Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten eroon turkistarhauksesta?

Vierailija
18.10.2019 |

Kuinka sen saa lopetettua? Mitä se vaatii?

Kommentit (250)

Vierailija
41/250 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häpeällistä. Pitää olla aika sairas että voi tuota elinkeinoa edes harjoittaa. En antais noille tarhaajille edes mun jukkapalmua hoitoon.

Olen tosi eläinrakas mutta myös turkistarhaaja.

Vierailija
42/250 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään, yksi maailman vanhimmista ammateista ja tulee säilymään ikuisesti tavalla tai toisella.

Vai että maailman vanhimpia ammatteja muka! Hah hah.

Se on täysin eri asia, kun esim. Suomessa on ennen vanhaan pyydystetty eläimiä ja tehty niiden turkeista turkisvaatteita talveksi. Silloin eläin on edes saanut elää elämänsä vapaana ja toteuttaa lajityypillistä käyttäytymistään luonnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/250 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siirtämällä sen kiinalaisille, jotka nylkee ketut elävältä. sitten on vihervasuri tyytyväinen

Tuo on ihan sama kuin sanoisi että meidän ei tarvitse tehdä mitään ilmastonmuutoksen estämiseksi koska kiinalaiset.

Niinpä. Käyttäytymällä asiallisesti aiheutamme suhteessa vähemmän ongelmia kuin kiinalaiset ja intialaiset joiden yksi vahinko tekee enemmän tuhoa kuin meidän koko vuosisaastutus.

Vierailija
44/250 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku mun sukulainen olis turkistarhaaja tai turkisten myyjä, en pitäis sitä enää mun sukulaisena.

Tuskin se olisi sukulaisellesi suurikaan menetys. Kaltaisesi vegaani on... sanotaanko vaikka kärkevä.

Vierailija
45/250 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten eroon koirista. Miten koirien pitämisen saa lopetettua?

Niinpä. Ne riistetään emoiltaan 8 viikon ikäisinä, jonka jälkeen joutuvat asumaan kerrostaloissa. Pitkät pätkät joutuvat siellä istuskelemaan kun omistajat töissä.

Jotkut vielä yliruokkivat niitä niin että kärsivät lihavuudesta.

Vierailija
46/250 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän tarhaajat keksi jonkun muun elinkeinon, kasvattavat vaikka mansikoita tms...ei niitä niin paljoa onneksi ole, joutavat työttömäksi mokomat eläinrääkkääjät

Vierailija
47/250 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos hallitus kuuntelee kansalaisia ja säätää suomalaisten tahdon mukaisen lain, eli takaa eläimille vähintään muutaman neliömetrin liikkumatilan, kuten oikeasti tolkun hallituksen tulisi tehdä, pääsemme eroon turkistarhauksesta. Turkistarhaus pilaa ympäristön ja se pilaa Suomen maineen.

Turkistarhauksen on loputtava, ja meille kelpaa mikä tahansa lain kirjaus, joka päästää alan päiviltä.", kirjoittaa Eläinten ystävän päätoimittaja Maria Lindqvist.

Vierailija
48/250 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku mun sukulainen olis turkistarhaaja tai turkisten myyjä, en pitäis sitä enää mun sukulaisena.

Tuskin se olisi sukulaisellesi suurikaan menetys. Kaltaisesi vegaani on... sanotaanko vaikka kärkevä.

siis järkevä

Vierailija
49/250 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmevuotiaan retoriikkaa: en mä viitti kun ei naapurin Erkkikään.

Mutta tätähän persut on.

Vierailija
50/250 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

SEY: "Suomalainen turkistarhaus järkyttää taas maailmalla. Oikeutta eläimille kävi kevään aikana kuvaamassa eläimiä 13 tarhalla. Perusongelmat toistuivat kaikilla tarhoilla. Tuottajat eivät voi enää vedota yksittäistapauksiin.

Tälle on saatava loppu! Toivomme, että kaikki turkistarhausta vastustavat ovat yhteydessä omaan kansanedustajaansa ja vaativat heitä toimimaan tarhauksen lopettamiseksi. Uutta eläinsuojelulakia sorvataan yhä, joten nyt on aika vaikuttaa!"

Vierailija
51/250 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monclerilla myynnissä pipoja, joissa on suomalaista turkista. Tupsuna.

Kuinka moni suomalaisista tai edes maailman ihmisistä tarvitsee pipon, joka maksaa 350e? Ja paljonko se tupsu lämmittää siinä?

Suurin osa tuotettavista turkiksista ei mene takkeihin. Suurin osa menee koristeisiin, hihansuihin ja avaimenperiin. Senkö vuoksi eläimet ovat tassut verillä häkissä, että joku saa avaimenperän laukkuunsa, jonka heittää 6kk päästä roskikseen?

Vierailija
52/250 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häpeällistä. Pitää olla aika sairas että voi tuota elinkeinoa edes harjoittaa. En antais noille tarhaajille edes mun jukkapalmua hoitoon.

Olen tosi eläinrakas mutta myös turkistarhaaja.

Sitten sinä elät hirvittävässä itsepetoksessa.

Eettistä turkistarhausta ei ole olemassakaan.

Vierailija
53/250 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkistarhaus on ihan hyvä ja kunniallinen ammatti, ihme porukkaa jotka heitä haukkuu.

Eivät ymmärrä elämän realiteeteistä mitään.

Kasvaneet todennäköisesti täysin luonnosta vieraantuneena jossakin kaupungissa.

Vierailija
54/250 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sinun pitäisi opettaa 1,3 miljardille kiinalaiselle, että turkistarhaus ja turkissomisteiden käyttö on moraalisesti ja eettisesti väärin.

Sitten kun kiinalaiset ei enää osta turkistuotteita, niin eiköhän se tuotantokin lopu itsestään.

Vierailija
55/250 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eiköhän tarhaajat keksi jonkun muun elinkeinon, kasvattavat vaikka mansikoita tms...ei niitä niin paljoa onneksi ole, joutavat työttömäksi mokomat eläinrääkkääjät

Vain täysin ymmärtämätön moukka voi haukkua turkistarhaajia eläinrääkkääjiksi.

Vierailija
56/250 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvat voivat järkyttää – pohjanmaalaisilla turkistarhoilla kuolleita eläimiä, kannibalismia ja käytöshäiriöitä

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/549bbf47-e38d-49e8-984c-2c025f032053…

Jakakaa somessa ja muualla!

Vierailija
57/250 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkistarhaus tekee Suomesta omituisen hirviön – sen osoitti kokkolalainen sinikettu

Suomi on takapajula. Hävettää päättäjien puolesta.

Vierailija
58/250 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siis järkevä

Eip, ihan kärkevä.

katkeransävyinen, katkera, katkeroitunut, vaikea, sapekas, erittäin ilkeämielinen, vihamielinen, myrkyllinen,  kitkerä, kyyninen, sarkastinen.

ts. kus*pää

Vierailija
59/250 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain täysin ymmärtämätön moukka voi haukkua turkistarhaajia eläinrääkkääjiksi.

Tutustu asiaan, lausu kommentteja vasta sitten. Muissa pohjoismaissa turkistarhaus on jo lopetettu.

Vierailija
60/250 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monclerilla myynnissä pipoja, joissa on suomalaista turkista. Tupsuna.

Kuinka moni suomalaisista tai edes maailman ihmisistä tarvitsee pipon, joka maksaa 350e? Ja paljonko se tupsu lämmittää siinä?

Suurin osa tuotettavista turkiksista ei mene takkeihin. Suurin osa menee koristeisiin, hihansuihin ja avaimenperiin. Senkö vuoksi eläimet ovat tassut verillä häkissä, että joku saa avaimenperän laukkuunsa, jonka heittää 6kk päästä roskikseen?

Turkis on vain sivutuote. Ne elukat jauhetaan rehuksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi