän asian, josta löytävät yhteistä jutunaihetta (tyyliin "Maijakin matkustelee paljon ja on käynyt paikassa X").

Vierailija
2/7 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki esittelen. Ehdottomasti.

Vierailija
4/7 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vähän riippuu, joskus esittelen joskus en.

Lyhytaikaisia tuttuja en koskaan esittele.

Vierailija
5/7 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä iloa siitä esittelemisestä on, jos satunnaisesti kohdataan vaikka kadulla.

Eivät ihmiset kuitenkaaan muista ko hlöä myöhemmin tavattaessa, jos harvoin nähdään.

Nykään tavataan niin paljon ihmisiä jo työelämässä, ja harrastuksissa, ettei millään jaksa eikä voi muistaa, kuka on kukakin.

Vierailija
6/7 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Minuakin esitellään muille. Ainoastaan eräs narsistinen mies menneisyydessä ei ikinä esitellyt minua muille, vaan minun olisi kuulemma pitänyt itse esitellä itseni jollekin tämän miehen tutulle kadulla. Eivät nämät tututkaan sitten koskaan esitelleet itseään minulle, ja kaikista kiusallisinta oli, kun yleensä olin tämän miehen kanssa menossa johonkin, ja mies ehotti näille omille tutuilleen, että tuttu lähtisi mukaan minne nyt olimmekaan menossa. Minut unohdettiin sitten täysin, ja jäin ulkopuolelle. Jos yritin osallistua keskusteluun, en saanut minkäänlaista vastausta. Jälkeenpäin mies aina sätti minua kyvyttömyydestä keskusteluun...

Vierailija
7/7 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittelen aina ja olen opettanut lapsenikin esittelemään ihmiset toisilleen. Se on yksinkertaisesti kaunista ja toiset huomioivaa käytöstä.

Ehkä uusi tuttavasi on saanut puutteellisen kotikasvatuksen eikä ymmärrä esittelyjen päälle? Sinuna hymyilisin seuraavan kohtaamisen alussa oikein ystävällisesti ja tervehtisin sekä esittelisin itse itseni. Ehkä uusi tuttavuutesi tällöin hoksaisi, mitä häneltä on jäänyt tekemättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan