Kutsussa juhlava pukeutuminen, voiko mies laittaa farkut?
Kommentit (52)
Ei voi. Tumma puku tai ehdoton minimi suorat housut ja pikkutakki sekä nahkakengät.
Vierailija kirjoitti:
Olin pari kesää sitten töissä miesten pukuja myyvässä ketjuliikkeessä ja kyllä siellä muutaman kerran tultiin kyselemään "sellaisia vähän juhlavampia farkkuja". Kun tarkemmin kyseli, niin ihan oikeasti oli saatu kutsu virallisiin juhliin, mutta ei tajuttu, että farkut ei sovi pukukoodiin. Yritä siinä sitten selittää, että tumma puku on tumma puku eikä mustat farkut.
Juhlavampia farkkuja! :D Tulee mieleen esim. nämä:
https://www.google.com/search?q=glitter+jeans&sxsrf=ACYBGNReOqrTDc-t3Ig…:
Luuleeko joku tosiaan, että voi? Onko suomalaisten pukeutumisetiketin tuntemus näin hukassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin pari kesää sitten töissä miesten pukuja myyvässä ketjuliikkeessä ja kyllä siellä muutaman kerran tultiin kyselemään "sellaisia vähän juhlavampia farkkuja". Kun tarkemmin kyseli, niin ihan oikeasti oli saatu kutsu virallisiin juhliin, mutta ei tajuttu, että farkut ei sovi pukukoodiin. Yritä siinä sitten selittää, että tumma puku on tumma puku eikä mustat farkut.
Juhlavampia farkkuja! :D Tulee mieleen esim. nämä:
https://www.google.com/search?q=glitter+jeans&sxsrf=ACYBGNReOqrTDc-t3Ig…:
Lol järkkyjä.
"Musta puku, öliöööö" t.palstamammat.
miehen keho, miehen päätös. yksikään nainen ei anna miehen päättää pukeutumisestaan, mutta kummasti naisilla on tämä oikeus?
Vierailija kirjoitti:
Luuleeko joku tosiaan, että voi? Onko suomalaisten pukeutumisetiketin tuntemus näin hukassa?
Tuota. Jos kutsussa lukee, että ”juhlava pukeutuminen” kohdassa, jossa pitåisi olla pukeutumiskoodi, niin kyllähän se saa ihmisen miettimään, että mitähän ihmettä tällä nyt tarkoitetaan. Kun ”juhlava pukeutuminen” ei tarkoita yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin firman pyöreillä ja miehillä oli tumma puku, naisilla pitkät.
Vaadittiinko naisille pitkät päälle ihan kutsussa😳 Aika härskiä.
No voi vttu mikä white trash! Jos kutsussa lukee juhlapuku se tarkoittaa frakkia.
Vierailija kirjoitti:
No voi vttu mikä white trash! Jos kutsussa lukee juhlapuku se tarkoittaa frakkia.
Kutsussa ei lukenut juhlapuku.
Farkut on työvaate, ei juhlavaate. Ei naisetkaan voi mennä farkuissa, mutta juhlava housupuku käy, jos ei halua laittaa mekkoa.
Kukaan ei määrittele pukeutumistani. Ja tuskin edes menisin mihinkään firman juhliin, ellei siitä makseta palkkaa. Naisten kotkotus miesten pukeutumisesta on naurettavaa.
Mä niin repesin tälle ketjulle! Kiitos kaikille päivän nauruista! Nyt ymmärrän paremmin kaikkia niitä taukkeja, jotka ovat sonnustautuneet juhlafarkkuihinsa...
Vierailija kirjoitti:
Mä niin repesin tälle ketjulle! Kiitos kaikille päivän nauruista! Nyt ymmärrän paremmin kaikkia niitä taukkeja, jotka ovat sonnustautuneet juhlafarkkuihinsa...
Miehilläkö ei ole itsemääräämisoikeutta, edes housujensa suhteen? Kyllä on nainen taas niin kaksinaismoralistinen kuin olla ja voi.
Sinun miehesi kertoo sinulle miten sinä pukeudut, käykö?
Vierailija kirjoitti:
No yksinkertaisesti: ei voi laittaa farkkuja. Ne eivät ole juhlava vaate.
En tiedä onko tämä vain suomalainen erikoisuus, että mustia farkkuja pidetään juhlahousuina. Farkuthan ovat oikeasti työhousut, siis sellaiseen työhön jossa kankaan pitää kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehilläkö ei ole itsemääräämisoikeutta, edes housujensa suhteen? Kyllä on nainen taas niin kaksinaismoralistinen kuin olla ja voi.
Sinun miehesi kertoo sinulle miten sinä pukeudut, käykö?
Mä ainakin pukeudun just etiketin mukaan, sanoo mieheni sitten mitä tahansa ;). Mutta mä olenkin saanut hyvän kasvatuksen.
Mistä tämä yksi kirjoittaja on saanut päähänsä, että pukukoodit olisivat naisten keksintöä? Vaatetus- ja muotiala on erittäin miehinen ala, vasta viime aikoina valtaan on alkanut päästä myös naisia. Standardoidut pukukoodit pohjautuvat hyvin patriarkaalisiin arvorakenteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä yksi kirjoittaja on saanut päähänsä, että pukukoodit olisivat naisten keksintöä? Vaatetus- ja muotiala on erittäin miehinen ala, vasta viime aikoina valtaan on alkanut päästä myös naisia. Standardoidut pukukoodit pohjautuvat hyvin patriarkaalisiin arvorakenteisiin.
ahaa, siksikö naiset eivät osaa pukeutua naisellisesti? mennään tukka rasvassa leggareissa. miehet pakottaa tähän. jepjep
Ei missään tapauksessa. Elätte tynnyrissä, jos tuollaista pitää edes miettiä.
Mitä sitten, siinähän katsoo? :D