Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytyykö viikonlopulle aina olla ohjelmaa?

Vierailija
19.10.2019 |

Kaverini aina kyselee mitä viikonloppuna ja monesti vastaan, että ei mitään erityistä. Hän aina kertoo menevänsä Tallinnaan tai yöpyvänsä hotellissa jossain päin Suomea. Tulee olo, että tietysti kummastelee, kun ei mulla suunnitelmia viikonlopulle. En itse jaksa koko ajan olla menossa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sen verran ettei harmita sitten maanantaina kun ei tullut tehtyä mitään. Ohjelmaksi kelpaa ihan hyvin esim. saunailta ja elokuva, mikä nyt kenellekin riittää.

Vierailija
22/29 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten jännää, että kaksin asuvalle on ihan sallittua viettää viikonloppu kotoillen, mutta jos yksinasuva tekee näin, niin heti säälitään ja voivotellaan. Samalla tapaa se yksinasuva haluu olla kotona rauhassa välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jaksan ihmetellä kun anoppi soittaa joka pe-la ja kysyy meidän viikonloppusuunnitelmia. Aina mä vastaan ympäripyöreästi ja joskus keksin jotain tekemistä ihan vaan päästäni, että anoppi sitten päivittelee kun ollaan niin toimeliaita. Musta tämä on niin hassua. Tänä aamuna se soitti jo kymmeneltä miehelle ja mies sanoi, että ei varmaan tehdä mitään, se oli heti kysynyt, että olitteko eilen juhlimassa. No ei oltu kun ihan kotona oltiin :D. Se varmaan epäili, että ollaan krapulassa. 

Anoppi on kyllä itse menossa koko ajan, on vielä työelämässä vaikka voisi jo jäädä eläkkeellekin. Me nyt ollaan kotona viihtyvää sorttia ja lähinnä käydään kävelyllä ja kaupassa. Harvoin on enää mitään juhliakaan ja meillä ei ole lapsia. 

Ennen työkaveritkin kyseli toisiltaan viikonloppusuunnitelmia joka perjantai. Onneksi se on vähenemään päin kun ollaan kuitenkin jo melkein viisikymppisiä. 

On ihanaa olla viikonloput omassa rauhassa ja levätä. 

Onpa omituista! Minuakin ärsyttää ja ahdistaa kun kysytään joka perjantai tai viimeistään lauantaina viikonloppusuunnitelmista. Kerran kysyi kaveri oliko lauantaina mitään ohjelmaa. Ahdistuu tuollaisesta. Ihmettelen miten jaksaa joka viikko kysyä viikonloppusuunnitelmista, vaikka minulla melkein joka kerta sama vastaus. Kun ite lyhyesti vastaan olevani vain kotona, kaveri kertoo käyvänsä kylässä, shoppailemassa ja kampaajalla. Ihan kuin pitäisi kilpailla kummalla paremmat suunnitelmat. Yhen kerran kaveri kertoi perjantaina ettei vieläkään tiedä mitä tekee viikonloppuna. Tarvitseeko aina tietääkään etukäteen? Miksei voi vain rentoutua? Hän on muutenkin aina laittamassa viestiä, että katsoo nyt elokuvaa, on baarissa ym. Tekisi mieli sanoa, että relaa nyt ja nauti hetkestä. Ei joka juttua tarvitse raportoida.

Vierailija
24/29 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kiva mieluummin jos ei useimmiten tiedä mitä aikoo tehdä. Rentoutuu paljon paremmin.

Vierailija
25/29 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä jaksan ihmetellä kun anoppi soittaa joka pe-la ja kysyy meidän viikonloppusuunnitelmia. Aina mä vastaan ympäripyöreästi ja joskus keksin jotain tekemistä ihan vaan päästäni, että anoppi sitten päivittelee kun ollaan niin toimeliaita. Musta tämä on niin hassua. Tänä aamuna se soitti jo kymmeneltä miehelle ja mies sanoi, että ei varmaan tehdä mitään, se oli heti kysynyt, että olitteko eilen juhlimassa. No ei oltu kun ihan kotona oltiin :D. Se varmaan epäili, että ollaan krapulassa. 

Anoppi on kyllä itse menossa koko ajan, on vielä työelämässä vaikka voisi jo jäädä eläkkeellekin. Me nyt ollaan kotona viihtyvää sorttia ja lähinnä käydään kävelyllä ja kaupassa. Harvoin on enää mitään juhliakaan ja meillä ei ole lapsia. 

Ennen työkaveritkin kyseli toisiltaan viikonloppusuunnitelmia joka perjantai. Onneksi se on vähenemään päin kun ollaan kuitenkin jo melkein viisikymppisiä. 

On ihanaa olla viikonloput omassa rauhassa ja levätä. 

Onpa omituista! Minuakin ärsyttää ja ahdistaa kun kysytään joka perjantai tai viimeistään lauantaina viikonloppusuunnitelmista. Kerran kysyi kaveri oliko lauantaina mitään ohjelmaa. Ahdistuu tuollaisesta. Ihmettelen miten jaksaa joka viikko kysyä viikonloppusuunnitelmista, vaikka minulla melkein joka kerta sama vastaus. Kun ite lyhyesti vastaan olevani vain kotona, kaveri kertoo käyvänsä kylässä, shoppailemassa ja kampaajalla. Ihan kuin pitäisi kilpailla kummalla paremmat suunnitelmat. Yhen kerran kaveri kertoi perjantaina ettei vieläkään tiedä mitä tekee viikonloppuna. Tarvitseeko aina tietääkään etukäteen? Miksei voi vain rentoutua? Hän on muutenkin aina laittamassa viestiä, että katsoo nyt elokuvaa, on baarissa ym. Tekisi mieli sanoa, että relaa nyt ja nauti hetkestä. Ei joka juttua tarvitse raportoida.

Välillä en viitsi vastata mitään samaan kyselyyn.

Vierailija
26/29 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle täydellinen viikonloppu on se, etten tee ”mitään”. Käytännössä siis olen rauhallisesti kotosalla. Tulee tehtyä kotitöitä jotta arki sujuu sitten näppärämmin (pyykit, ruuanlaitto), katseltua hyvää leffaa ja ulkoiltua.

Melkein harmittaa jos viikonlopulle tulee jotain ”ohjelmaa”. Mulle on niin tärkeää kotona olo, pysähtyminen, kiiteettömyys ja tunne siitä ettei ole mitään aikatauluja minkä mukaan pitää mennä.

Viikonloppu on mulle lepoa ja vastapainoa arjelle. Jos olisin viikonloput aina menossa, en olisi varmaan edes työkykyinen viikolla!

Mun tilanne ei ole ehkä optimaalinen, mutta halusin antaa ap:lle vähän perspektiiviä. Mullakin on ystäviä jotka ovat ”aina menossa”. Voi vaan todeta että me ihmiset ollaan erilaisia. Ihailen ystäväni energisyyttä mutta ei mun tarvitse tuntea alemmuuden tunteita. Tärkeintä että jokainen elää itselleen sopivaa elämää <3

Vierailija
27/29 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin rakastan olla kotona viikonloput. Käydä ehkä kävelyllä metsässä. Joskus harvoin leffassa. Rentoudun vaan parhaiten itsekseni. Ennen tunsin huonommuutta siitä, enää en. Tää on mun tyylini elää, jollain toisella sitten toisenlainen.

Vierailija
28/29 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kirjoitti:

Mulle täydellinen viikonloppu on se, etten tee ”mitään”. Käytännössä siis olen rauhallisesti kotosalla. Tulee tehtyä kotitöitä jotta arki sujuu sitten näppärämmin (pyykit, ruuanlaitto), katseltua hyvää leffaa ja ulkoiltua.

Melkein harmittaa jos viikonlopulle tulee jotain ”ohjelmaa”. Mulle on niin tärkeää kotona olo, pysähtyminen, kiiteettömyys ja tunne siitä ettei ole mitään aikatauluja minkä mukaan pitää mennä.

Viikonloppu on mulle lepoa ja vastapainoa arjelle. Jos olisin viikonloput aina menossa, en olisi varmaan edes työkykyinen viikolla!

Mun tilanne ei ole ehkä optimaalinen, mutta halusin antaa ap:lle vähän perspektiiviä. Mullakin on ystäviä jotka ovat ”aina menossa”. Voi vaan todeta että me ihmiset ollaan erilaisia. Ihailen ystäväni energisyyttä mutta ei mun tarvitse tuntea alemmuuden tunteita. Tärkeintä että jokainen elää itselleen sopivaa elämää <3

Hyvin sanottu :) Ei pidäkään tuntea alemmuuden tunteita. Itsellä on maksimi kaksi, korkeintaan kolme lauantaita peräkkäin, jolloin voisin tehdä päiväreissun jonnekin. Sen jäljeen jo tarve vain levätä kotosalla. Sunnuntaina en mielellään mihinkään lähde, koska seuraavana päivänä taas töihin paluu. Toki joskus, mutta aniharvoin voisin olla jossain matkalla koko viikonlopun, mutta en mielellään, koska yleensä nukun huonommin vieraassa paikassa eikä silloin siis tulisi huonosti levättyä viikonloppuna.

Oma lukunsa on, jos jotkut "joutuu" käymään verkkokursseja viikonloppuna varautuakseen siihen, jos jonakin päivänä vähenee työt omassa pisteessä. Se ei minusta olisi mukavaa. Toivottavasti en itse joudu koskaan samaan tilanteeseen.

Vierailija
29/29 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus edelliseen. Tarkoitin siis, että "silloin tulisi huonosti levättyä viikonloppuna". Ja jäljeen=jälkeen :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi