Taas meni rahaa hukkaan kun vieraat perui tulonsa.
Kutsuttiin muutamia ystäviä kylään ja kaikki oli kutsun hetkellä tulossa. Hankin tarjottavat ja osan tarjottavista tein jo aamulla.
Hetki sitten, pari tuntia ennen saapumisaikaa, rupes tippumaan peruutuksia verukkeella kuume, päänsärky jne. Tekosyitä kaikki. Ja jos oikeasti olet kuumeessa, tiedät sen kyllä aikaisemmiin kun kaksi tuntia ennen juhlia.
Nyt meni suuri osa tarjottavista hukkaan kun ei me jakseta niitä kaikkia syödä eikä ne säily.
Enpä viittii enää kutsua ketään kun aina käy näin.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalla ei ole pakastinta?
Minä en ainakaan rupea laittamaan paistettuja pihvejä pakastimeen. Joko syödään tai menee roskiin.
ei kai pihvit ole paistettu 2h ennen vieraiden tuloa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan rupea laittamaan paistettuja pihvejä pakastimeen. Joko syödään tai menee roskiin.
Miksi paistoit kaikki pihvit? Olisit laittanut raakana pakastimeen.
Ai juuri ennen kuin vieraat on tulossa? :D
Ei kai niitä pihvejä paisteta ennen kuin vieraat ovat jo tulleet?
Jospa ne menevät sitä ennen uuniin?
No kyllä pihviä paistaessa pitäisi kysyä vieraalta kypsyysaste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikä tarvitse :D
Siis on liharuokia, jossa liha paistetaan ennen uuniin laittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pihvejä etukäteen paisteta. Eipä ihme, että sun kutsuilta on joukkopako, jos sun ruoka on tota tasoa.
Minulla oli kerran koulussa eräs sokea kaveri, joka aina ”varaili” minua seuraaville välitunneille. Miten sellaiselle sanotaan, että ei, en tule? Joutui olemaan sitten yksin, jos en olisi sano ut että joo. Ehkä ap on jostain syystä sellainen, jolle on tosi vaikea sanoa ei, koska ei tajua toisten syitä, ja sitten käy näin. Opettele ap hyväksymään muita ihmisiä, niin että heidän on helpompaa kieltäystyä kutsusta alkujaan.
t.kritallikissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikä tarvitse :D
Siis on liharuokia, jossa liha paistetaan ennen uuniin laittoa.
No tietysti, mutta en ole ikinä kyllä tavallista pihviä paistanut etukäteen. ja varsinkin kun yleensä ensin syödään alkupalat ihan rauhassa ennen pääruokaa.
No kerrohan nyt tarkalleen mitä ruokia ja kuinka paljon. Kukaan ei voi olla niin pässi että paistaa 10 pihviä valmiiksi. Ja oli ruoka mitä tahansa, säilyy muutaman päivän joten tulee syötyä.
Hyvin epätodennäköistä että, KAIKKI kutsutut peruvat tulonsa.
Ja vielä noin myöhäisessä vaiheessa.
En ole koskaan elämässäni kuullut tuollaista, en koskaan.
Ja siksipä en usko tätäkään aloitusta todeksi !
Ei pihvejä paisteta tunteja etukäteen, ei täytetä tacoja, yms. Jotenkin en usko koko juttua. Mitkä bileet alkaa kello 3?
Vierailija kirjoitti:
Eihän punalappuisia, jo valmiiksi päiväysvanhoja tuotteita voi pakastaa...!
Vierailija kirjoitti:
Ei pihvejä paisteta tunteja etukäteen, ei täytetä tacoja, yms. Jotenkin en usko koko juttua. Mitkä bileet alkaa kello 3?
opiskelun jälkeiset kotoa järjestettävät sitsit
Vierailija kirjoitti:
tai sitten leikit että uskot heitä. Käyt tervehtimään kipeitä ja viet eväät tuliaiseksi.
Tää oli hyvä. Kokeile! Sitten ei tieten toimi jos ovat jonnekin lähteneet mutta. .
Nykyään on hyvin muodikasta perua viime hetkellä kun tuleekin mielenkiintoisempaa tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin epätodennäköistä että, KAIKKI kutsutut peruvat tulonsa.
Ja vielä noin myöhäisessä vaiheessa.
En ole koskaan elämässäni kuullut tuollaista, en koskaan.
Ja siksipä en usko tätäkään aloitusta todeksi !
Niin, varsinkin kun otsikossa on sana taas, ja aloittaja harmittelee emennän rahanmenoa, kuin sitä, ettei näe ystäviään.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän punalappuisia, jo valmiiksi päiväysvanhoja tuotteita voi pakastaa...!
Ei sellaisenaan välttämättä, mutta jos ne kypsentää, niin sitten voi. Tai, mikäli tuotetta ei ole aiemmin pakastettu.
Jos kerran aina käy näin, niin miksi ihmeessä sitten väkipakolla kutsut vastentahtoisia ihmisiä juhliin? En minä ainakaan viitsisi lyödä kerta toisensa jälkeen omaa päätäni seinään, vaan opin kerrasta tai viimeistään kahdesta kerrasta.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on hyvin muodikasta perua viime hetkellä kun tuleekin mielenkiintoisempaa tekemistä.
Tämä on valitettavan suosittu ilmiö nykyaikana. Ihmetyttää mistä se oikein johtuu. Vai kuvittelenko vain, että ennen on osattu olla kohteliaampi näissä asioissa?
Toi on tosi yleistä nykyään. Sitten toisaalta ihmiset ihmettelee, kun nykyään harva kutsuu kylään. Mistähän johtuis? :D
Ei kaikkea voi pakastaa. Jääkaapissa säilyy jonkin aikaa, mutta ei viikkoja, jos on vaikka varattu ruokaa 10 hengelle ja nyt syöjiä onkin vain 2. Miten säilöt esim kertaalleen sulatetun pakastekakun tai tuulihatut? Pakastatko tosiaan täytetyt tacot tai täytekakun? Kaikilla ei edes ole isoa pakastinta, vaan pakastinlokero.